Souboj nejrychlejších moderních Porsche na letišti ovládlo to vlastně nejobyčejnější z nich

Mohutná křídla, drsné bodykity, maximální odlehčení ani slavná jména nakonec nestačila na docela jednoduchý recept na auto pro každý den. Ovšem, bavíme se o zrychlení, na okruhu bude realita jiná.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Souboj nejrychlejších moderních Porsche na letišti ovládlo to vlastně nejobyčejnější z nich

19.12.2021 | Petr Miler

Souboj nejrychlejších moderních Porsche na letišti ovládlo to vlastně nejobyčejnější z nich

/

Foto: Porsche

Mohutná křídla, drsné bodykity, maximální odlehčení ani slavná jména nakonec nestačila na docela jednoduchý recept na auto pro každý den. Ovšem, bavíme se o zrychlení, na okruhu bude realita jiná.

Porsche dělá spoustu žádoucích aut, stroje vyobrazené níže ale v jeho nabídce i tak platí za výjimečné. Jde o smetánku vrcholných verzí modelu 911 - typ GT2 RS ještě generace 991.2 (nové zatím nevzniklo a ještě chvíli nevznikne), provedení GT3 aktuální generace 992 (vrcholnější RS zatím není v prodeji) a varianta Turbo S opět současné iterace devětsetjedenáctky.

Jejich parametry tedy karty rozdávají jasně. Na vrcholu trůní GT2 RS s mohutnými 700 koňmi z dvakrát přeplňovaného šestiválce objemu 3,8 litru, který má navíc na starosti relativně střídmých 1 470 kg hmotnosti. Pod ním najdeme Turbo S s obdobným motorem o 650 koních, jde ovšem o vůz vážící 1 650 kg. A proti nim se postavila „čistá” GT3 s motorem 4,0 H6 bez turba, který dává nanejvýš 510 koní, z aut na place je ovšem nejlehčí - váží jen 1 435 kg.

Uvážíme-li, že všechny vozy dále pracují s různými provedeními dvouspojkového automatu PDK, mělo by výsledkem být sólo pro GT2 RS, vedle nějž se ukáže nanejvýš to, zda je rychlejší hrubá síla těžkého Turba S, nebo lehkost a přesnost lehké GT3. To by ale do hry nesměl vstoupit ještě jeden faktor - pohon všech kol. I když 911 s motorem vzadu a pohonem zadních kol 4x4 vyloženě nepotřebují ani s relativně vysokými výkony, v klání na 400 metrů s pevným startem je odpich z místa klíčový. A v tomto ohledu je 911 Turbo S smetánkou aut, jako jediné z těchto Porsche pohon všech kol má.

Přesně to nakonec souboj rozhodlo, neboť Turbo S je v tomto ohledu nesmírně efektivní a ani skoro 200 kg nadváhy v kombinaci s 50 „chybějícími” koňmi nestačí k tomu, aby GT2 RS dostala na čtvrtmíli šanci pomalejší start dohnat. Mat Watson z Carwow to zkouší se zbylými protagonisty znovu a znovu různými způsoby, výsledek je ale vždy tentýž - Turbo S vítězí nejméně o 2 desetiny sekundy (10,2 vs. 10,4 s) proti GT2 RS, slabší GT3 potřebovala rovných 11 s. Všechno jsou to ovšem úctyhodné výkony.

Při letmém startu a při brzdění už mají gétéčka navrch, ale to se dalo čekat, stejně jako lze čekat jejich nadvládu na okruhu. Přesto je vítězství Turba S na 400 metrech pozoruhodné, neboť je to ze všech těchto strojů vlastně nejobyčejnější auto. Je relativně komfortní, tiché, není to žádný řvoucí Zekon, dá se s ním docela normálně jezdit každý den a chvílemi dojít k přesvědčení, že sedíte v něčem jako Golf. To se vám v tvrdých, hlučných a nezřídka vyrámovaných verzích GT opravdu nestane. I proto je třeba Turbo S obdivovat, jde o mimořádné spojení dynamiky a každodennosti.


Souboj nejrychlejších moderních Porsche na letišti ovládlo to vlastně nejobyčejnější z nich - 1 - Porsche 911 GT2 RS vs GT3 vs Turbo S drag 01Souboj nejrychlejších moderních Porsche na letišti ovládlo to vlastně nejobyčejnější z nich - 2 - Porsche 911 GT2 RS vs GT3 vs Turbo S drag 02Souboj nejrychlejších moderních Porsche na letišti ovládlo to vlastně nejobyčejnější z nich - 3 - Porsche 911 GT2 RS vs GT3 vs Turbo S drag 03
Porsche 911 GT2 RS... Foto: Porsche

Souboj nejrychlejších moderních Porsche na letišti ovládlo to vlastně nejobyčejnější z nich - 4 - Porsche 911 992 GT3 vs 991 2 GT3 RS drag 01Souboj nejrychlejších moderních Porsche na letišti ovládlo to vlastně nejobyčejnější z nich - 5 - Porsche 911 992 GT3 vs 991 2 GT3 RS drag 02Souboj nejrychlejších moderních Porsche na letišti ovládlo to vlastně nejobyčejnější z nich - 6 - Porsche 911 992 GT3 vs 991 2 GT3 RS drag 03
...by v klání proti verzím GT3... Foto: Porsche

Souboj nejrychlejších moderních Porsche na letišti ovládlo to vlastně nejobyčejnější z nich - 7 - Ferrari 488 Pista vs Porsche 911 Turbo S vs Lambo Huracan Performante 04Souboj nejrychlejších moderních Porsche na letišti ovládlo to vlastně nejobyčejnější z nich - 8 - Ferrari 488 Pista vs Porsche 911 Turbo S vs Lambo Huracan Performante 05Souboj nejrychlejších moderních Porsche na letišti ovládlo to vlastně nejobyčejnější z nich - 9 - Ferrari 488 Pista vs Porsche 911 Turbo S vs Lambo Huracan Performante 06
...i Turbo S mělo vítězit, má jasně nejlepší parametry. Při startu z místa ale přesvědčivě vítězí právě Turbo S, jak můžete vidět níže. Foto: Porsche

Zdroj: Carwow@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše