Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Staré Volvo V70 s novým V6 turbo od Polestaru je parádní kombinace
9.6.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tohle Volvo vzniklo jako V70 R, které samo o sobě není pomalé. Dnes má ale pod kapotou šestiválec Polestar o 350 koních. A toto číslo není konečná.
Čas od času píšeme o autech, která mají pod kapotou jiný než původní motor. A obvykle jde o agregát docela jiného kalibru. Měli jsme tu třeba BMW 150i s 5,0 V10 dostalo a dvěma kompresory, BMW M3 E30 s desetiválci z M5 E60 a do třetice všeho bavorského - BMW 570i se 7,0 V8. Podobné praktiky se nevyhýbají ani jiným vozům, třeba starý Mercedes s motorem ze Zondy je toho dobrým příkladem. Leckdo nad podobnými stavbami kroutí hlavou, nás ale fascinují a zjevně nejsme sami, takové modifikace nejsou k vidění zase tak zřídka.
Co už není zdaleka tak běžné, je vyměnit v jednom autě sériový motor za velmi podobný, ovšem výrazně novější. Je to jakási vnitřní modernizace při zachování vnějšího hávu, a to má také své kouzlo. Přesně takovým strojem je černé Volvo V70 R na fotkách níže. Je to kombík z roku 1998, který má za sebou údajně asi 170 tisíc kilometrů s původním pětiválcem, ovšem nyní je pod kapotou téměř nový třílitrový šestiválec s turbem twin scroll.
Je to motor, který se dává do modelů S60 a V60 Polestar, takže nabízí 350 koní a 500 Nm s tlakem turba 0,9 baru. Ten je ale nastavitelný, takže je možné ho snížit na 0,5 baru, kdy budete mít pod pravou nohou „jen” 250 koní. Je ale také možné tlak zvýšit na 1,5 baru a tak mít přes 400 koní a 600 Nm. Výkon dále putuje na všechna čtyři kola, pochopitelně.
Motor není samozřejmě jediná úprava tohoto vozu, je tu také převodovka M59, samosvorný diferenciál, silnější spojka a nová řídící jednotka, kterou doplňují displeje v interiéru, aby měl pilot vždy přehled o tom, co se s vozem děje. O přilnavost se starají tlumiče Koni FSD, o zpomalení brzdy Brembo s 380mm kotouči, které byly původně určeny pro Porsche 911. Místo hydraulického posilovače řízení je tu nyní elektrický, možná kvůli úspoře prostoru.
Vůz dostal také nový regulátor tlaku paliva, palivové čerpadlo a vstřikovače. A výfuk je vlastní výroby, je nerezový a před katalyzátorem má průměr 7,6 cm, za ním 6,4 cm. Jsou tu dva tlumiče výfuku a vzhled je velmi blízko sériovému, i ta hezká kola pocházejí od Volva a jsou velmi elegantní. Ohromné stádo pod kapotou poznat tedy navenek vůbec není poznat.
Je to inspirace, jak stvořit sleeper svého druhu a píšeme o něm především proto. Pokud by se vám ovšem takový vůz líbil, ale neodvážíte se se do něčeho takového pustit, máme dobrou zprávu. Tohle šílené Volvo je na prodej, i když ne zrovna levně - majitel za něj chce 22 500 Eur, tedy asi 608 tisíc korun. Uvádí ale, že bylo investováno okolo 40 tisíc Eur, čemuž lze docela snadno věřit. A když uvážíte, že cena 608 tisíc korun znamená asi 1 700 Kč za jednoho koně a že auto je opravdu v dobrém stavu, není to zas tak špatná nabídka...









Tenhle krabicoidní kombík má moderní motor a 350 koní
Zdroj: Marktplaats přes Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 8 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před hodinou
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 2 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 4 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 5 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.05. 16:14 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 16:12 - bojler
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
