Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Souboj dieselové Škody Octavia RS se dvěma soupeři skončil totální dehonestací
25.5.2021 | Petr Miler
Když se tři snaží o totéž může být pokaždé výsledkem něco úplně jiného. V případě klání dvou soků z líhně koncernu VW to tak úplně neplatí, třetí do party v podobě favorizovaného BMW ale totálně pohořel.
Je to svým způsobem fascinující, ale v momentě, kdy se z dieselů po dekádách kompromisních výsledků staly relativně čisté, relativně tiché, přesto průběhem výkonu nadále příjemné a přes všechna komplikovaná protiemisní opatření úsporné pohonné jednotky, se z nich současně staly zatracované motory. Řada automobilek tak nad nimi zlomila či láme hůl, Němci jim ale zůstávají věrní.
I v této době tak nabízí výkonné naftové kompakty v podobě VW Golf GTD nebo BMW 120d a Škoda Octavia RS TDI Combi, byť nejde o německé auto, žije z německé techniky. Přesně tyto tři stroje se neobvykle sešly v klání v dynamice pořádaném Matem Watsonem z Carwow na jednom z britských letišť a navzdory zdánlivé nudnosti takového závodu je nakonec hodně na co dívat.
Soupeři jsou to skutečně vyrovnaní - všichni váží kolem 1 500 kg, mají motory dvakrát s 200 a jednou se 190 koňmi (to v případě BMW) a vždy 400 Nm. Mají automatické převodovky (u koncernu VW dvouspojkové, u BMW s hydrodynamickým měničem) a pohon předních kol. Snad kdykoli v minulosti by v takovém klání rozmetalo soupeře bez ohledu na výkon BMW, jenže časy se mění a současná řada 1 je nejen odvar jejích předchůdců, ale i konkurenčních strojů mnohem obyčejnějších značek.
To je nakonec na celém srovnání to nejzajímavější, neboť BMW, ač je nejdražší, je z celého tria jasně nejhorší. Nechytá se absolutně v ničem a i od dieselového kombíku Škody je zašlapáno ve zrychlení z místa, jakémkoli pružném zrychlení a snad jen na brzdách dokáže aspoň s ním držet krok. Pro BMW je to totální dehonestace, neboť přepřáhnutím na přední pohon se tak trochu snížilo na úroveň svých mainstreamových soupeřů a pak v jejich vlastní hře dostalo na frak. Za nás navíc můžeme dodat, že i pocit z řízení je v řadě 1 vedle Golfu a Octavie jasně horší, na design si pak raději udělejte názor sami.
Přesuňme se k úspěšnějším vozům. Golf s Octavií jsou vzhledem k totožnému pohonu pochopitelně vyrovnanými soupeři a vzhledem k menší hmotnosti lehčího Golfu je to právě on, kdo obvykle tahá za delší kus provazu. Jedinou výjimkou je pružné zrychlení s předem zařazenou rychlostí ve sportovním režimu, kde Škoda osvědčí zřejmě lepší aerodynamiku delší karoserie kombi.
Co stojí za pozornost - Mat se rozhodl změřit spotřebu všech aut dle těchto dynamických klání, což jistě povede k jednomu z nejvyšších čísel, jakých z nich půjde dosáhnout. Přesto se Golf dostal s průměrem na pěkných 14,6 litru nafty na 100 km, Octavia na 15,9 litru a BMW - přesto, že bylo nejpomalejší - vykázalo jasně nejhorších 18,3 litru nafty na 100 km. Znovu se musíme podivit mnichovskému úpadku, ale jinak smeknout nad možnostmi současných dieselů, které se skutečně zdají být dobrým kompromisem mezi všemi požadavky na dobré auto pro každý den. Zrovna, když je skoro nikdo nekupuje...



Škoda Octavia RS TDI v závodu na čtvrtmíli.... Foto: Škoda Auto
...vyzvala Golf GTD... Foto: Volskwagen
...a BMW 120d. To prohrálo všechno, co mohlo, GTD s Octavií RS se předvedly v mnohem lepším světle. Vítězem je ovšem Golf. Foto: BMW
Zdroj: CarThrottle@Youtube
Bleskovky
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Gonzalez si udržuje těsný náskok i po titulovém souboji s Moreirou na Phillip Islandu včera 19:34
- Test Superbike - Jerez, 2. den včera 18:55
- Triumph Scrambler 900 2026: s podvozkem Showa včera 13:34
- Test Superbike - Jerez, 1. den 21.10.2025
- Kawasaki Z650 S: s vylepšenou elektronikou 21.10.2025
Nejnovější články
Dodnes nikdy nepřihlášený Mercedes z roku 1982 je dokonalý stroj času o víc jak 40 let zpět, další osud má jasný
před 9 hodinamiŠkoda jako by na chvíli zapomněla, za co dnes kope, zničehonic začala vyzdvihovat přednosti dieselového auta
před 11 hodinamiToyota okouzlila sexy drsným offroadem pro dobrodruhy toužící po svobodě, vám ho ale neprodá
včeraMercedes začal prodávat nové základní CLA. S baterií odpovídající 15litrové nádrži je to neuvěřitelně předražená absurdita
včeraFotbalové hvězdy Realu Madrid si převzaly nová BMW zdarma. Ukázaly, že vkus buď nemají, nebo ho mít ani nemohou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva