Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf BMW se tvrdě vymezil proti Tesle, bez servítek strhal její úroveň i kvalitu
12.11.2021 | Petr Prokopec
V poslední době se stalo mezi šéfy velkých automobilek skoro módou podlézat Elonu Muskovi a velebit Teslu, i když dělá spoustu neomluvitelných chyb. Oliver Zipse se k nim rozhodně nepřidal.
Výchova potomstva rozhodně není jednoduchou záležitostí. Kromě toho, že musíte pečovat o zdraví a štěstí svých dětí, musíte jim také vštípit jisté sebevědomí. Pokud tedy chcete, aby vaše ratolesti nesemlel svět. Pokaždé, když předem vzdávají jakýkoliv boj, musíte zakročit a vysvětlovat, že poraženecké řeči ničemu nepomohou. Místo toho je třeba zatnout zuby a vyrazit do útoku. A i když ten třeba nebude úspěšný, nic se neděje, důležité je vstát, oprášit se a nepřestat zkoušet.
Pokud se přeneseme do světa aut, pak lze s jistotou říci, že šéf koncernu VW Group Herbert Diess je tím nejhorším rodičem na světě. Svému dítku totiž nezkouší navýšit sebevědomí, místo toho v superlativech mluví o cizím „harantovi“. Toho pak vlastní ratolesti dává za příklad v naprosto všem, nikoliv však tak, aby jej povzbudil. Místo toho mu naopak soustavně podsouvá, že je ve svém tahu na branku pomalý, nedůsledný, a proto gól nikdy nedá. Což se vlastně s takovou „motivací” i může stát.
Jak možná již tušíte, řeč je o Diessově pravidelném podlézání Tesle. V mnoha případech se dokonce zdá, jako kdyby Diess nešéfoval německé automobilce, ale spíše té americké. A velmi podobně se nedávno vyjádřil i šéf Fordu Jim Farley. Trochu tomu nerozumíme - není nic špatného respektovat soupeře a snažit se poučit z jeho kroků, tím by ale vše mělo skončit, cílem šéfa musí být primárně snaha dostat jím řízenou firmu ještě mnohem dál a konkurentům se spíše snažit nahlodat sebevědomí, ne naopak.
Do takové role mnohem lépe zapadá Oliver Zipse. Šéf BMW totiž rozhodně Tesle podlézat nehodlá, právě naopak se vůči americké automobilce opakovaně vymezuje. V rozhovoru pro německý Handelsblatt nově uvedl, že značku z Fremontu nepovažuje za konkurenci. Ba co více, nebere ji dokonce ani za prémiovou. A dodává, že jsou oblasti, ve kterých Tesla nesahá BMW ani po kotníky.
„Tesla není tak úplně součástí prémiového segmentu. Roste velmi rychle jen díky nízkým cenám. My něco takového dělat nebudeme,“ uvedl Zipse. Zároveň pak dodal, že kde se BMW liší, to jsou „standardy v rámci kvality a spolehlivosti. Spokojenosti zákazníků chceme dosáhnout zcela odlišnými způsoby.“
To jsou silná slova, ovšem právě proto lze Zipsemu zatleskat. I kdyby totiž v nitru uznával, že Tesla má třeba lepší pohonné ústrojí, na veřejnosti se musí bít za svůj vlastní produkt, jinak prostě nemá šanci. Jasně patrné je to ostatně třeba na amerických prodejích, kde BMW je jasnou luxusní jedničkou s 245 864 registracemi za prvních devět měsíců letošního roku. Tesla pak s 230 885 prodanými vozy není daleko, Audi však se 161 662 vyexpedovanými exempláři za těmito značkami výrazně zaostává.
Diess s Farleym by si tak měl rychle vzpomenout, kdo je platí a za co. Jinak se skutečně může stát, že zakrátko budou klepat s prosíkem na dveře kanceláře Elona Muska a je otázkou, jestli o ně bude mít zájem. Zipse se evidentně o místo bát nemusí, nakonec má i k dnes tolik skloňované elektrické mobilitě mnohem realističtější přístup, který firmu nečiní závislou na tom, jakým směrem se zrovna vydají politici.
Oliver Zipse se bije za BMW způsobem, jaký by měl být vlastní třeba i šéfovi koncernu VW. Foto: BMW
Zdroj: Handelsblatt přes Auto News
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 58 minutami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 2 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 3 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 5 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 6 hodinami