Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
První elektrické Porsche se prohnalo po okruhu Top Gearu, ohromí zvukem i časem
11.2.2020 | Mirek Mazal
Němci od začátku prezentují svou elektrickou prvotinu jako nekompromisní Porsche a praxe zatím ukazuje, že nepřehání. Ani Stig ho na okruhu Top Gearu nepřivedl do úzkých, právě naopak.
Elektrické Porsche Taycan Turbo S působí v akci jako stroj z Hvězdných válek. Testovací kolo na okruhu Top Gearu v Dunsfoldu nejlépe ukazuje neobvyklý zvukový projev elektrického sportovního sedanu, přibližuje ale také jeho neskutečnou dynamiku. Elektromobil zrychlující z 0 na 200 km/h za méně než 10 sekund je samozřejmě rychlý v přímce, nic ze své rychlosti ale neztrácí ani v zatáčkách.
Jakkoli není lehké z videa posoudit celkový jízdní projev, Taycan vzhledem ke své vysoké hmotnosti (2 370 kilogramů) působí velmi mrštně. Ani v utažených zatáčkách není nedotáčivý, ve většině musí Stig krotit spíše přetáčivost. Reakce vozu se zdají být velmi bezprostřední a z každé zatáčky Taycan pálí vpřed s neskutečnou vervou.
Ochočený závodní pilot tak s autem zajel měřené kolo za 1 minutu a 17,6 sekundy, což sice není rekord okruhu, dokáže ale překonat řadu slavných jmen. Například Bugatti Veyron dráhu pokořilo za 1 minutu a 18,3 sekundy, sklonit hlavu by muselo také Pagani Zonda F (1:18,4), Maserati MC12 (1:18,9) nebo Ferrari Enzo (1:19,0). Jsou to starší supersporty a na úplnou špici (Pagani Huayra s časem 1:13,8) Taycan Turbo S nestačí, pořád je to ale praktické čtyřdvéřové auto pro každý den, což lze o jakémkoli Pagani tvrdit jen stěží.
Minulá zkušební srovnání již dříve naznačovala dynamický potenciál prominentního elektromobilu, ve třetí epizodě osmadvacáté série bude čertovská hbitost potvrzena časoměřiči Top Gearu. Před kamerou lze pozorovat závratné zrychlování díky výkonu 761 koní (560 kW) a 1 050 Nm, patrné je i to, jak převodovka řadí dva stupně (což je ve světě elektromobilů stále rarita) a pohon všech kol se samosvorným diferenciálem má co dělat, aby přenesl nadstandardní množství výkonu na silnici.








Porsche Taycan Turbo S jede jako čert. Na elektrický sedan nestačily Veyron, Zonda F nebo Enzo, supersportovní hvězdy minulých let
Zdroj: Top Gear@Youtube
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Číňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
včeraVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včeraČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včeraVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
včera
Živá témata na fóru
- GTD + STI 05.03. 17:37 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.03. 13:40 - pavproch
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1