Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéfdesignér automobilky zkouší vydělat na autě, které si mohl koupit snáz než jiní
11.12.2019 | Petr Prokopec
Vzniklo jen v 3 300 exemplářích a na spoustu zájemců o něj se nedostalo, pokud nechtěli platit víc než ceníkovou cenu. Je pak otázkou, jak moc je korektní snaha na Dodgi Demon vydělat ze strany člověka, který se k němu mohl dostat velmi snadno.
Ralphu Gillesovi sice bude v lednu příštího roku teprve padesát let, nicméně již nyní jej můžeme považovat za jednoho z nejvýraznějších automobilových designérů historie. Stojí za tím skutečnost, že návrhy aut začal malovat již v pouhých osmi letech. Ve čtrnácti pak jeho teta poslala jednu ze skic tehdejšímu šéfovi automobilky Chrysler Leemu Iacoccovi. Ten byl ohromen, stejně jako tehdejší šéfdesignér firmy K. Neil Walling. Oba proto Gillesovi doporučili, kde studovat a jakým směrem se následně ubírat.
S ohledem na tuto historii asi již nepřekvapí, že Gilles spojil svou kariéru právě s automobilkou Chrysler, respektive pak hlavně se značkou Dodge, jenž pod ní spadá. A zajímavé je, že kromě převzetí designové divize začal kralovat také v oddělení SRT (Street and Racing Technology). Jako častý účastník okruhových dnů k tomu bezesporu měl předpoklady. Není tedy žádný div, že právě Gilles je podepsán pod Dodgem Viper SRT.
Zda šéfdesignér celého koncernu FCA nějakou Zmiji stále vlastní, nevíme. Co ovšem dosud v jeho garáži trůnilo, je další výjimečný vůz, a sice Dodge Demon SRT. Nyní ji ale pozvolná dává sbohem, neboť Gilles na svém účtu na Instagramu uvedl, že potřebuje prostor „pro další podobně ďábelský projekt“. Nezmínil sice již, o co by mělo jít, to však v tuto chvíli není podstatné. Mnohem důležitější je, že vrcholná verze modelu Challenger je na prodej.
Gilles si nechal vůz nalakovat vínovou barvou Octane Red, zatímco vnitřek byl potažen černou kůží. Tato kombinace působí velmi lákavě, stejně jako skutečnost, že jde o vůz se šasí končícím číslem 004. Jde tedy o úplný počátek 3 300kusové edice, to se však ani v nejmenším neprojevilo na enormním nájezdu. Místo toho Gilles zvládnul za celou dobu urazit jen 1 032 mil (1 660 km), z čehož prý ani píď nepadá na okruhy.
Máme tu tedy opravdu zajímavý a víceméně akorát zajetý exemplář, který se navíc pyšnil zajímavým prvním majitelem. To se ovšem projevilo rovněž na ceně, která od převzetí „ďábla“ neskutečně stoupla. Jako nový byl totiž Demon k dispozici od 86 090 USD (cca 1, 98 milionu Kč), momentálně je však nabízen za 139 995 USD (3,2 milionu Kč). Demony na ceně obecně stouply a ten Gillesův je ještě asi o čtvrt milionu dražší, než jiné. Je tak navzdory veškerému respektu k němu otázkou, jak moc je jeho přístup korektní - většina zájemců o Demon kvůli omezené výrobě ostrouhala a nyní musí připlácet, šéfdesignér si o jeden kus prostě řekl a nyní na něm vydělá.
Názor na to si udělejte sami, my jen dodáme, že Dodge Demon SRT dostal do vínku 6,2litrový přeplňovaný osmiválec, který produkuje 819 koní při spalování 91oktanového benzinu či 852 při využití sto- či víceoktanového. S tímto výkonem pak zvládá sprint na padesátku za rovnou sekundu, na stovku za 2,3 sekundy a čtvrtmíli pokoří za 9,65 sekundy, tedy rychleji než mnohem dražší Bugatti Veyron, mimo jiné.
Šéfdesignér koncernu FCA Ralph Gilles...











...prodává svůj Dodge Demon SRT, s ohledem na jeho pozici jde o trochu kontroverzní krok
Zdroj: Platinum MotorCars
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
včera
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
včera
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
23.12.2025
Nejnovější články
Nový Ford Mondeo dál potají žije svůj druhý život. Ukázal se v novém a vypadá ještě líp, při jeho cenách máme co závidět
před 2 hodinami
Nejrychlejší zahrádkářské auto světa se prodalo za 16,6 milionu Kč. Tolik se dnes platí za možnost vozit sazenice rychleji než 300 km/h
před 4 hodinami
Elektrické fiasko Porsche nekončí. Automobilka hází ručník do ringu v Číně, zavře svou nabíjecí síť
před 5 hodinami
Mazda kdysi postavila auto, které se vešlo do cestovního kufru. Vidíte ho vážně celé, na fotce nic nechybí
včera
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
včera
Živá témata na fóru
- Vačka palivového čerpadla 12.25. 04:39 - NadiaEira
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.24. 12:48 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.24. 12:01 - pavproch
- BMW Divize 12.24. 11:42 - pavproch
- Rychlodotazy 12.23. 18:12 - audis
- Dálniční známka CZ (2021 až aktuálně 2026) 12.23. 16:39 - pavproch
