Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf Infiniti volá po „deamerikanizaci” značky, chce větší auta a menší motory
21.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Šéf Infiniti de Nysschen hovoří o nutnosti „deamerikanizace” značky, pokud chce uspět i mimo Státy. Součástí by měly být menší motory.
Nový šéf Infiniti Johan de Nysschen nemá problém otevřeně mluvit o různých tématech. Jeho poslední slova mířila hlavně do vlastních řady, když se rozpovídal o krocích značky nutných pro výraznější úspěchy i v jiných částech světa, než jsou Spojené státy americké. Nedávno ale kupříkladu zesmešňoval Chevrolet Volt, který se u nás prodává s drobnými změnami jako Opel Ampera. Označoval jej za „auto pro idioty”.
I když by to tak mohlo vypadat, není pravdou, že by de Nysschen nesnášel Ameriku. Jen hovoří upřímně. „Deamerikanizace” Infiniti se má týkat zejména faktu, že základním benzínovým motorem v nabídce modelu Q50 je šestiválec o výkonu 330 koní. BMW, Audi, Mercedes a dokonce i Cadillac nabízí ve Spojených státech také čtyřválce, které nabízejí od 200 do 240 koní a všechny jsou přeplňované turbodmychadlem.
V Evropě je v nabídce ještě dvoulitrový diesel od Mercedesu, který se pod kapotu Q50 dostal díky spolupráci Daimleru a Renaultu-Nissanu, kam Infiniti patří. Ten však na větší úspěch na starém kontinentu určitě nebude stačit, silná německá trojka nabízí v tomto segmentu mnohem více motorizací a nakonec nejde jen o motory. Infiniti jsou „americká” celým svým charakterem a pouze výměna motoru za v Evropě populárnější koncepci žádný z modelů nespasí.
De Nysschen také řekl, že v rámci snahy etablovat se na trhu jako luxusní značka musí začít vyrábět větší auta. To v dnešní době zní jako nerozumný krok, zejména, chcete-li prorazit v Evropě s relativně těsnými městy (ve srovnání se Severní Amerikou). Je však pravdou, že právě BMW, Mercedes a Cadillac se po stránce luxusu profilovaly zejména za pomoci velkých limuzín, které „imidžově živí” i vozy menších velikostí.
Snaha vyrábět větší auta, ale osazovat je menšími a slabšími motory by mohla ústit v poměrně zajímavý vývoj. Nejspíš však bude mít za výsledek zejména větší úspěchy na trzích mimo Spojené státy. Není totiž zrovna rozumná strategie snažit se uspět s auty určenými pro americký trh i v Evropě, jak jsme se mohli již mnohkrát přesvědčit.
Jestli se podaří Infiniti proniknout mezi špičku německého trojlístku a něco tam znamenat, to se budeme muset nechat překvapit. Na každý pád můžeme de Nysschenovi vyjádřit naši obecnou podporu, bez neamerických aut to mimo Ameriku nepůjde. Naše představa o konkrétních krocích k takové změně vedoucí ale může být poněkud odlišná...

























Infiniti Q50 dostane v Evropě i dieselový čtyřválec od 861 tisíc korun, ale na větší úspěch to asi stačit nebude.
Zdroj: Wards
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Tesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
před 10 hodinamiFirma dostala na značky brutální Lamborghini s podtunovou hmotností, stvořila silniční bestii s božským zvukem
včeraPřekvapivý nástupce automobilového favorita Jeremyho Clarksona odhalil interiér, je to luxus se závodními geny
14.7.2025
Nejnovější články
Slavný německý úpravce omylem ukázal, jak moc špatným směrem se BMW vydalo s novou M5
před 5 hodinamiProdeje elektromobilů v USA náhle nabraly směr, který vyděsil automobilky. A to má to nejhorší teprve přijít
před 6 hodinamiMuž si před dvěma léty koupil nové Ferrari. Rozpadat se začalo hned po koupi a nefunguje dodnes, firma roky odmítala záruční opravu
před 8 hodinamiZnačka, která se rozhodla zbavit svá auta zadních oken, nedokáže ani po dvou svolávacích akcích opravit nefunkční parkovací kamery
před 9 hodinamiTesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva