Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéfové Jeepu hájí Robocopa: „Byli jsme hlavami v roce 2019”
1.3.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Přijetí designu nového Cherokee nebylo zrovna nejvřelejší. Management ale zvolenou cestu hájí, vůz prý musel být aerodynamicky efektivní a nadčasový.
Jeep nás minulý týden skutečně zaskočil zvoleným řešením designu nového modelu Cherokee. Ten v nabídce firmy nahradí aktuální Liberty s cílem stát se populárním po celém světě, nikoli pouze v USA a na několika málo dalších trzích. Právě svěží design mu při tomto rozšiřování působnosti měl pomoci, zatím se ale zdá, že mu bude spíše přítěží.
Mohli bychom nad situací mávnout rukou s tím, že odvážný nový vzhled některé oslovil a jiné nikoli, situaci ale takto bagatelizovat nejde. Soudě podle reakcí přinejmenším internetového publika bylo přijetí vzhledu nové přídě vozu, která podobně jako u Citroënu Picasso II připomíná Verhoevenova Robocopa, značně negativní a ačkoli nepochybujeme o existenci jeho věrných zastánců, mnoho jich patrně nebude. Šéfové Chrysleru a dceřiného Jeepu se ale mezi ně stále řadí.
Americký Ward's Auto vyzpovídal šéfa designu Chrysleru (a také šéfa SRT) Ralpha Gillese, hlavu designu Jeepu Marka Allena a také prezidenta Jeepu Mika Manleyho a všichni drží nad menším z indiánů ochrannou ruku. A všichni jej hájí víceméně podobnými slovy.
Gilles americkým kolegům mimo jiné řekl: „Když vůz porovnáte s končícím Liberty, je to velké vzdálení se od předchozích tvarů. Design ale bude vnímán také jako velmi aktuální ve smyslu toho, jak se estetika Jeepů vyvinula až na současnou úroveň. To pro nás bylo do značné míry účelem.” Nejde tu ale jen o hrátky se vzhledem, důvody ke změně měly i jiný účel: „Ve hře je spousta fyziky. Je tu dynamika, o kterou se musíme starat a jsou tu i určité další faktory, na které musíme reagovat,” dodal Gilles s tím, že přiblížení designové DNA vozu zpět k pojetí modelu Grand Cherokee považuje za „very cool”, snad netřeba překládat.
Mike Manley se novinky též neštítí a dramatickou změnu paradoxně zdůvodňuje již zmíněnou snahou oslovit širší publikum: „Pro nás je to jedno z nejdůležitějších chystaných představení, protože hraje velkou roli na globální úrovni,” řekl Manley a vysvětlil tím i změnu jména - Liberty je příliš americkou záležitostí, název Cherokee má být srozumitelný pro celý svět.
Nejotevřeněji ale věc komentoval Mark Allen: „Byli jsme hlavami v roce 2019,” řekl stručně nenarážejíc na velký flám u Chrysleru, ale na snahu udělat vůz tak atraktivním, aby se líbil i pět let po začátku prodejů. Také on zopakoval Gillesova slova o tom, že pojetí karoserie muselo jít ruku v ruce s funkčními požadavky a zároveň se odvolávat na klasické modely značky: „Není to velká krabice, design vypadá i trochu efektivněji než u Liberty. Naším cílem byla v prvé řadě efektivita a pokud jsme chtěli udělat efektivní Jeep, musí tak v prvé řadě vypadat,” dodal Allen.
Nevíme, jestli vás tato slova nějak přesvědčují o správnosti jednání Jeepu, jisté je ale po daných vyjádřeních přinejmenším jedno. Automobilka je přesvědčena o tom, že nový design je „fresh, cool a trendy” a na newyorském autosalonu představí Cherokee 2014 právě v této podobě a nikoli třeba té, kterou si vysnil Theo Chin a jiní konzervativnější příznivci značky. Gilles a spol. ostatně Ward's Auto přiznali, že předem věděli, že vzhled nového Cherokee bude příznivce značky polarizovat. Přesto zvolili řešení, které zvolili...








Nový Jeep Cherokee vypadá všelijak, jiný už ale nebude. O tom, jestli automobilka konala správně, rozhodne trh...










Jedno Jeepu upřít nelze, pojetí nového Cherokee je od aktuálního Liberty skutečně značně vzdáleno. Při tvoření současného modelu byli autoři hlavami zřejmě v časech okolo roku 1956
Zdroj: Ward's Auto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
včera
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Královské pocty pro MM a AM: přijetí u krále Filipa VI. včera 10:00
- Vespa GTS 80th a Primavera 80th Anniversary: výroční modely včera 08:00
- Darryn Binder opouští Evropu 18.12.2025
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 17.12.2025
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm 17.12.2025
Nejnovější články
To nevymyslíte: Ford, který před dvěma roky zuřivě odmítal zpoždění zákazu spalovacích motorů, teď volá po zrušení zákazu spalovacích motorů
před 11 hodinami
Narychlo ušitý nový Mercedes CLA se spalovacím motorem je z nouze ctnost roku, na semaforech se bude bát Dacií
včera
Šéf Jaguaru zkusil obhájit, co s firmou provádí, zjevně pořád nechápe
včera
Ironie: Automobilka vrátila do nabídky prý přežité motory V8. A teď je chce tolik lidí, že je nestíhá vyrábět
včera
Když to Mercedesu nejde s auty, zkusí to jako developer. Chytá vlastní luxusní město, Mercedes Places, bez legrace
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
