Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Sergio Marchionne není věčný, v čele Fiatu prý skončí na konci roku 2018
9.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf Fiatu chce odejít dobrovolně poté, co dle svého plánu přivede Fiatu k blahobytu. Není však jisté, zda se to povede, ani kdo jej zastoupí.
Postava Sergia Marchionneho není v poslední době ověnčena zrovna superlativy. Na popularitě mu nedodala hlavně roztržka s Lucou di Montezemolem, v jejímž důsledků šéf Ferrari na svůj post rezignoval. Kromě toho však nejvyšší šéf koncernu Fiat Chrysler Automobiles (FCA) nepotěšil ani svými plány, které sice přináší jen samá pozitiva a sociální jistoty, podepřeny jsou však víceméně jen obtížně uvěřitelnými sliby.
Asi tedy nebudeme daleko od pravdy, když uvedeme, že zcela jistě existuje spousta lidí, která by si přála, aby Marchionne již konečně zmizel ze scény. Ten však dál neochvějně setrvává na svém trůnu a majitelé společnosti jsou za to očividně rádi. Jak se ovšem nyní ukazuje, věčná jeho nadvláda nebude. A tím nepoukazujeme na fakt, že šéfovi italsko-amerického koncernu je již 62 let. Řeč je skutečně o jeho dobrovolném odchodu.
Marchionne totiž uvedl, že po roce 2018 bude „rozhodně dělat něco jiného“. Dalších plánů bychom se tak od něj již neměli dočkat, místo toho prý „nechá mladé cápky, aby ukázali, zač je toho loket“. Přitom naznačuje, že jeho pravomoci by dost možná měly přejít na více než jednoho manažera, neboť příští CEO firmy bude muset dělat řadu odlišných věcí, než jaké má nyní na starosti Marchionne.
Otázkou samozřejmě je, co má šéf koncernu na mysli, v tomto směru ale žádné zprávy nemáme. Stejně tak je ale sporné, kdo by mohl nastoupit na Marchionneho místo. Jisté je pouze tolik, že novým šéfem Fiatu nebude předseda společnosti John Elkann. Vedoucí muž klanu Agnelliů, který automobilku zakládal, totiž uvedl, že i do budoucna by danou roli měl zastávat profesionální manažer.
Navzdory svému nízkému věku (nyní je mu 38, předsedou Fiatu se však stal již v jednadvaceti) Elkann ví, o čem hovoří, neboť to byl právě on, kdo dosadil do čela italské značky Marchionneho. Toho přitom v roce 2004 přetáhl ze společnosti SGS S.A., která s výrobou automobilů nemá pranic společného. Místo toho se specializuje na inspekční, testovací a ověřovací služby či udílení certifikátů.
Je tedy možné, že Fiatu bude šéfovat někdo zvenčí, někdo úplně nov. Kromě toho ovšem případné kandidáty naznačil i sám Elkann, který již loni v této souvislosti jmenoval Alfredo Altavillu, šéfa evropských operací Fiatu, Cleodorvina Beliniho, šéfa brazilské pobočky Fiatu či Mika Manleyho, který vede Jeep. Mimo to ale prý v úvahu připadá také Richard Tobin, CEO společnosti CNH Industrial vyrábějící zemědělské stroje.
Spekulace se nám tedy mohou rozjet, což ostatně platí také o dalším Marchionneho působení. On sám přitom na toto téma dodává, že jednou z možností je teoretická fyzika. Dodat tedy již můžeme pouze tolik, že rok 2018 není náhodný, nýbrž záměrně zvolený. Právě s jeho koncem se totiž pojí onen v úvodu zmíněný plán, který má Fiatu přinést blahobyt. Tak uvidíme, jak to dopadne.



Sergio Marchionne prý v čele Fiatu skončí po roce 2018, kdy dojde k naplnění jeho smělých plánů
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- ESRR 2026 - 2x Hořice včera 17:37
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP včera 11:34
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
- Týmy a jezdci WSBK 2026 30.10.2025
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici 29.10.2025
Nejnovější články
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před hodinou
Sen o návratu levných aut s normálními motory žije dál, i u nás nabízené modely se někde dostaly zpátky pod 300 tisíc
před 3 hodinami
Také v Česku působí největší specialista na obchod s ojetými vozy, pořádně to rozjel i na akci v Sosnové
před 9 hodinami
Největší hrozbou pro autoprůmysl je EU, ne Čína, říká nový šéf Stellantisu. Volá po návratu spalovacích motorů
včera
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
včera
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
