Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéfdesignér automobilky zkouší vydělat na autě, které si mohl koupit snáz než jiní
11.12.2019 | Petr Prokopec
Vzniklo jen v 3 300 exemplářích a na spoustu zájemců o něj se nedostalo, pokud nechtěli platit víc než ceníkovou cenu. Je pak otázkou, jak moc je korektní snaha na Dodgi Demon vydělat ze strany člověka, který se k němu mohl dostat velmi snadno.
Ralphu Gillesovi sice bude v lednu příštího roku teprve padesát let, nicméně již nyní jej můžeme považovat za jednoho z nejvýraznějších automobilových designérů historie. Stojí za tím skutečnost, že návrhy aut začal malovat již v pouhých osmi letech. Ve čtrnácti pak jeho teta poslala jednu ze skic tehdejšímu šéfovi automobilky Chrysler Leemu Iacoccovi. Ten byl ohromen, stejně jako tehdejší šéfdesignér firmy K. Neil Walling. Oba proto Gillesovi doporučili, kde studovat a jakým směrem se následně ubírat.
S ohledem na tuto historii asi již nepřekvapí, že Gilles spojil svou kariéru právě s automobilkou Chrysler, respektive pak hlavně se značkou Dodge, jenž pod ní spadá. A zajímavé je, že kromě převzetí designové divize začal kralovat také v oddělení SRT (Street and Racing Technology). Jako častý účastník okruhových dnů k tomu bezesporu měl předpoklady. Není tedy žádný div, že právě Gilles je podepsán pod Dodgem Viper SRT.
Zda šéfdesignér celého koncernu FCA nějakou Zmiji stále vlastní, nevíme. Co ovšem dosud v jeho garáži trůnilo, je další výjimečný vůz, a sice Dodge Demon SRT. Nyní ji ale pozvolná dává sbohem, neboť Gilles na svém účtu na Instagramu uvedl, že potřebuje prostor „pro další podobně ďábelský projekt“. Nezmínil sice již, o co by mělo jít, to však v tuto chvíli není podstatné. Mnohem důležitější je, že vrcholná verze modelu Challenger je na prodej.
Gilles si nechal vůz nalakovat vínovou barvou Octane Red, zatímco vnitřek byl potažen černou kůží. Tato kombinace působí velmi lákavě, stejně jako skutečnost, že jde o vůz se šasí končícím číslem 004. Jde tedy o úplný počátek 3 300kusové edice, to se však ani v nejmenším neprojevilo na enormním nájezdu. Místo toho Gilles zvládnul za celou dobu urazit jen 1 032 mil (1 660 km), z čehož prý ani píď nepadá na okruhy.
Máme tu tedy opravdu zajímavý a víceméně akorát zajetý exemplář, který se navíc pyšnil zajímavým prvním majitelem. To se ovšem projevilo rovněž na ceně, která od převzetí „ďábla“ neskutečně stoupla. Jako nový byl totiž Demon k dispozici od 86 090 USD (cca 1, 98 milionu Kč), momentálně je však nabízen za 139 995 USD (3,2 milionu Kč). Demony na ceně obecně stouply a ten Gillesův je ještě asi o čtvrt milionu dražší, než jiné. Je tak navzdory veškerému respektu k němu otázkou, jak moc je jeho přístup korektní - většina zájemců o Demon kvůli omezené výrobě ostrouhala a nyní musí připlácet, šéfdesignér si o jeden kus prostě řekl a nyní na něm vydělá.
Názor na to si udělejte sami, my jen dodáme, že Dodge Demon SRT dostal do vínku 6,2litrový přeplňovaný osmiválec, který produkuje 819 koní při spalování 91oktanového benzinu či 852 při využití sto- či víceoktanového. S tímto výkonem pak zvládá sprint na padesátku za rovnou sekundu, na stovku za 2,3 sekundy a čtvrtmíli pokoří za 9,65 sekundy, tedy rychleji než mnohem dražší Bugatti Veyron, mimo jiné.
Šéfdesignér koncernu FCA Ralph Gilles...











...prodává svůj Dodge Demon SRT, s ohledem na jeho pozici jde o trochu kontroverzní krok
Zdroj: Platinum MotorCars
Bleskovky
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
dnes
Auto vám mohou „ukrást” přímo před očima a za úsměvu na vaší tváři. Policie rozbila gang, který se takto zmocnil i Ferrari za miliony
včera
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na čele v Sepangu je Acosta 11:00
- Salač v úvodu v Sepangu 11. 10:50
- Road is Calling: Atény v sedle Harley-Davidson 08:25
- Marc Marquez už letos závodit nebude včera 16:12
- Časový program GP Malajsie včera 10:00
Nejčtenější články
Čínské řešení mající zabránit ničivým následkům požárů baterií elektromobilů při nehodách je stejně směšné jako absurdní
24.9.2025
Rusové ukázali smrtící riziko špatného zacházení s pneumatikami, na místě dokáže rozsekat celé auto na hadry
24.9.2025
Stav 10 let starého VW Tiguan sebral německému mechanikovi slova z úst, musel o tom natočit video
25.9.2025
Další elektromobil skončil po pouhých 2 letech v prodeji, nezachránily jej ani masivní 600tisícové slevy
25.9.2025
I takhle může vypadat vlajková loď automobilky, v případě Suzuki jde o docela malé auto
25.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
