Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Srovnání všech Škod RS od dieselové Fabie po elektrický Enyaq jasně opanovala dekádu stará technika
27.1.2023 | Petr Miler
Z kroků Škody v posledních letech se zdá, že zanevřela na smysluplnou evoluci a zatímco na jedné straně ždímá zákazníky drahým prodejem dávno vyvinuté techniky, na té druhé jim vnucuje ještě dražší a funkčně nepřesvědčivé elektromobily. Srovnání všech kdy vyrobených modelů RS takovému uvažování jen nahrává.
Někteří z našich čtenářů nás označují za škarohlídy, kteří neumí nic pochválit, ale tak to není. Jsme naopak pozitivní lidé, kteří rádi ocení to, co si ocenění zaslouží. Když ale nic takového není v dohledu, nemůžeme si s přirozeně kritickým pohledem nic než stýskat. A najít v dnešním automobilovém světě něco jiného je velmi obtížné.
Obrazem vývoje současného automobilismu je i česká Škoda, která naprosto rezignovala na plnění přání zákazníků a svými strategickými cíli plní jen politická zadání. Nepochybujeme o tom, že se jí to dlouhodobě nevyplatí, že ji to dožene a pokud včas nezmění směr, přivede ji to na hranici existenčních problémů, přesvědčení aktuálního vedení firmy o správnosti takového postupu ale už asi nic jiného nezmění. Přitom říkáme v podstatě jen jedno: Vykašlali jste se na smysluplnou evoluci, vydali jste se s jedním směrem, který konvenuje s představami možná 10, možná 30 procent zákazníků, oněch 70 až 90 procent kupců ždímáte absurdním zdražováním aut postavených na dávno zaplacených základech a těm ostatním nabízíte ještě podstatně dražší a horší zboží. Co je tohle za strategii? Japonci tomu říkají hara-kiri, doslova břicho-nůž, žádnou velkou fantazii vysvětlení této fráze nevyžaduje.
Že výše zmíněné není jen náš pocit, trochu smutně ukazuje i jinak poutavé srovnání dynamiky všech Škod RS ze strany britského Carwow. Dobře, možná ne úplně všech dílčích verzí každého RS, ty by se ani nevešly na letiště, ale v principu je tu opravdu vše - čtyři generace Octavie RS, dvě generace Fabie RS, je tu Kodiaq RS, Enyaq RS, k tomu i některé dílčí varianty. Podívejte se sami na videu níže pro celý přehled, rekapitulovat specifikace každého z vozů by dalo na knihu.
Nás na celé komparaci nakonec zaujalo jedno - i když se ve srovnání objevilo několik modelů z posledních let, fakticky jej vyhrála dekádu stará technika. Jednou je to Octavia III RS, jednou Octavia IV RS, technicky v podstatě pořád stejná auta, která nás ohromila v roce 2013 a jsou dodnes dobrá, ale mohla by být ještě lepší, kdyby je někdo dál vyvíjel. Jenže nejsou, protože Škoda už řešení jdoucí naproti tužbám zákazníků dramaticky nevyvíjí, jen je cizeluje a kupce ždímá stále vyššími cenami, aby tyto peníze mohla nacpat do ztrátové a naprostou většinu lidí dál neoslovující elektromobility.
Ta by alespoň ve zrychlení v přímce měla skórovat, je to jediná parketa elektrických aut, ve kterých mohou ohromit, Škoda ale ani na tomto poli nepřišla s ničím zvláštním. A tak je Enyaq Coupe RS rád, když za sebou udrží o pár decimetrů aspoň Kodiaq RS. I bez této komparace vše nasvědčuje tomu, že nejlepší koupí v poměru výkonu a ceny - ve všech smyslech těchto slov - bude něco jako ojetá Octavia III RS, kterou koupíte za pár set tisíc a dostanete v jádru to, co dnes škodovka prodává za milion. Svým způsobem je to opravdu smutné, podívejte se na to sami.



Ve srovnání Carwow se objevilo vše od původní Fabie RS TDI... Foto: Škoda Auto
...přes Octavie III a IV RS, které byly nejrychlejší... Foto: Škoda Auto
...až po Enyaq Coupe RS. Ten ani zde neohromil, kde jinde by měl? Foto: Škoda Auto
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
Při hodinové honičce jako z GTA dva muži zmizeli policii s pomocí čtyřech aut včetně těžkého tahače s cisternou
včeraMuž skončil v poutech za to, že si „ukradl” své vlastní auto poté, co mu bylo ukradeno
10.8.2025První majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
9.8.2025
Nejnovější články
Volkswagen oznámil zaměstnancům, že skončí se všemi modely ID. Sálem se začal nést bouřlivý potlesk
před 2 hodinamiZkrachovalá největší evropská továrna na baterky našla kupce toho, co z ní zbylo. Je to další firma žijící z peněz „těch druhých”
včeraModerní „obdoba Modelu T” od Fordu je fraška. O nic převratného by nešlo ani před 5 léty, a to si další roky počkáme
včeraÚchvatný nový „analogový” supersport s V12 manuálem a nízkou hmotností je nadějí, že vše ještě není ztraceno
včeraŠéf Mercedesu, který chtěl zakázat vlastním zákazníkům spalovací auta od roku 2030, teď volá po zrušení jejich zákazu od roku 2035
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 08.12. 23:08 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 08.11. 23:04 - delphin
- Pneu koutek 08.11. 21:13 - M.Z.
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.10. 23:28 - Truck Daškam
- Onboard videa 08.10. 15:38 - Truck Daškam
- Toyota obecně 08.10. 10:06 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.10. 01:06 - Truck Daškam
- whitelist & blacklist 08.09. 17:33 - řidičBOB