Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Situace už zašla tak daleko, že dnes ani 24palcová kola nevypadají nepatřičně
9.1.2020 | Mirek Mazal
Posun v designu a konstrukci aut je za poslední asi dvě dekády tak razantní, že obrovské disky kol kdysi jen z legrace montované na absurdně upravené vozy dnes na sériovém modelu nepůsobí nepatřičně.
Atraktivní disky zkrášlují vzhled automobilu přesně podle známého rčení „kola dělají auto”. A čím větší jsou, tím lépe, míní někteří. Zlidovělá rčení letos zdánlivě narazila na své maximum, když Audi RS Q8 dostalo z výroby vůbec největší sériově vyráběné ráfky. Němci volitelně dodávají až 23palcové loukotě, což šéfdesignér značky Marc Lichte označil za limit kompromisu mezi užitečností a výjimečným vzhledem. Větším diskům brání například nedostatek prostoru v blatnících a vysoká cena širokých gum.
Větší kola by ale nutně nemusela působit komicky, o to se postaral posun v designu i konstrukci aut posledních dekád. Zejména snahy o maximální pasivní bezpečnost a torzní tuhost vedou k vítězství „ocele nad sklem” a auta tak stále více připomínají tanky. Zejména obrovské boční plochy karoserie po velkých discích doslova volají, a tak dnes ještě nedávno relativně velké „šestnáctky” nejsou ani snesitelným standardem.
Kam až situace zašla, nyní ukazuje tuningová firma Prior Design, která ignoruje i obavy šéfdesignéra Audi a dala za vznikům ráfkům o rozměru 24 palců. Úpravce použil blízkého sourozence Audi RS Q8 a na Lamborghini Urus navěsil kromě gigantických kol i vcelku decentní bodykit.
Člověk by čekal italskou obludu s komickými koly, ale opak je pravdou, tohle auto vypadá vlastně docela normálně. Samozřejmě nevzniklo nic obyčejného, ovšem rozšířené italské SUV pohltilo kdysi kolotočářské ráfky bez nejmenších problémů, a ještě okolo vzorku zůstalo místo na tlumení či elektronickou úpravu světlé výšky podvozku. Doba troufalých experimentů automobilového průmyslu zašla tak daleko, že ani autobusové obutí velikosti 23 či 24 palců není faux pas kategorie osobních vozů, ať už se vám to líbí nebo ne.
Přiostřený Urus tak může naplno ukázat obrovské fosforeskující třmeny karbon-keramické soustavy brzd, možná půjde mechanikům měnit sjeté desky bez nutnosti demontáže černě lakovaných disků. Majitel vozu Robert Geiss dopřál vozu nové pružení firmy H&R, přitom výkon V8 zůstal sériový.









Německý podnikatel si nechal upravit Lamborghini Urus, teď bude nucen řešit obutí o rozměru 285/30 a 335/30 R24
Zdroj: Motor 1
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před 4 hodinamiNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nejčtenější články
Nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 prý končí jako propadák, C43 také. Náhradou ale má být jen o kousek menší nesmysl, popř. z nouze ctnost
8.4.2025Porsche dál mohutně padá ke dnu, před celosvětovým fiaskem ho zachránila jen Trumpova cla
8.4.2025Chevrolet poprvé ukázal podobu nové Corvette. Na první pohled ohromí, na ten druhý ale zklame
8.4.2025Automobilky zastavují vývoz aut do USA kvůli novým clům, nejlíp tak ukazují, oč nyní běží
8.4.2025V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva