Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda musí vyrábět Karoq v další továrně, prodává ho skvěle. Jen se neví, kde a komu
16.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Data o registracích z celé Evropy ani nenaznačují, že by Škoda Karoq byla nějak zvlášť úspěšná. Automobilka ale říká něco docela jiného.
Dosavadní prodeje Škody Karoq na evropských trzích bychom rozhodně neoznačili za světoborné. V srpnu bylo zaregistrováno 241 kusů, v září 466, v říjnu 1 045 a v listopadu 2 233. Čísla za prosinec sice ještě publikována nebyla, nicméně máme takový pocit, že rovněž nepřesáhnou metu pěti tisíc exemplářů. Malé SUV tak ani jednou nevykročilo ze stínu většího sourozence, neboť Kodiaq pro změnu ani jednou pod zmíněnou hranici nespadl.
Ve světle těchto skutečností je tedy překvapivá zpráva automobilky, dle které je poptávka po Škodě Karoq extrémně silná. Dokonce natolik, že bylo nutné rozšířit výrobu i mimo Kvasiny. Vůz se proto nově začal montovat také v Mladé Boleslavi, kde denně vznikne dalších 320 kusů. Značka přitom do závodu v souvislosti s novým SUV investovala 16,6 milionu Eur (cca 423,9 mil. Kč), což není zrovna malá částka.
Šlápla tedy Škoda vedle a teď se tváří, že prodává něco, co se neprodává? Patrně nikoli. Karoq se sice vyrábí v Kvasinách od července a objednávky na tuzemském trhu bylo možné s dealery sepisovat již od léta, samotný prodej však odstartoval teprve na podzim. První výše zmíněné registrace tedy představovaly pouze auta samotné automobilky a jejích dealerů, o zákaznická auta jde až od sklonku října. A ani tehdy nejely prodeje naplno.
Český trh byl pochopitelně jedním z prvních, kde byl Karoq k mání. Ve Velké Británii, kde je Škoda v posledních letech výrazně oblíbená, prodeje odstartovaly až v prosinci. Růst registrací tak teprve přijde a kolik aut bylo objednáno a kým přesně, ví jen Škoda sama. A málo jich zjevně nebude, když musela tak brzy přistoupit k rozšíření výroby.
Pokud jste tedy doufali, že o „karotku“ nebude zájem, musíme vás zklamat. A zároveň připravit na skutečnost, že právě díky silné poptávce by letošní rok mohl být pro značku dalším rekordním. A jelikož je pod křídly koncernu VW Group druhou nejlepší značkou co do relativní výše marže, pochvalám na její adresu nejspíš hned tak konec nebude...


















































Poptávka po Škodě Karoq je tak velká, že značka musela rozšířit výrobu z Kvasin i do Mladé Boleslavi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
před 7 hodinamiDosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
včeraRusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Němečtí dealeři odhalili čachry s prodeji elektromobilů, ve skutečnosti vůbec nejsou takové, jak naznačují oficiální čísla
před 3 hodinamiMuž si přijel k dealerovi pro nové SUV za 1,6 milionu Kč, podívejte se, co nechal na protiúčet
před 4 hodinamiMercedes se nedokáže zbavit svých skladových elektrických propadáků, dává na ně slevy až skoro 1,3 milionu Kč
před 6 hodinamiIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
před 7 hodinamiLamborghini dokonalo obrat o 180 stupňů. Teď se kaje a slibuje, že motory V12 ponechá v prodeji i dlouho po roce 2030
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.20. 16:52 - Truck Daškam
- Onboard videa 08.20. 15:52 - řidičBOB
- BMW Divize 08.20. 12:06 - pavproch
- Škoda Auto obecně 08.20. 08:36 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.20. 07:51 - Vrooom
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 08.19. 16:20 - Předseda
- S větrem ve vlasech.... 08.19. 14:39 - pavproch
- Hlavní silnice v zahraničí 08.17. 06:37 - petr_riha