Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf BMW kárá Teslu, prý auta vyvíjí jak aplikace pro mobily
6.12.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nemůžete uvést na trh nedokončený software, pokud se jedná o bezpečnost v automobilu, říká Harald Krüger, generální ředitel BMW.
Autopilot automobilky Tesla nebyl připraven na vypuštění do provozu, míní Harald Krüger, šéf německého BMW. Není vypilovaný tak, jak by být mohl, uvedl pro deník Handelsblatt. „V průmyslu mobilních aplikací můžete uvést na trh produkt, který je hotový ze 70 či 80 procent s tím, že vývoj dokončíte ve spolupráci se zákazníky,” řekl.
„U bezpečnostních systémů automobilu je něco takového naprosto nemožné,” řekl dále a narážel právě na Autopilot Tesly. Kalifornská automobilka ostatně dávala jasně znát, že to, co majitelům Modelů S zdostupnila, je „veřejný beta-test” a nikoliv hotový software a může tedy obsahovat chyby a nedokonalosti. O těch se leckdo přesvědčil na vlastní kůži.
Přes odvážný název Autopilot je systém Tesly ve své podstatě „jen” kombinace chytrého adaptivního tempomatu se systémem aktivního udržování v jízdních pruzích pomocí čar na silnici. Na dálnicích, kde bývají velmi dobře namalované čáry, umí vážně jezdit sám, ale přesto z Modelu S nedělá autonomní vozidlo ve smyslu, v jakém je vyvíjí Google. A protože někteří lidé si toto nebyli schopni uvědomit, Tesla omezí jeho možnosti.
Krüger komentoval právě fakt, že automobilka vypustila do světa nedodělaný software. Dodal, že samotné BMW má vlastní řešení, které umí auto vést samo až do rychlosti 120 km/h, ovšem není ještě doladěná a BMW ji do světa nepustí, dokud si nebude stoprocentně jisto její funkčností. U Tesly k tomu přistoupili jinak.
Kromě toho také naznačil budoucnost dieselů a elektromobilů u BMW - naftových aut má do budoucna v nabídce ubývat právě ve prospěch vozů nějak využívajících k pohybu elektřinu. Je to zčásti reakce na Dieselgate, ale dřív nebo později by takováto změna přišla v důsledku stále se zpřísňujících emisních regulací.





Haraldu Krügerovi, generálnímu řediteli BMW, možná kolaps na IIA způsobil děs z přístupu Tesly k vývoji aut...
Zdroj: Handelsblatt
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejnovější články
K mání je krásná Škoda 110 R teprve po 2. majiteli v dokonalém stavu, je to lístek na vlak do roku 1977
před 9 hodinamiCo se stane, když v autě neměníte chladicí kapalinu? Navzdory přesvědčení mnohých není věčná, může vám zničit motor
před 11 hodinamiLada otevřela dealerství v jedné z nejbohatších zemí světa, celá auta tam mohou mít za cenu klik od záchodu v obchodě vedle
včeraSlavný módní návrhář překvapivě prodal Ferrari ze své sbírky, teď je znovu k mání. Díky neobvyklé barvě nejspíš trhne aukční rekord
včeraU Porsche je zle, odhalilo výsledky za první kvartál a chytá vodopády zmaru. Zisk opět mohutně klesl, špatných zpráv je hromada
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva