Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Sprint dvou zcela odlišných aut ukazuje, na jak hloupé aspekty se při výběru vozu soustředíme
10.11.2020 | Petr Miler
Na první pohled jde jen o další z řady srovnání notně odlišných aut leda pro zajímavost. Z pocitů hlavního protagonisty je ale cítit víc.
Mat Watson je britský automobilový nadšenec, který se stal novinářem recenzujícím auta všeho druhu. A pod hlavičkou jinak prodejního webu Carwow dosáhl díky svým videím publikovaným na Youtube světového věhlasu. Dělá i velmi zajímavé komplexní testy, nejvíce pozornosti si ale nepřekvapivě získal s pomocí relativně jednoduchých (třebaže precizně ztvárněných) sprinterských klání nejrůznějších aut na letištních plochách.
V tom posledním proti sobě postavil Porsche 911 GT3 generace 991 a aktuální Bentley Continental GT. To jsou velmi odlišné automobily - ryzí sportovní kupé s točivým, atmosféricky plněným motorem, které nemá ani zadní sedačky, proti luxusnímu grand toureru s noblesním dvanáctiválcovým biturbem 6,0. Je to lehký, „čistý” a z podstaty nepříliš pohodlný supersport pro každý den proti opulentnímu a komfortnímu kupé, ve kterém pomalu ani nepoznáte, že jedete po rozmlácené české okresce.
Je jasné, proč Mat tato dvě auta vedle sebe postavil - protože to přitáhne pozornost. A v kontextu s tím není těžké hádat, že souboj bude nanejvýš vyrovnaný či že v něm zdánlivě pomalejší auto vyhraje. Přesně to se zde stalo - Bentley je navzdory všemu zmíněnému rychlejší v přímce při startu z místa, při pružné akceleraci s předem zařazenou rychlostí a dokonce je lepší i při brzdění. Jen akceleraci s postupným podřazením zvládne 911 patrně díky rychlejšímu automatu o něco lépe.
Podívejte se na to sami, samotné výsledky nemá smysl dlouze rozebírat, nás na videu zaujalo něco jiného, co je docela signifikantní pro současné uvažování kupců nejen takových aut. Je vidět, že Matovi se 911 GT3 hodně líbí, aby také ne. Je to jeden z posledních sporťáků s točivou atmosférou, které nedělá problém dostat se s otáčkoměrem až hranici 9 000 ot./min. Zní u toho jako pila a když budete chtít, mít ji šlo a do budoucna ji také mít půjde s manuální převodovkou. Je to mrštný, poslušný vůz, pekelných stroj řidičských radostí, který je ovšem v přímce pomalejší než otylé luxusní Bentley.
Je vidět, že to Mata mrzí, protože ví, že si přesně kvůli tomu řada lidí tohle auto nekoupí. Trh se už dávno dostal do fáze, kdy sice všichni ví, že dynamiku jakéhokoli z podobných aut v praxi nikdo pravidelně nevyužije, přesto při koupi většina lidí instinktivně jde za „nejlepším číslem”. 911 GT3 je obecně respektovaný sporťák, který baví něčím docela jiným, přesto nad ním rázem někteří ohrnou nos, protože není dostatečně rychlý vedle vozu, který by měl automaticky porazit.
Jako by to snad něco znamenalo, jako by čas 12,1 nebo 12,6 sekundy na čtvrtmíli měl nějaký vliv na pocity, které za volantem zažíváme. Měli bychom se oprostit od hloupého sledování čísel, se kterými se lze vytahovat leda v hospodě (dnes tedy spíše na internetových fórech...) a soustředit se spíše na pocity, které nám jízda s ním či oním autem dopřává. 911 GT3 nikdy nebude nejrychlejší, přesto nadšenému řidiči vytvoří na tváří úsměv, o nějž se Conti GT nikdy nemůže postarat. Pro řadu lidí ale dál bude hlavní číslo zrychlení na stovku nebo 400 metrů - jako by při nedělní vyjížďce poznali, zda je takové nebo makové.



Porsche 911 991 GT3 dostalo ve sprintu na frak... Ilustrační foto: Porsche



...od Bentley Continental GT W12. Nemělo by to znamenat více než to, při současné obsesi papírovými dynamickými parametry to ale bude pro řadu lidí důvod, proč 911 GT3 nechtít, jako by jim ta čísla něco dávala. Ilustrační foto: Bentley
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
před 5 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Hrdina Suzuky a BSB Ryuichi Kiyonari odchází do důchodu. 15:00
- MS side 2026 bez Mostu včera 17:36
- Nejméně navštívené Grand Prix 2025 včera 17:11
- Indian Sport Scout RT 2026: s uzamykatelnými kufry včera 11:10
- Marcel Schroetter pojede IDM Superbike včera 10:00
Nejnovější články
Elektrický VW Polo odhalil své parametry a je to taková marnost, že ho od zkázy zachrání jen zázrak, dotace nebo obojí
před 3 hodinami
Stellantis dál přichází k rozumu. Maserati někde vykoplo z nabídky hybridní čtyřválec na úkor motoru V6, hybrid nikdo nechtěl
před 4 hodinami
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
před 5 hodinami
Muž si k 21. narozeninám koupil auto a „zapomněl” s ním jezdit, teď se prodalo za 56násobek jeho původní ceny
před 6 hodinami
Porsche dokonalo obrat, své chystané elektrické sporťáky předělává na elektrický pohon ve všech verzích
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
