Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf Mercedesu bez okolků přiznal, co bude s jeho diesely. Situace značky překvapí
21.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Prakticky ze všech stran slyšíme o upadajícím zájmu o dieselové motory a tom či onom termínu jejich skonu. Mercedes je v úplně jiné situaci.
Již za pár hodin se bude rozhodovat o osudu dieselových aut. Na zítřejší den je totiž naplánováno soudní slyšení, které bude řešit žalobu ekologů z organizace DUH. Ta říká, že přinejmenším v 90 německých městech jsou překračovány limity emisí NOx, za což mají být zodpovědné dieselové automobily. Lokální soudy tak již těmto městům přikázaly, aby provoz takových aut omezila. Města se ale odvolala a rozhodovat se teď bude na federální úrovni.
Jelikož tlak je opravdu nemalý, je velmi pravděpodobné, že soud nakonec rozhodne proti dieselům. Městům tak ve výsledku nebude pouze umožněno, aby se zákazem vyrukovaly, v podstatě nebudou mít na výběr. Dá se předpokládat, že zpočátku půjde jen o centra či některé městské části, nicméně averze vůči dieselům je jasně patrná na mnoha frontách. Bude tak jen otázkou, než budou zakázány zcela. A protože Německo je největší evropský trh s auty, očekávat se dá lavina, kterou s sebou tato země strhne.
Pro automobilky je to nemalý problém, zvláště pro ty německé operující v prémiovém segmentu. Již dříve totiž vyšlo najevo, že dieselové motory tvoří většinu jejich registrací. V uplynulých měsících sice zájem o ně začal obecně klesat a třeba Porsche se čerstvě rozhodlo ukončit jejich výrobu i prodej, tento trend se ale zjevně netýká všech automobilek.
Šéf koncernu Daimler a automobilky Mercedes-Benz Dieter Zetsche totiž čerstvě přiznal, že i když podíl dieselů na loňských prodejích firmy nepatrně klesl (dr. Zetsche hovoří o 2 až 3 procentech), jejich celkový odbyt vzrostl. Automobilka prodeje všech aut zvýšila, takže i počet prodaných dieselů letěl nahoru. Proto Zetsche potvrdil, že do nich Daimler bude i nadále investovat.
„Diesely stále představují zhruba 50procentní podíl na našich prodejích,“ konstatoval ne úplně nadšeně Zetsche. Pokud si přitom uvědomíme, že třícípá hvězda společně se Smartem loni dosáhla na 2 424 369 registrací, pak tu máme jen za rok 2017 přes 1,2 milionu prodaných dieselů. Daimler tak nemá na výběr a nemůže nad těmito motory zlomit hůl.
Nacházíme se tak v paradoxní situaci, kdy některé automobilky končí s diesely pro nezájem a jiné do nich pro zájem investují. Že to šéfovi Mercedesu dělá vrásky na čele, nemusíme dodávat - další vývoj je totiž ve hvězdách a stát se může cokoli, automobilka ale ve svém aktuálním rozhodování nemá na výběr. Dle dosavadních prognóz by sice v dohledné době měly stále větší roli hrát elektrifikované vozy, ale to už se říkalo před léty. A jak to dnes vypadá u Mercedesu, vidíme sami...
Mercedes ve vývoji dieselů neustává, loni v listopadu ostatně vyrukoval s plug-in hybridní verzí takového agregátu. Dodává přitom, že právě to je jedna z cest, jak je zachovat při životě
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Číňané začali prodávat své nové luxusní monstrum. Nabušené SUV větší než Kodiaq stojí jen 413 tisíc Kč
27.3.2024 - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024 - Němci vybrali pohodlné ojetiny, které vás nezruinují koupí ani provozem. Je mezi nimi i Škoda Octavia
27.3.2024 - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
27.3.2024 - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
28.3.2024