Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Skutečné Maybachy jsou i léta po smrti firmy vrcholy luxusu, nejeté si drží ceny
11.7.2020 | Mirek Mazal
Když je šlo koupit jako nové, byly plnohodnotné Maybachy propadáky, které nakonec pokus značky o návrat na výsluní proměnily ve fiasko. S odstupem let začínají být oceňovány.
V poslední době jsme se u nás v souvislosti s Maybachy zmiňovali hlavně o supersportovním Exeleru a jen o málo méně výjimečném kupé Cruiserio. Jsou to dodnes pozoruhodná auta, dědictví firmy založené Wilhelmem Maybachem ale nemusí být až tak křiklavé. Tyto extrémní příklady aut s dvojitým M ve znaku spíše vystupují z řady podstatně decentněji pojatých luxusních limuzín.
Jednu takovou pro vám můžeme ukázat dnes a výjimečná je nejen svým maximálně usedlým, černo-černým pojetím, ale hlavně tím, že jde o kus ze samotného konce výroby. Mateřský Mercedes oznámil konec Maybachu jako samostatné automobilky v listopadu 2011, tento vůz byl prodán a poprvé registrován v dubnu 2012. A dodnes je jako nový, neboť na tachometru má jen něco málo přes 10 tisíc km.
Jde o model 62 S, dobový konkurent Rolls-Roycu a svého času nejdražší luxusní limuzína v Německu. Tehdy nad ním zákazníci ohrnovali nos, třebaže dnes Maybach jako přídomek vrcholných verzí „běžných” Mercedesů kvitují. Skutečné Maybachy tak postupem času zapadaly i v nabídkách prodejců ojetých aut s cenami padajícími až kamsi na úroveň dobře vybavených škodovek. Nyní se ale zdá, že jejich čas se vrací. Cenově totiž opět míří vzhůru a rázně tak připomínají, že luxusními libůstkami se sotva mohou vyrovnat i nejnovější modely nejprestižnějších značek.
Zmiňované kupé Maybach Cruiserio přišlo na 650 tisíc Eur (17,3 milionu Kč), Tusedlejší limuzína 62 S vychází na 598 950 Eur (16 milionů Kč). Má méně nápadný černý lak, dvacetipalcová kola, jedny dveře navíc a uvnitř nechybí vůbec nic ve snaze ohromit majitele vážně výjimečným komfortem.
Interiér s lůžkovou úpravou byl opatřen například tvrzeným protihlukovým prosklením, elektrickou panoramatickou střechou, záclonkami na dálkové ovládání nebo masážními křesly s potahem perforovanou kůží. Samozřejmostí u Maybachu 62 S je lednice, bar, psací stolky, televize, ozvučení Bose, palubní telefon, čtyřzónová klimatizace nebo ručičkové budíky s jízdními údaji. Vše bylo zabaleno do nejjemnějších potahů elegantních barev, černé matné části oživuje klavírový lak a celek působí velmi vznešeně. Tohle je vážně dodnes jeden z vrcholů automobilového luxusu.
Nešetřilo se ani pod kapotou skrývající dvakrát přeplňovaný šestilitrový dvanáctiválec o výkonu 450 kW (612 koní) a 1 000 Nm. Tento motor spolupracuje s pětistupňovým manuálem a pohonem zadních kol. Šlechta mezi pohonnými jednotkami přinesla zrychlení na stovku za 5,2 sekundy, což stačí tempu třeba takového BMW M3 E46. Vidět ve zpětném zrcátku 6,2metrového luxusního obra musí být pro řidiče mnichovského kupé zneklidňující, ale i takovou věc tento stroj dovede. Teď jen kde vzít 16 milionů...




































Tento Maybach 62 S z konce výroby má dodnes najeto jen 11 180 kilometrů, po osmi letech na světě stojí 16 milionů Kč. Není divu, svými luxusními libůstkami strčí do kapsy i moderní aut stejného jména. Foto: Thijs Timmermans Waardenburg BV, Mobile.de
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
dnesBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 5 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 6 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 8 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 9 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 15:14 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB