Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Schumacher se před 20 lety stal poprvém mistrem světa F1, ožil aspoň jeho web
14.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý pilot byl poprvé korunován králem F1 13. listopadu 1994. Od té doby přidal do sbírky šest dalších titulů a bezpočet rekordů.
Nejen Karel Gott ví, že čas letí jako bláznivý, zvláště v dnešní uspěchané době. Mnohým se proto může zdát, že to bylo včera, co Michael Schumacher vyhrál svůj první titul mistra světa Formule 1. Ve skutečnosti se tak ovšem stalo před dvaceti lety, přičemž toto výročí připadlo na včerejší den. U té příležitosti rodina německého závodníka znovu spustila jeho webové stránky a zároveň poděkovala fanouškům za podporu, zejména pak v posledních více než deseti měsících, jež uplynuly od lyžařské nehody německého závodníka.
O slavného pilota se aktuálně stará na jeho panství ve švýcarském Glandu patnáctičlenný tým sester, mediků a fyzioterapeutů, přičemž oficiálně je jeho zdravotní stav stejný jako před nějakými třemi týdny. Tehdy jej byl zkontrolovat šéf anesteziologicko-resuscitačního oddělení (ARO) Univerzitní kliniky v Grenoblu Jean-Francois Payen, který následně konstatoval, že „pokroky jsou evidentní, musíme tomu ovšem dát čas. Počítat přitom můžeme s roční až tříletou rekonvalescencí.“
Blíže se tak můžeme ohlédnout spíše za oním rokem 1994, který, jak je ostatně u Schumiho typické, byl poznamenán lehkou kontroverzí. Během Velké ceny Velké Británie totiž tehdy pětadvacetiletý jezdec na příkaz týmu Benetton dvakrát ignoroval penalizaci stop and go za předjetí Damona Hilla během zahřívacího kola. To mu nakonec vyneslo odmávání černou vlajkou a trest v podobě zákazu startu do dvou závodů.
Hill byl přitom Schumacherovým nejbližším soupeřem, ačkoliv i po výhře v Británii ztrácel na Němce sedmadvacet bodů. Tento deficit přitom mohl snadno dohnat nejen během oněch dvou podniků, do kterých Schumi nenastoupil, ale také při Velké ceně Belgie. Tu sice budoucí mistr světa vyhrál, opět však byl diskvalifikován, a to kvůli více než desetiprocentnímu povolenému opotřebení dřevěné podlahy.
Aby toho pak nebylo málo, přišel poslední podnik sezóny, a to Velká cena Austrálie. Před ní Hill ztrácel na Schumiho pouhý bod, přičemž v pětatřicátém kole dostal po Němcově chybě příležitost k předjetí. Jezdec v Benettonu ovšem provedl manévr, který dodnes budí rozpaky, zda byl plánovaný či nikoliv. Jisté je pouze tolik, že oba závodníci museli v jeho důsledku odstoupit a titul připadl Schumimu.
Od té doby dnes již legendární závodník přidal do své sbírky dalších šest titulů, přičemž ten následující získal již v roce 1995 ještě v barvách Benettonu. Poté si ovšem musel počkat pět let, než přišla jeho slavná šnůra s Ferrari. Mimo to má na kontě 91 vítězství, 155 pódiových umístění, 68 pole position, 77 nejrychlejších kol a 1 566 bodů.
Tím naše povídání můžeme uzavřít, v souvislosti se Schumacherovým úrazem ovšem musíme zmínit ještě druhého závodníka, který na tom zdravotně není vůbec nejlépe. A sice Julese Bianchiho, který od nehody z 5. října bojuje o život v japonské nemocnici po úrazu hlavy na okruhu v Suzuce. V jeho případě ovšem tak dobré zprávy nemáme, neboť podle zpráv se jeho stav nezměnil.


Sezóna 1994 se nesla ve znamení souboje Michaela Schumachera a Damona Hilla. Vrcholením byla kolize během Velké ceny Austrálie, titul tak nakonec připadl neměckému závodníkovi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
  Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
 Prodeje elektrických Fordů s koncem dotací v USA zkolabovaly až šokujícím způsobem, ani šéf firmy nečekal takový pád
před hodinou
 Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
včera
 „Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
včera
 Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
včera
 Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva 
    
    
    
  
      
      
      
    