Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
První elektrické Porsche se prohnalo po okruhu Top Gearu, ohromí zvukem i časem
11.2.2020 | Mirek Mazal
Němci od začátku prezentují svou elektrickou prvotinu jako nekompromisní Porsche a praxe zatím ukazuje, že nepřehání. Ani Stig ho na okruhu Top Gearu nepřivedl do úzkých, právě naopak.
Elektrické Porsche Taycan Turbo S působí v akci jako stroj z Hvězdných válek. Testovací kolo na okruhu Top Gearu v Dunsfoldu nejlépe ukazuje neobvyklý zvukový projev elektrického sportovního sedanu, přibližuje ale také jeho neskutečnou dynamiku. Elektromobil zrychlující z 0 na 200 km/h za méně než 10 sekund je samozřejmě rychlý v přímce, nic ze své rychlosti ale neztrácí ani v zatáčkách.
Jakkoli není lehké z videa posoudit celkový jízdní projev, Taycan vzhledem ke své vysoké hmotnosti (2 370 kilogramů) působí velmi mrštně. Ani v utažených zatáčkách není nedotáčivý, ve většině musí Stig krotit spíše přetáčivost. Reakce vozu se zdají být velmi bezprostřední a z každé zatáčky Taycan pálí vpřed s neskutečnou vervou.
Ochočený závodní pilot tak s autem zajel měřené kolo za 1 minutu a 17,6 sekundy, což sice není rekord okruhu, dokáže ale překonat řadu slavných jmen. Například Bugatti Veyron dráhu pokořilo za 1 minutu a 18,3 sekundy, sklonit hlavu by muselo také Pagani Zonda F (1:18,4), Maserati MC12 (1:18,9) nebo Ferrari Enzo (1:19,0). Jsou to starší supersporty a na úplnou špici (Pagani Huayra s časem 1:13,8) Taycan Turbo S nestačí, pořád je to ale praktické čtyřdvéřové auto pro každý den, což lze o jakémkoli Pagani tvrdit jen stěží.
Minulá zkušební srovnání již dříve naznačovala dynamický potenciál prominentního elektromobilu, ve třetí epizodě osmadvacáté série bude čertovská hbitost potvrzena časoměřiči Top Gearu. Před kamerou lze pozorovat závratné zrychlování díky výkonu 761 koní (560 kW) a 1 050 Nm, patrné je i to, jak převodovka řadí dva stupně (což je ve světě elektromobilů stále rarita) a pohon všech kol se samosvorným diferenciálem má co dělat, aby přenesl nadstandardní množství výkonu na silnici.








Porsche Taycan Turbo S jede jako čert. Na elektrický sedan nestačily Veyron, Zonda F nebo Enzo, supersportovní hvězdy minulých let
Zdroj: Top Gear@Youtube
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Stačilo autu léta po jeho nesmyslném zaříznutí vrátit motor V8 v nezměněné podobě, aby si ho koupilo 10 tisíc lidí během 24 hodin
3.7.2025Překvapivě výrazně faceliftovaná Lada Niva odhalila své ceny, i s novým vzhledem a motorem stojí pořád pakatel
3.7.2025Muž si v dubnu koupil vysněnou Alfu, platí za ní splátky i pojištění. Jeho auto ale dodnes stojí u dealera a nemůže si ho ani odvézt
4.7.2025Elektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
4.7.2025Nová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
4.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva