Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Studio Bertone Stile nemá ani na výplaty, hledá druhý Volkswagen
17.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové se dostali do finančních potíží, ze kterých jim pomůže pouze silný partner. V Evropě ho asi nenajdou v Evropě, pomůžou Číňané?
Jméno Bertone je nepopiratelnou legendou automobilového designu. S příchodem světové ekonomické krize v roce 2008 se však tato karosárna ocitla v úzkých. Jedinou šancí na záchranu bylo separování výrobního procesu (Carrozzeria Bertone) od stylistického studia (Bertone Stile), což až dosud vycházelo na jedničku. Montážní linky totiž odkoupil Fiat, designové záležitosti si mezi sebe rozebrali po 50 procentech Bertoneho dědicové a italská vláda.
Jenže zatímco Fiat dokázal továrnu plně využít pro výrobu modelů Maserati Ghibli a Quattroporte, designérskému studiu nepomohlo ani rozprodání rodinného stříbra v podobě unikátních konceptů. Nedostatek zakázek a nezájem cílové klientely totiž vedl k nedostatečnému doplňování firemní kasy, díky čemuž nyní studio nemá ani na výplatu zaměstnanců a externistů. A to již po několik měsíců.
Celá situace tak dopadla, jak dopadnout musela. Do schránky dorazila soudní obsílka startující proces, na jehož konci stojí správce konkurzní podstaty. Ten se přitom nebude snažit společnost rozprodat po částech, větší šanci má totiž prodej studia jakožto celku. A to především díky dopadu a reputaci, jíž značka Bertone má. Otázkou ale je, kdo by mohl být novým majitelem.
Designérské studio by nejraději našlo druhý Volkswagen, který by společnost transformoval stejným způsobem jako to německý koncern udělal v případě konkurenčního Italdesignu. Přirozeným partnerem by mohl být Fiat, ale ten již provozuje Style Centre. A jelikož má svých problémů dost, pak nábor nových kapacit nebude tou pravou cestou k záchraně.
Dost možná se tedy dočkáme další čínské expanze, neboť tamní výrobci po svém nevydařeném prvním útoku na evropské trhy hledají zadní vrátka, jak Starý kontinent dobýt. Dá se totiž počítat s tím, že s designem Bertone bychom o takové modely Dongfengu, SAIC, Chery, FAW nebo Geely měli větší zájem.


























Bertone Mantide bylo italskou Corvette. Pod kapotou se dokonce nacházel osmiválcový motor GM
Bertone Nuccio vzniklo na počest stého výročí založení značky
Bertone Alfa Romeo Pandion pro změnu oslavoval sté výročí založení značky Alfa Romeo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
před 8 hodinamiČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 2 hodinamiČíňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 3 hodinamiŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
před 5 hodinamiNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
před 6 hodinamiNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 05.02. 16:23 - Stepan
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB