Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf BMW kárá Teslu, prý auta vyvíjí jak aplikace pro mobily
6.12.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nemůžete uvést na trh nedokončený software, pokud se jedná o bezpečnost v automobilu, říká Harald Krüger, generální ředitel BMW.
Autopilot automobilky Tesla nebyl připraven na vypuštění do provozu, míní Harald Krüger, šéf německého BMW. Není vypilovaný tak, jak by být mohl, uvedl pro deník Handelsblatt. „V průmyslu mobilních aplikací můžete uvést na trh produkt, který je hotový ze 70 či 80 procent s tím, že vývoj dokončíte ve spolupráci se zákazníky,” řekl.
„U bezpečnostních systémů automobilu je něco takového naprosto nemožné,” řekl dále a narážel právě na Autopilot Tesly. Kalifornská automobilka ostatně dávala jasně znát, že to, co majitelům Modelů S zdostupnila, je „veřejný beta-test” a nikoliv hotový software a může tedy obsahovat chyby a nedokonalosti. O těch se leckdo přesvědčil na vlastní kůži.
Přes odvážný název Autopilot je systém Tesly ve své podstatě „jen” kombinace chytrého adaptivního tempomatu se systémem aktivního udržování v jízdních pruzích pomocí čar na silnici. Na dálnicích, kde bývají velmi dobře namalované čáry, umí vážně jezdit sám, ale přesto z Modelu S nedělá autonomní vozidlo ve smyslu, v jakém je vyvíjí Google. A protože někteří lidé si toto nebyli schopni uvědomit, Tesla omezí jeho možnosti.
Krüger komentoval právě fakt, že automobilka vypustila do světa nedodělaný software. Dodal, že samotné BMW má vlastní řešení, které umí auto vést samo až do rychlosti 120 km/h, ovšem není ještě doladěná a BMW ji do světa nepustí, dokud si nebude stoprocentně jisto její funkčností. U Tesly k tomu přistoupili jinak.
Kromě toho také naznačil budoucnost dieselů a elektromobilů u BMW - naftových aut má do budoucna v nabídce ubývat právě ve prospěch vozů nějak využívajících k pohybu elektřinu. Je to zčásti reakce na Dieselgate, ale dřív nebo později by takováto změna přišla v důsledku stále se zpřísňujících emisních regulací.





Haraldu Krügerovi, generálnímu řediteli BMW, možná kolaps na IIA způsobil děs z přístupu Tesly k vývoji aut...
Zdroj: Handelsblatt
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025Jeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
16.10.2025
Nejnovější články
Reálný zájem o elektrická auta v půjčovnách je téměř nulový, ani Nizozemci je prakticky vůbec nechtějí
před hodinouDealeři aut v Číně krachují po tisících, hlavní důvody jsou varováním i pro Evropu
včeraPoslední osmiválcový supersedan světa s ručním řazením končí, obrat výrobce ale dává naději na pokračování
včeraDechberoucí, dodnes sotva jetý VW Passat W8 kombi s ručním řazením může být váš, je to dokonalé memento doby
včeraJe to zrušení potírání spalovacích motorů, nikoli jejich zákazy, co nyní vytváří tisíce nových pracovních míst
včera
Živá témata na fóru
- IT poradna 10.19. 18:05 - pavproch
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.19. 13:12 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 10.19. 12:05 - mafel
- Rychlodotazy 10.19. 10:59 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.18. 11:47 - pavproch
- BMW Divize 10.18. 10:35 - pavproch
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.16. 15:38 - Vrooom
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.15. 20:06 - Truck Daškam