Šéf zkrachovalé automobilky přišel s pozoruhodným prohlášením, záhy ale zmizelo

Někteří to považovali za nebývalý záchvat upřímnosti, kterého se měl dopustit miliardář Kamal Siddiqi, šéf Bristolu. Podle všeho se ale jen někdo zmocnil přístupu k administraci webu zkrachovalé automobilky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Šéf zkrachovalé automobilky přišel s pozoruhodným prohlášením, záhy ale zmizelo

5.9.2020 | Petr Prokopec

Šéf zkrachovalé automobilky přišel s pozoruhodným prohlášením, záhy ale zmizelo

/

Foto: Bristol, York on a Fork@Twitter, koláž Autoforum.cz

Někteří to považovali za nebývalý záchvat upřímnosti, kterého se měl dopustit miliardář Kamal Siddiqi, šéf Bristolu. Podle všeho se ale jen někdo zmocnil přístupu k administraci webu zkrachovalé automobilky.

O upřímnosti se sice hodně mluví, čekat ji však víceméně lze jen od malých dětí. Chvíli to ale vypadalo, že výjimky existují. S nečekanou upřímností se totiž měl vytasit šéf zkrachovalé britské automobilky Bristol, která v květnu pořádala o ochranu před věřiteli. Právě on měl na webu firmy vystavit prohlášení, kterým vysvětluje, co k jejímu pádu vedlo a nevypadá to jako výmluvy. V publikované zprávě stálo:


Prohlášení předsedy představenstva

Naše slepá zahleděnost do vlastních zájmů, naprostý nedostatek manažerských schopností, fiskální neschopnost (a to ani nezmiňuji hloupost a protekci) způsobily, že tato kdysi hrdá britská značka znovu upadla do nucené správy. Kdybychom měli alespoň trochu cti, omluvili bychom se všem, které jsme opustili s prázdnými kapsami. Ale to jsme neudělali a neuděláme. Nakonec neplatíme ani vlastním zaměstnancům.

Přiznejme si, není to poprvé - to jste si mohli sami najít. Krátkého hledání na Googlu by vám přiblížilo historii našeho neplacení neplacení závazků, chyb a cynických objednávek zboží a služeb, na které jsme neměli peníze.

Prozatím jsme zaneprázdněni další fází balamucení investorů, dodavatelů a personálu, zatímco já si na svém panství přidám do své působivé sbírky aut další Ferrari, Porsche, Mercedesy a Rolls-Roycy.

Váš neupřímný

Kamal Siddiqi


Pokud v této chvíli jen stěží můžete dýchat, nedivíme se vám. V celé historii automobilového průmyslu se nic podobného nestalo, šéfové obvykle nepřiznávají své chyby. Mohlo se tedy zdát, že Kamala Siddiqiho skutečně stihl nebývalý nával otevřenosti, zpráva ale byla později z webu firmy odstraněna. A byť uživatel Twitteru s přezdívkou York on a Fork byl dostatečně rychlý na to, aby ji zachoval na věčné časy, nasvědčovalo to cosi o tom, že skutečný Siddiqiho postoj to nebude.

Zatím není jasné, co se přesně stalo, mluví se ale o tom, že za vším stojí jeden z propuštěných zaměstnanců, kterému ovšem zůstal přístup k firemnímu webu. S rozuzlením ale nejspíše bude muset přijít policie a soudy, s nimiž má ostatně Siddiqi své zkušenosti. I když v dobrém. Před dvěma lety totiž vyhrál spor s čínskou značkou LEVC, který se týkal designu londýnských taxíků. Nová pravidla britské metropole si totiž vyžádala značnou elektrifikaci.

V dané hře přitom za silnější konec provazu dosud tahali Číňané, kteří Siddiqiho firmu Frazer-Nash obvinili z plagiátorství. Což je s ohledem na reputaci čínských firem, které prosluly xeroxováním, docela směšné. Možná i proto soud již v prvé instanci dal za pravdu žalované straně, ovšem Číňané se začali odvolávat výše a výše. A teprve v roce 2018 padl definitivní rozsudek. Jak ale Siddiqi posléze dodal, spor jej připravil o tří roky života.

Je tedy dost možné, že i kvůli tomu se nakonec Bristol znovu položil. Značka totiž v roce 2016 přišla se svou novodobou prvotinou jménem Bullet, kterou chtěla začít nabízet právě od onoho inkriminovaného roku 2018. Do dnešního dne nicméně nevznikl jediný exemplář. A jak je po opětovném bankrotu pravděpodobné, ani nevznikne.


Šéf zkrachovalé automobilky přišel s pozoruhodným prohlášením, záhy ale zmizelo - 1 - Bristol Bullet 2020 nova sada 10
Na první pohled se může zdát, že šéf zkrachovalé značky Bristol je těžce nad věcí. Realita je ale nejspíše jiná. Foto: York on a Fork@Twitter

Šéf zkrachovalé automobilky přišel s pozoruhodným prohlášením, záhy ale zmizelo - 2 - Bristol Bullet 2020 nova sada 01Šéf zkrachovalé automobilky přišel s pozoruhodným prohlášením, záhy ale zmizelo - 3 - Bristol Bullet 2020 nova sada 02Šéf zkrachovalé automobilky přišel s pozoruhodným prohlášením, záhy ale zmizelo - 4 - Bristol Bullet 2020 nova sada 03Šéf zkrachovalé automobilky přišel s pozoruhodným prohlášením, záhy ale zmizelo - 5 - Bristol Bullet 2020 nova sada 04Šéf zkrachovalé automobilky přišel s pozoruhodným prohlášením, záhy ale zmizelo - 6 - Bristol Bullet 2020 nova sada 05Šéf zkrachovalé automobilky přišel s pozoruhodným prohlášením, záhy ale zmizelo - 7 - Bristol Bullet 2020 nova sada 06Šéf zkrachovalé automobilky přišel s pozoruhodným prohlášením, záhy ale zmizelo - 8 - Bristol Bullet 2020 nova sada 07Šéf zkrachovalé automobilky přišel s pozoruhodným prohlášením, záhy ale zmizelo - 9 - Bristol Bullet 2020 nova sada 08Šéf zkrachovalé automobilky přišel s pozoruhodným prohlášením, záhy ale zmizelo - 10 - Bristol Bullet 2020 nova sada 09
Model Bullet s motorem BMW měl dorazit do výroby již před dvěma roky. Nakonec ale nevznikl jediný produkční exemplář. Foto: Bristol

Zdroj: York on a Fork@Twitter přes Jalopnik

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.