Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Subaru WRX 2014 vs. WRX STi 2014 na brzdě: rozdíly nejsou tak velké
27.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Americký Road and Track vzal nová WRX a STi na motorovou brzdu, aby zjistil, co se v nich skrývá. WRX silnějšímu bratru dýchá na záda.
Jak fanoušci značky jistě vědí, nové Subaru WRX má nový dvoulitr FA20, který s turbodmychadlem dává 272 koní a 350 Nm a s manuální převodovkou má tento stroj stovku zvládnout za 5,4 vteřiny. Teoreticky si řekne o 9,8 litru benzínu na 100 km. V případě převodovky CVT s osmi pseudostupni je WRX na stovce o půl sekundy pomaleji a na 100 km má spotřebovat o 1,4 litru více, ale kdo by takovou převodovku ve WRX chtěl.
Naopak špičkové WRX STi zůstalo u plochého čtyřválce o objemu 2,5 litru ze série EJ. Turbo z něj doluje 309 koní a 395 Nm a na stovce budete pod pět vteřin. Na rozdíl od WRX také musíte řadit sami, dostupný je jen šestistupňový manuál. Spotřeba zatím známa není.
Americký Road & Track vzal oba tyto stroje s manuálními převodovkami na motorovou brzdu, aby zjistil, jak to je skutečně s jejich výkonem. Výsledky se do jisté míry daly očekávat. WRX má na kolech 223 koní a 333,5 Nm, WRX STi je podle očekávání s 247 koni výkonnější, točivým momentem na více nafouklý motor ve WRX ztrácí - naměřená hodnota 331 Nm je o 2,5 Nm nižší.
Neděste se výrazně nižších čísel, než uvádíme v oficiálních představení těchto japonských raket - obě mají stálý pohon všech kol, který si z výkonu na klikové hřídeli bere nemalou část a výkon na kolech tedy je vždy nižší.
V rámci testů se také měřila prodleva turbodmychadla, ve které menší motor ve WRX vyhrál, jak je vidno na pátém grafu. Ve zrychlení na stovku však zvítězilo silnější STi s 4,8 vteřinami, WRX to trvalo 5,2 s. Na 160 km/h se STi dostalo za 12,6 s, WRX o 1,1 vteřiny později.
Jak vidno, případné rozhodování mezi WRX a STi nemusí být dvakrát snadné. Zejména uvážíme-li nemalý cenový rozdíl a také fakt, že i WRX může mít šestistupňovou manuální převodovku...





První dva grafy ukazují srovnání výkonu a točivého momentu, druhé dva patří samostatně WRX, resp. STi a pátý pochází z měření prodlevy turba na 6. rychlostní stupeň
Zdroj: Road & Track
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejčtenější články
Audi zřejmě vysychá kasa, rozprodávat začalo své historické závodní speciály. Tyto jdou „na porážku” jako první
3.4.2025Dobíjecí Volva, kterým hrozí požár, jezdí i v Česku. Jejich nabíjení by se měly vyvarovat stovky zdejších majitelů
3.4.2025Víme víc o návratu Clarksona, Hammonda a Maye na obrazovky, vypadá to na tradiční ždímačku peněz
3.4.2025Nová, zatím jen elektrická generace legendárního auta se letos prodává hůř než jeho 15 měsíců nevyráběný spalovací předchůdce
3.4.2025Úplně poslední VW Golf GTI s manuální převodovkou se smutně v tichosti prodal u dealera v zapadákově
3.4.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.03. 13:40 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 11:30 - M.Z.
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB