Šéf Infiniti volá po „deamerikanizaci” značky, chce větší auta a menší motory

Šéf Infiniti de Nysschen hovoří o nutnosti „deamerikanizace” značky, pokud chce uspět i mimo Státy. Součástí by měly být menší motory.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Šéf Infiniti volá po „deamerikanizaci” značky, chce větší auta a menší motory

21.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Šéf Infiniti volá po „deamerikanizaci” značky, chce větší auta a menší motory

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Šéf Infiniti de Nysschen hovoří o nutnosti „deamerikanizace” značky, pokud chce uspět i mimo Státy. Součástí by měly být menší motory.

Nový šéf Infiniti Johan de Nysschen nemá problém otevřeně mluvit o různých tématech. Jeho poslední slova mířila hlavně do vlastních řady, když se rozpovídal o krocích značky nutných pro výraznější úspěchy i v jiných částech světa, než jsou Spojené státy americké. Nedávno ale kupříkladu zesmešňoval Chevrolet Volt, který se u nás prodává s drobnými změnami jako Opel Ampera. Označoval jej za „auto pro idioty”.

I když by to tak mohlo vypadat, není pravdou, že by de Nysschen nesnášel Ameriku. Jen hovoří upřímně. „Deamerikanizace” Infiniti se má týkat zejména faktu, že základním benzínovým motorem v nabídce modelu Q50 je šestiválec o výkonu 330 koní. BMW, Audi, Mercedes a dokonce i Cadillac nabízí ve Spojených státech také čtyřválce, které nabízejí od 200 do 240 koní a všechny jsou přeplňované turbodmychadlem.

V Evropě je v nabídce ještě dvoulitrový diesel od Mercedesu, který se pod kapotu Q50 dostal díky spolupráci Daimleru a Renaultu-Nissanu, kam Infiniti patří. Ten však na větší úspěch na starém kontinentu určitě nebude stačit, silná německá trojka nabízí v tomto segmentu mnohem více motorizací a nakonec nejde jen o motory. Infiniti jsou „americká” celým svým charakterem a pouze výměna motoru za v Evropě populárnější koncepci žádný z modelů nespasí.

De Nysschen také řekl, že v rámci snahy etablovat se na trhu jako luxusní značka musí začít vyrábět větší auta. To v dnešní době zní jako nerozumný krok, zejména, chcete-li prorazit v Evropě s relativně těsnými městy (ve srovnání se Severní Amerikou). Je však pravdou, že právě BMW, Mercedes a Cadillac se po stránce luxusu profilovaly zejména za pomoci velkých limuzín, které „imidžově živí” i vozy menších velikostí.

Snaha vyrábět větší auta, ale osazovat je menšími a slabšími motory by mohla ústit v poměrně zajímavý vývoj. Nejspíš však bude mít za výsledek zejména větší úspěchy na trzích mimo Spojené státy. Není totiž zrovna rozumná strategie snažit se uspět s auty určenými pro americký trh i v Evropě, jak jsme se mohli již mnohkrát přesvědčit.

Jestli se podaří Infiniti proniknout mezi špičku německého trojlístku a něco tam znamenat, to se budeme muset nechat překvapit. Na každý pád můžeme de Nysschenovi vyjádřit naši obecnou podporu, bez neamerických aut to mimo Ameriku nepůjde. Naše představa o konkrétních krocích k takové změně vedoucí ale může být poněkud odlišná...


Šéf Infiniti volá po „deamerikanizaci” značky, chce větší auta a menší motory - 1 - Infiniti Q50 zeneva 2013 01Šéf Infiniti volá po „deamerikanizaci” značky, chce větší auta a menší motory - 2 - Infiniti Q50 zeneva 2013 02Šéf Infiniti volá po „deamerikanizaci” značky, chce větší auta a menší motory - 3 - Infiniti Q50 zeneva 2013 03Šéf Infiniti volá po „deamerikanizaci” značky, chce větší auta a menší motory - 4 - Infiniti Q50 zeneva 2013 04Šéf Infiniti volá po „deamerikanizaci” značky, chce větší auta a menší motory - 5 - Infiniti Q50 zeneva 2013 05Šéf Infiniti volá po „deamerikanizaci” značky, chce větší auta a menší motory - 6 - Infiniti Q50 zeneva 2013 06Šéf Infiniti volá po „deamerikanizaci” značky, chce větší auta a menší motory - 7 - Infiniti Q50 zeneva 2013 07Šéf Infiniti volá po „deamerikanizaci” značky, chce větší auta a menší motory - 8 - Infiniti Q50 zeneva 2013 08Šéf Infiniti volá po „deamerikanizaci” značky, chce větší auta a menší motory - 9 - Infiniti Q50 zeneva 2013 09Šéf Infiniti volá po „deamerikanizaci” značky, chce větší auta a menší motory - 10 - Infiniti Q50 2013 prvni oficialni sada 01Šéf Infiniti volá po „deamerikanizaci” značky, chce větší auta a menší motory - 11 - Infiniti Q50 2013 prvni oficialni sada 02Šéf Infiniti volá po „deamerikanizaci” značky, chce větší auta a menší motory - 12 - Infiniti Q50 2013 prvni oficialni sada 03Šéf Infiniti volá po „deamerikanizaci” značky, chce větší auta a menší motory - 13 - Infiniti Q50 2013 prvni oficialni sada 04Šéf Infiniti volá po „deamerikanizaci” značky, chce větší auta a menší motory - 14 - Infiniti Q50 2013 prvni oficialni sada 05Šéf Infiniti volá po „deamerikanizaci” značky, chce větší auta a menší motory - 15 - Infiniti Q50 2013 prvni oficialni sada 06Šéf Infiniti volá po „deamerikanizaci” značky, chce větší auta a menší motory - 16 - Infiniti Q50 2013 prvni oficialni sada 07Šéf Infiniti volá po „deamerikanizaci” značky, chce větší auta a menší motory - 17 - Infiniti Q50 2013 prvni oficialni sada 08Šéf Infiniti volá po „deamerikanizaci” značky, chce větší auta a menší motory - 18 - Infiniti Q50 2013 prvni oficialni sada 09Šéf Infiniti volá po „deamerikanizaci” značky, chce větší auta a menší motory - 19 - Infiniti Q50 2013 prvni oficialni sada 10Šéf Infiniti volá po „deamerikanizaci” značky, chce větší auta a menší motory - 20 - Infiniti Q50 2013 prvni oficialni sada 11Šéf Infiniti volá po „deamerikanizaci” značky, chce větší auta a menší motory - 21 - Infiniti Q50 2013 prvni oficialni sada 12Šéf Infiniti volá po „deamerikanizaci” značky, chce větší auta a menší motory - 22 - Infiniti Q50 2013 prvni oficialni sada 13Šéf Infiniti volá po „deamerikanizaci” značky, chce větší auta a menší motory - 23 - Infiniti Q50 2013 prvni oficialni sada 14Šéf Infiniti volá po „deamerikanizaci” značky, chce větší auta a menší motory - 24 - Infiniti Q50 2013 prvni oficialni sada 15Šéf Infiniti volá po „deamerikanizaci” značky, chce větší auta a menší motory - 25 - Infiniti Q50 2013 prvni oficialni sada 16
Infiniti Q50 dostane v Evropě i dieselový čtyřválec od 861 tisíc korun, ale na větší úspěch to asi stačit nebude.

Zdroj: Wards

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.