Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Šéf zkrachovalé automobilky přišel s pozoruhodným prohlášením, záhy ale zmizelo
5.9.2020 | Petr Prokopec
Někteří to považovali za nebývalý záchvat upřímnosti, kterého se měl dopustit miliardář Kamal Siddiqi, šéf Bristolu. Podle všeho se ale jen někdo zmocnil přístupu k administraci webu zkrachovalé automobilky.
O upřímnosti se sice hodně mluví, čekat ji však víceméně lze jen od malých dětí. Chvíli to ale vypadalo, že výjimky existují. S nečekanou upřímností se totiž měl vytasit šéf zkrachovalé britské automobilky Bristol, která v květnu pořádala o ochranu před věřiteli. Právě on měl na webu firmy vystavit prohlášení, kterým vysvětluje, co k jejímu pádu vedlo a nevypadá to jako výmluvy. V publikované zprávě stálo:
Prohlášení předsedy představenstva
Naše slepá zahleděnost do vlastních zájmů, naprostý nedostatek manažerských schopností, fiskální neschopnost (a to ani nezmiňuji hloupost a protekci) způsobily, že tato kdysi hrdá britská značka znovu upadla do nucené správy. Kdybychom měli alespoň trochu cti, omluvili bychom se všem, které jsme opustili s prázdnými kapsami. Ale to jsme neudělali a neuděláme. Nakonec neplatíme ani vlastním zaměstnancům.
Přiznejme si, není to poprvé - to jste si mohli sami najít. Krátkého hledání na Googlu by vám přiblížilo historii našeho neplacení neplacení závazků, chyb a cynických objednávek zboží a služeb, na které jsme neměli peníze.
Prozatím jsme zaneprázdněni další fází balamucení investorů, dodavatelů a personálu, zatímco já si na svém panství přidám do své působivé sbírky aut další Ferrari, Porsche, Mercedesy a Rolls-Roycy.
Váš neupřímný
Kamal Siddiqi
Pokud v této chvíli jen stěží můžete dýchat, nedivíme se vám. V celé historii automobilového průmyslu se nic podobného nestalo, šéfové obvykle nepřiznávají své chyby. Mohlo se tedy zdát, že Kamala Siddiqiho skutečně stihl nebývalý nával otevřenosti, zpráva ale byla později z webu firmy odstraněna. A byť uživatel Twitteru s přezdívkou York on a Fork byl dostatečně rychlý na to, aby ji zachoval na věčné časy, nasvědčovalo to cosi o tom, že skutečný Siddiqiho postoj to nebude.
Zatím není jasné, co se přesně stalo, mluví se ale o tom, že za vším stojí jeden z propuštěných zaměstnanců, kterému ovšem zůstal přístup k firemnímu webu. S rozuzlením ale nejspíše bude muset přijít policie a soudy, s nimiž má ostatně Siddiqi své zkušenosti. I když v dobrém. Před dvěma lety totiž vyhrál spor s čínskou značkou LEVC, který se týkal designu londýnských taxíků. Nová pravidla britské metropole si totiž vyžádala značnou elektrifikaci.
V dané hře přitom za silnější konec provazu dosud tahali Číňané, kteří Siddiqiho firmu Frazer-Nash obvinili z plagiátorství. Což je s ohledem na reputaci čínských firem, které prosluly xeroxováním, docela směšné. Možná i proto soud již v prvé instanci dal za pravdu žalované straně, ovšem Číňané se začali odvolávat výše a výše. A teprve v roce 2018 padl definitivní rozsudek. Jak ale Siddiqi posléze dodal, spor jej připravil o tří roky života.
Je tedy dost možné, že i kvůli tomu se nakonec Bristol znovu položil. Značka totiž v roce 2016 přišla se svou novodobou prvotinou jménem Bullet, kterou chtěla začít nabízet právě od onoho inkriminovaného roku 2018. Do dnešního dne nicméně nevznikl jediný exemplář. A jak je po opětovném bankrotu pravděpodobné, ani nevznikne.
Na první pohled se může zdát, že šéf zkrachovalé značky Bristol je těžce nad věcí. Realita je ale nejspíše jiná. Foto: York on a Fork@Twitter








Model Bullet s motorem BMW měl dorazit do výroby již před dvěma roky. Nakonec ale nevznikl jediný produkční exemplář. Foto: Bristol
Zdroj: York on a Fork@Twitter přes Jalopnik
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 9 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejčtenější články
Někdo na víc jak 30 let zavřel do garáže nejeté auto za statisíce, teď se prodá za miliony
7.10.2025
Nová levná Lada je zatím fiasko, za tři měsíce od začátku prodejů si ji převzalo jen 57 lidí a 71 dealerů
7.10.2025
Dacia nás se začátkem října zasypala hromadou novinek, uhranout teď chce už úplně všechny
7.10.2025
Další nový Moskvič si Češi mohou koupit už teď, je to zajímavé auto za slušné peníze
7.10.2025
Porsche si nedá pokoj. Svým sporťákům má vrátit spalovací motory způsobem, který nadšence tak akorát znovu vytočí
7.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
