Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf BMW kárá Teslu, prý auta vyvíjí jak aplikace pro mobily
6.12.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nemůžete uvést na trh nedokončený software, pokud se jedná o bezpečnost v automobilu, říká Harald Krüger, generální ředitel BMW.
Autopilot automobilky Tesla nebyl připraven na vypuštění do provozu, míní Harald Krüger, šéf německého BMW. Není vypilovaný tak, jak by být mohl, uvedl pro deník Handelsblatt. „V průmyslu mobilních aplikací můžete uvést na trh produkt, který je hotový ze 70 či 80 procent s tím, že vývoj dokončíte ve spolupráci se zákazníky,” řekl.
„U bezpečnostních systémů automobilu je něco takového naprosto nemožné,” řekl dále a narážel právě na Autopilot Tesly. Kalifornská automobilka ostatně dávala jasně znát, že to, co majitelům Modelů S zdostupnila, je „veřejný beta-test” a nikoliv hotový software a může tedy obsahovat chyby a nedokonalosti. O těch se leckdo přesvědčil na vlastní kůži.
Přes odvážný název Autopilot je systém Tesly ve své podstatě „jen” kombinace chytrého adaptivního tempomatu se systémem aktivního udržování v jízdních pruzích pomocí čar na silnici. Na dálnicích, kde bývají velmi dobře namalované čáry, umí vážně jezdit sám, ale přesto z Modelu S nedělá autonomní vozidlo ve smyslu, v jakém je vyvíjí Google. A protože někteří lidé si toto nebyli schopni uvědomit, Tesla omezí jeho možnosti.
Krüger komentoval právě fakt, že automobilka vypustila do světa nedodělaný software. Dodal, že samotné BMW má vlastní řešení, které umí auto vést samo až do rychlosti 120 km/h, ovšem není ještě doladěná a BMW ji do světa nepustí, dokud si nebude stoprocentně jisto její funkčností. U Tesly k tomu přistoupili jinak.
Kromě toho také naznačil budoucnost dieselů a elektromobilů u BMW - naftových aut má do budoucna v nabídce ubývat právě ve prospěch vozů nějak využívajících k pohybu elektřinu. Je to zčásti reakce na Dieselgate, ale dřív nebo později by takováto změna přišla v důsledku stále se zpřísňujících emisních regulací.
Haraldu Krügerovi, generálnímu řediteli BMW, možná kolaps na IIA způsobil děs z přístupu Tesly k vývoji aut...
Zdroj: Handelsblatt
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
před 10 hodinami - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
včera - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Tesla Cybertruck v aerodynamickém tunelu dostála image cihly, je horší než dekádu stará spalovací auta
6.4.2024 - Britové předělali klasické Porsche 911 na moderní stroj po vzoru Singeru. Čeká je také žaloba?
6.4.2024 - Už druhé moderní auto geniálního konstruktéra Formule 1 se poprvé ukázalo v akci, s motorem 3,9 V12 bez turba zní božsky
7.4.2024 - Tesla se znovu pokouší prodat své autonomní řízení jiným výrobcům aut, nikdo ho ale nechce
7.4.2024 - První silniční F1 Mercedesu ve volném prodeji nikdo nechce, majitel ji jedním tahem zlevnil o 13,5 milionu
7.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva