Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf Mercedesu bez okolků přiznal, co bude s jeho diesely. Situace značky překvapí
21.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Prakticky ze všech stran slyšíme o upadajícím zájmu o dieselové motory a tom či onom termínu jejich skonu. Mercedes je v úplně jiné situaci.
Již za pár hodin se bude rozhodovat o osudu dieselových aut. Na zítřejší den je totiž naplánováno soudní slyšení, které bude řešit žalobu ekologů z organizace DUH. Ta říká, že přinejmenším v 90 německých městech jsou překračovány limity emisí NOx, za což mají být zodpovědné dieselové automobily. Lokální soudy tak již těmto městům přikázaly, aby provoz takových aut omezila. Města se ale odvolala a rozhodovat se teď bude na federální úrovni.
Jelikož tlak je opravdu nemalý, je velmi pravděpodobné, že soud nakonec rozhodne proti dieselům. Městům tak ve výsledku nebude pouze umožněno, aby se zákazem vyrukovaly, v podstatě nebudou mít na výběr. Dá se předpokládat, že zpočátku půjde jen o centra či některé městské části, nicméně averze vůči dieselům je jasně patrná na mnoha frontách. Bude tak jen otázkou, než budou zakázány zcela. A protože Německo je největší evropský trh s auty, očekávat se dá lavina, kterou s sebou tato země strhne.
Pro automobilky je to nemalý problém, zvláště pro ty německé operující v prémiovém segmentu. Již dříve totiž vyšlo najevo, že dieselové motory tvoří většinu jejich registrací. V uplynulých měsících sice zájem o ně začal obecně klesat a třeba Porsche se čerstvě rozhodlo ukončit jejich výrobu i prodej, tento trend se ale zjevně netýká všech automobilek.
Šéf koncernu Daimler a automobilky Mercedes-Benz Dieter Zetsche totiž čerstvě přiznal, že i když podíl dieselů na loňských prodejích firmy nepatrně klesl (dr. Zetsche hovoří o 2 až 3 procentech), jejich celkový odbyt vzrostl. Automobilka prodeje všech aut zvýšila, takže i počet prodaných dieselů letěl nahoru. Proto Zetsche potvrdil, že do nich Daimler bude i nadále investovat.
„Diesely stále představují zhruba 50procentní podíl na našich prodejích,“ konstatoval ne úplně nadšeně Zetsche. Pokud si přitom uvědomíme, že třícípá hvězda společně se Smartem loni dosáhla na 2 424 369 registrací, pak tu máme jen za rok 2017 přes 1,2 milionu prodaných dieselů. Daimler tak nemá na výběr a nemůže nad těmito motory zlomit hůl.
Nacházíme se tak v paradoxní situaci, kdy některé automobilky končí s diesely pro nezájem a jiné do nich pro zájem investují. Že to šéfovi Mercedesu dělá vrásky na čele, nemusíme dodávat - další vývoj je totiž ve hvězdách a stát se může cokoli, automobilka ale ve svém aktuálním rozhodování nemá na výběr. Dle dosavadních prognóz by sice v dohledné době měly stále větší roli hrát elektrifikované vozy, ale to už se říkalo před léty. A jak to dnes vypadá u Mercedesu, vidíme sami...












Mercedes ve vývoji dieselů neustává, loni v listopadu ostatně vyrukoval s plug-in hybridní verzí takového agregátu. Dodává přitom, že právě to je jedna z cest, jak je zachovat při životě
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Potopená obří loď zapálená podle všeho elektromobily pohřbila na dně oceánu auta za miliardy. A účet za celé fiasko dál roste
před 3 hodinamiOjetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
včeraKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
včeraČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
včeraNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včera