Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf nejrespektovanější automobilky nevěří elektromobilům, argumentuje logicky
5.11.2020 | Petr Prokopec
Mohlo by se zdát, že v současném automobilovém světě táhnou všichni za jeden elektrický provaz, realita ale není tak jednoduchá. Louis Camilleri si s elektrickou internacionálou netyká.
Současný tlak na elektrifikaci aut je v Evropě vskutku enormní. Brusel přišel s limity emisí CO2 tak nízkými, že bez elektrického pohonu, který v očích EU bere energii z ničeho, nelze splnit. Právě proto výrobci představují jednu elektrickou novinku za druhou, aniž by po nich volali zákazníci. Stranou pak nezůstávají ani malosériové automobilky, na něž sice EU pohlíží benevolentněji a které by navíc mohly veškeré pokuty snadno přenést na zákazníky, ovšem i ony do jisté míry kráčí s davem.
Platí to také o Ferrari, patrně vůbec nejrespektovanější automobilové značce světa. Ta s elektrickým pohonem koketuje již řadu let, ostatně takové LaFerrari se poprvé ukázalo již v roce 2013. Loni pak automobilka představila model SF90 Stradale, který zachází ještě dále. Zákazníkům totiž umožňuje jet zhruba 26 kilometrů čistě na elektřinu. Mohlo se zdát, že Italové budou od teď spalovací ústrojí s elektromotory párovat jako na běžícím pásu, jenže realita je jiná.
Další plány při prezentaci výsledků automobilky za uplynulý kvartál naznačil její šéf Louis Camilleri. Dle něj „Ferrari nikdy nebude na sto procent elektrické“. A co více, za jeho života by se prý automobilka neměla dostat ani na 50procentní laťku. Pokud si přitom uvědomíme, že Camillerimu je pětašedesát let a průměrně se muži v EU dožívají osmasedmdesáti let, pak se zdá, že zvučné spalovací jednotky budou v Maranellu bzučet ještě dlouho, ať už Camilleri bude u vesla, nebo nikoli.
Je ale otázkou, zda jeho slova můžeme tesat do kamene - člověk míní a regulátoři mění. Stačí si ostatně uvědomit, jak rychle se situace v posledních letech vyvíjí, a to pod tlakem regulací neberoucích ohledy na jejich reálný přínos. Ještě v roce 2012 bylo možné si koupit BMW 130i a atmosféricky plněným šestiválcem, ještě v roce 2019 si šlo koupit BMW M140i s přeplňovaným šestiválcem. Letos si lze koupit už jen M135i s přeplňovaným dvoulitrem a za pár let budeme jistě jen vzpomínat i na něj. A změnilo se něco na trhu? Nekoupili by si dnes ti samí lidé, kteří si koupili původní 130i, srovnatelné auto i dnes? Patrně ano, ale nemohou, kvůli regulacím zejména EU je to dnes fakticky zakázané ovoce.
Ferrari je v jiné situaci, ta ale nemusí trvat věčně. Camilleri přesto věří, že zvítězí zdravý rozum, neboť vliv Ferrari na celkové emise provozovaných je zanedbatelný. Šéf značky tak před investory otevřeně řekl, že průměrné dvanáctiválcové Ferrari najede ročně jen okolo 3 tisíc kilometrů, a ve výsledku tak má tak generuje mnohem méně emisí než hatchback s malým motorem používaný dennodenně. Je to jistě pravda, znovu se ale musíme ptát, jestli to regulátory bude zajímat.








SF90 Stradale je první plug-in hybrid značky. Šéf značky říká, že další podobná auta ve velké míře očekávat nemáme, značka prý za jeho života nebude elektrická ani z 50 procent, protože je to v podstatě jedno. Její auta vzhledem k omezeným nájezdům podstatné emise negenerují tak či onak. Foto: Ferrari
Zdroj: Jalopnik
Bleskovky
Nejúchvatnější sbírku vzácných McLarenů po zesnulém arabském miliardáři celou koupil tajemný kupec. Musela ho stát miliardy
před 12 minutami„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
26.8.2025Britové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
25.8.2025
Nejnovější články
Nejúchvatnější sbírku vzácných McLarenů po zesnulém arabském miliardáři celou koupil tajemný kupec. Musela ho stát miliardy
před 9 minutamiEvropské automobilové firmy kapitulovaly: „Cíle v oblasti emisí CO2 jsou nedosažitelné,” stojí v dopise adresovaném EU
před hodinouČlověk, který vlastnil pět ikonických McLarenů F1, radí, jak si jeden takový koupit. A co s ním pak dělat
včeraAudi chystá brutální rozlučku s pětiválcovým motorem, testuje nejsilnější a nejrychlejší hot hatch všech dob
včeraŠéf Škody přiznal, že firma se bez spalovacích aut neobejde, ceny elektromobilů snižuje uměle na svůj účet
včera
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.27. 20:25 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 08.27. 20:15 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 08.27. 16:09 - řidičBOB
- Toyota Land Cruiser 250 || Nezastavitelná legenda 08.26. 23:02 - lukasak12
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.26. 22:52 - Eda
- Onboard videa 08.26. 21:56 - abgx1
- vyber prveho auta, univerzalne pouzitie 08.26. 20:55 - magalanes
- jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku? 08.26. 18:32 - pavproch