Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Seat se díky Dieselgate může pohnout dopředu, říká nový šéf značky
11.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Luca de Meo by rád španělskou automobilku natrvalo usadil v černých číslech. K tomu mu má napomoci větší autonomie i multimédia lepší než u VW.
Pokud jste si již pečlivě pročetli nejnovější článek o vývoji kauzy Dieselgate, pak jste jistě zaznamenali, že VW Group počítá do budoucna s jistou decentralizací. Nový šéf Seatu Luca de Meo přitom věří, že právě díky této „historické příležitosti“ se bude moci jemu svěřená značka poněkud vzdálit od koncernového mainstreamu zastupovaného hlavně Volkswagenem a Škodou. Stát by se měla „lídrem v některých klíčových oblastech“, zejména pak v rámci multimédií. „Mám už i nějaké nápady,“ dodává de Meo, „ale prozatím jsou to pouze nápady.“
Než ovšem k realizaci zmiňovaných nápadů dojde, zůstane nový šéf Seatu u „pevného a logického“ modelu a obchodního plánu, s jakým přišel jeho předchůdce Jürgen Stackmann. Tato strategie, která zahrnuje příchod dvou nových SUV, má přitom španělské automobilce umožnit přístup do 80 procent trhu, nikoliv do 50 %, ve kterých se značka pohybuje nyní. „V současnosti je náš tržní podíl 1,2procentní, pročež jsme v některých ze 70 zemí, kde působíme, vcelku neviditelní. Potřebujeme proto vozy, jejich tržní podíl bude v daném segmentu 5 až 6 procent, abychom se dostali do zákaznického podvědomí.“
De Meo si je zároveň jist, že Seat se konečně dostává do dlouho očekávané fáze blahobytu, který je výsledkem „dobrých základů“ položených nejen Stackmannem, ale rovněž ještě předchozím šéfem značky Jamesem Muirem. Existující obchodní plán by proto podle jeho slov měl ještě nějaké dva tři roky běžet bez větších úprav, což má svůj logický důvod. „Bylo by totiž trochu podivné, kdybych začal měnit směr značky po pouhých čtyřech týdnech v úřadu,“ vysvětluje de Meo.
Nicméně nový šéf automobilky dodává, že „je mou nadějí, mým snem i touhou, abych nalezl možnosti, jak nás udělat unikátními. Ve většině automobilových segmentů se lidé učí z přítomnosti. To nás ale pasuje na stejnou úroveň, na které jsou všichni ostatní - my ale navíc máme přístup k technologiím prémiové části koncernu.“ Dá se tedy předpokládat, že Seat by do budoucna mohl převzít některé ze systémů vyvíjených Audi, a ty ještě dále umocnit, aby tak získal náskok, po němž de Meo touží.
Zda se tak skutečně stane, to je nyní ve hvězdách, podařit se mu to ale může - de Meo má po létech působení právě u Audi dobré vazby nejen na tuto značku, ale také se může těšit z přízně dlouholetého šéfa dozorčí rady VW a jednoho z hlavních akcionářů firmy, Ferdinanda Piëcha. Právě on jej v roce 2009 přetáhl do Německa z nejvyššího vedení Fiatu.
Pravdou na každý pád zůstává, že pokud Seat zásadním způsobem vylepší věci spojené především s interiérem, pak se jejich modely pohnou skutečně dopředu. Na španělskou variaci Alfy Romeo ale prý máme zapomenout, přestože de Meo přešel k VW Group právě z vedení Alfy. Jak totiž dodává, „srovnávání se s někým není dobré. Znamená to totiž, že jste stále druzí. Naším úkolem je však najít vlastní recept na úspěch. Odpověď na toto zatím ještě nemám, ale pracuji na tom.“



Nový šéf Seatu Luca de Meo doufá, že díky dopadům kauzy Dieselgate dostane španělskou automobilku konečně natrvalo do černých čísel
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
  Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? včera 09:13
 - Hakim Danish místo Yamanaky včera 08:40
 - Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
 - Kdo je Mattia Rato? 2.11.2025
 - Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 2.11.2025
 
Nejčtenější články
 Autům Kie hrozí požár z bizarních důvodů. Stačí špatná kombinace nastavení ventilace interiéru
4.10.2025
 Nadšenec ukázal, proč je „Sennova” Honda taková ikona. Se supersportem najel 21 tisíc km jako nic, byl až za polárním kruhem
4.10.2025
 V Německu po nehodě vzplála Tesla a uhořely v ní dvě malé děti. Tragédie píše tečku za jedním velkým nesmyslem
4.10.2025
 Ceny luxusního supersportu Mercedesu padly už po pár letech komicky nízko, 310 km/h můžete jezdit za míň než 180 se Škodou
4.10.2025
 Ironie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.03. 23:57 - mafel
 - Jednostopé okénko 11.03. 23:53 - abgx1
 - IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
 - Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
 - Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
 - BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
 - Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
 - Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
 
    
    
    
  
      
      
      
    