Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Spolehlivost italských aut už není problém, díky kulturní revolucí, říká šéf kvality FCA
4.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská auta neplatí za kvalitní a spolehlivá a i když to někteří označí za klišé, zkušenosti ani statistiky to nepotvrzují. Změna je ale prý na dosah.
Na studii J.D. Power Initial Quality Study, jenž mapuje spokojenost zákazníků s novými vozy během prvních tří měsíců vlastnictví, jsme nezapomněli ani letos. A to přesto, že novinek bylo opravdu spousta, zejména v souvislosti s Teslou Model 3. Aktuálně k ní přitom znovu stočil naši pozornost šéf kvality koncernu Fiat Chrysler Automobiles Scott Garberding, který se pochlubil výrazným zlepšením italských i amerických vozů. Dle J.D. Power IQS si totiž koncern vůči loňsku polepšil o podstatných 10 procent.
Garberding mimo to uvedl, že počet záručních oprav se v letošním roce snížil o 16 procent a náklady na jejich provedení poklesly o 11 procent. Znamená to tedy, že od nás již do budoucna nebudete slýchávat o nekvalitě či nespolehlivosti italských vozů, která nyní trápí třeba i novou Alfu Romeo Giulia? Koncern FCA by tomu jistě byl rád a šéf kvality říká, že tomu ani nemůže být jinak. A to díky firemní iniciativě World Class Manufacturing, která do koncernu vnesla „kulturní revoluci“. Nic jiného než dokonalá auta tedy nemáme čekat, neboť jak Garberding dodává: „Naši zákazníci očekávají vrcholnou kvalitu. A upřímně, pokud jim ji nedodáme, přejdou ke konkurenci.“
Zní to odhodlaně, realita však zatím není až tak růžová, jak šéf kvality naznačuje. Patrné je to ostatně z výsledků, kde by vaši pozornost měla zaujmout zejména značka Ram. Ta se totiž dočkala 25procentní meziročního zlepšení, načež se s Fordem dělí o třetí a čtvrté místo v pořadí. Stojí za tím prý hlavně změny, jenž byly učiněny v továrně ve Warren Truck Assembly, kde se montuje Ram 1500. Pravidelně zde totiž docházelo ke schůzkám mezi vedením a dělníky, jimž bylo sděleno, co dělají dobře a co nikoliv.
Automobilka se v tomto opírala o data zjištěná třetí stranou, stejně jako o odezvu zákazníků. Ti přitom nebyli dotazováni jen na kvalitu aut, ale také na spokojenost s prodejci či obsluhou v servisech - také v těchto oblastech totiž došlo u značky Ram ke zlepšení. Relativně dobrého hodnocení se pak v rámci studie J.D. Power dočkaly také automobilky Jeep, Dodge a Chrysler, které skončily jen lehce pod průměrem odvětví.
Chrysler Pacifica navíc dosáhl prvního místa mezi minivany, přičemž dle Garberdinga za tím stojí proaktivní, reaktivní i preventivní kroky. Pacifica tak během testů před zahájením produkční výroby najela více než 5,5 milionů kilometrů, což jsou zhruba dvě třetiny vzdálenosti, kterou při vývoji pokrylo BMW řady 5.
O americké části koncernu FCA tedy skutečně lze mluvit jen kladně, jenže o italském Fiatu pořád ne. Ten ve studii okupuje poslední místo, přičemž na jeho konto připadá 163 zaevidovaných problémů na sto vozidel. V průměru tedy každý z majitelů má během úvodních 90 dnů vlastnictví takřka dva důvody ke stížnostem. To zrovna posun v kvalitě směrem ke kladným hodnotám neukazuje.
Můžete namítnout, že studie probíhala v Americe a tudíž domácím značkám byla dána přednost před těmi zahraničními. Nicméně třeba takový Volkswagen skončil v nadprůměru, tedy před Jeepem, Dodgem, Chrysler a především dalece před Fiatem. Vůči italské automobilce je přitom ta německá stále ještě zatížena dieselovým skandálem, což by její reputaci mohlo srazit. Nestalo se tak.
Berme tedy slova šéfa kvality FCA spíše jako příslib toho, co by být mohlo, ne toho, co už v tuto chvíli je. A pozitivní změny v americké části FCA jako důvod věřit, že kulturu v tomto koncernu skutečně změnit lze....





FCA se chlubí zlepšením kvality svých aut, dle studie J.D. Power IQS, o níž mluví i šéf kvality koncernu, tomu tak ale rozhodně není u Fiatu
O kvalitách takového Chrysleru Pacifica dle oné studie již pochybovat rozhodně nelze
Takovou Alfu Giulia ale problémy trápí pořád, i když jde o auto, které přišlo na trh nedávno a je prodáváno v Evropě i USA
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
včeraNovátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
včeraMax Verstappen se neobvykle zjevil na sociálních sítích a setřel rekordmana, který zpochybňoval jeho výkon zajetý pod falešným jménem
18.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
VW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
21.4.2025Rychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
21.4.2025Lotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
21.4.2025První elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
21.4.2025Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
21.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva