Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Takovéhle obrázky dává na čelní skla aut další značka. Nemáte jej i na svém voze?
7.2.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Chytrého nápadu se logicky museli chytnout další, nikdo se tím ale nechlubí. Teď víme o další automobilce, jejíž skla jsou o něco „veselejší”.
Před pár dny jsme se pozastavili nad vtipnými obrázky po krajích čelních skel, které se začaly objevovat na nových autech. Nevěděli jsme - a stále nevíme - jak daleko tato móda sahá, bezpečně jsme ale byli schopni identifikovat dvojici automobilů amerického koncernu FCA. Šlo o Jeep Wrangler, která má na svém předním okně z originální produkce siluetu vojenského Willisu, Dodge Challenger SRT Demon pak nese malou napodobeninu sebe sama v hustém dýmu z pneumatik.
Důvodem, proč se automobilky rozhodly tyto věci do čelních skel integrovat, není jen smysl pro humor, ale také smysl pro obchod. Ačkoli se žádný výrobce nechlubí tím, že takovou věc na sklo umístil, zákazníci si ji všimli a mají ji rádi. Tak rádi, že při výměně čelního skla za poškozené mnohonásobně častěji preferují to z dražšího autorizovaného servisu. A přesně to je hlavní motiv, proč FCA po této „výzdobě” sáhl.
V návaznosti na minulý článek se k nám dostaly i další informace o vtipných detailech na skleněných plochách. Wrangler má více znáčků dokazující originální původ dílu - řidič nemusí mít před očima na skle jen Willis, ale i jiný model, nebo také siluetu přední části karoserie se světlomety. Ta je umístěna za vnitřním zpětným zrcátkem.
Po úspěchu prvních aplikací je teď grafika používána i na sklech dalších vozů. Třeba Jeep Renegade bojuje proti druhovýrobě zadních oken pomocí yetiho, který se imaginárně prochází po horách. Ralph Gilles, vedoucí produktového designu říká, že návrháři malých symbolů jsou hrdí na to, co dělají. Podle jeho názoru to berou jako odkaz pro další generaci.
To jsme ale pořád u Fiat Chrysler Automobiles, tato vtipná drobnost ale dnes už není pouze záležitost aut tohoto koncernu. Jak jsme byli informování, důmyslné značení se objevuje také na dalších vozech a ukázat vám jej můžeme na Jaguaru E-Pace modelového roku 2018. Ten si své originální přední sklo „chrání” příhodně pomocí dvou jaguárů - evidentně matky s mládětem.
Vzhledem k tomu, že ani Jaguar neřekl slova o tom, že by něco takového použil a pravděpodobně nepůjde o jediný vůz Jaguaru a Land Roveru, který něco takového na čelním skle má, nám nezbývá než se zeptat: Všimli jste si toho i na jiných autech? Máte-li nějaké novější auto, raději se na jeho čelní sklo pořádně podívejte, třeba tam takovou, snadno přehlédnutelnou věc máte. Pokud ji objevíte, podělte se v diskuzi, samotné nás zajímá, jaké další značky či modely tato móda dostihla...
Chytré grafické prvky se objevily i na čelním skle Jaguaru E-Pace
Auta koncernu Fiat Chrysler Automobiles je používají nejdéle, některá i na zadních oknech
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před hodinou - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 2 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 4 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera