Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
28.4.2025 | Petr Miler
„Sakra, už je nedělají tak jako dřív,” prohodil by možná Kanye West při spatření tohoto auta jeden ze svých oblíbených „veršů”. Třída S rozhodně není vozem, který by typicky najížděl extrémní kilometry. Ale když k tomu někdo generaci W221 přece jen použil, nemusela říci ne.
Vrcholná limuzína třícípé hvězdy není dlouhodobě jen ukázkou toho, jak pokrokovou značkou se Mercedes snaží být, ale také toho, jak rychle mohou věci ztrácet na hodnotě. Multimilionová přehlídka luxusu, pohodlí a technické vyspělosti stává pár let po svém zrodu klidně jen statisíce a během dekády až dvou padnou ceny nejlevnějších kusů snadno až k jednotkám procent původní hodnoty.
Důvod je prostý - onu technickou vyspělost je velmi drahé udržovat při životě a v případě větších technických závad je „cena problému” tak vysoká, že snadno zastíní většinu zbývající ceny vozu. Už třídu S nedávné generace W221, vyráběnou mezi léty 2006 a 2013, tedy dnes vidíme v prodeji za částky od asi 100 tisíc Kč, nejlevnější vozy ale mají zásadní problém - nejezdí buď vůbec, nebo je trápí závady, jejichž odstranění může snadno stát více než celý zbytek vozu.
Výjimečná nejsou selhání motoru, převodovky, vzduchového podvozku a nebo i více z těchto prvků naráz. Výsledkem je, že opravdu hodně ojetý vůz této generace eSka téměř neexistuje - na Mobile.de často nenajdete jediný pojízdný kus, který by měl na tachometru byť „jen” 500 tisíc km, dříve se zkrátka stane něco, co autu za rozumných nákladů nedovolí najet víc. My vám dnes ale ukážeme exemplář, který se za tuto metu výjimečně dostal a jezdil dál a dál a dál. A dnes se pořád prodává jako běžná ojetina, tedy vůz s další životní perspektivou, třebaže stoprocentně technicky fit už není.
Může si to ale dovolit, najel totiž fascinujících 645 tisíc km, což je opravdu pořádná porce. Je to pochopitelně aspekt, který posílá cenu nízko, požadovaných 7 562 euro bez daně, tedy asi 188 tisíc Kč, jsou na takový vůz směšné peníze. Pohybujeme ve zlomcích původní sumy, o nejlevnější kus v prodeji zdaleka nejde, přestože se jedná o ten zdaleka nejojetější. A dává to jistý smysl.
Však pokud tohle auto mezi všemi jinými eSky prokázalo, že najede bez velkých závad tolik kilometrů, není to ukázka mimořádně kvalitního kusu? Berte to s nadsázkou, tak či onak to není nezajímavá nabídka, za podobné peníze dnes zdaleka nekoupíte žádné nové auto, ani půlku základní Fabie. Stav vozu je vizuálně skoro neuvěřitelný, snad jen „vyleštěná” kůže Designo dává znát, že tohle auto občas někam dojelo. Ale 645 tisíc km? Není z čeho je vozu uhádnout, poškození zejména interiéru je mimořádně málo.
Podle prodávajícího auto jezdí bezvadně a projevuje se líp než většina ojetin s třetinovým nájezd, jednu vadu ale přiznává. Svítí kontrolka motoru, takže plný výkon není k dispozici. Může to být banalita, může to být dokonce i nic, ale také nemusí, nicméně jak už padlo - něco na tomto autě za všechny ty kilometry ksakru odejít muselo. A pokud by to byl třeba jen vstřikovač, je to skutečně relativní banalita, třebaže zrovna její oprava nebude úplně levná.
Neukazujeme vám tohle auto proto, že byste si jej měli koupit, kdybyste ovšem přece jen měli zájem, stojí v Berlíně. Jde o verzi 350 BlueTEC, takže šestiválcový diesel, to byste u takového světoběžníka čekali. Není to zrovna vrchol nabídky, ale v případě ojetiny je rozumný kompromis mezi vším - motor s 258 koňmi není slabý, jeho běh na diesely není ostudný, spotřeba je pořád velmi přijatelná a trvanlivost vyhlášená. Výbava je na relativně obyčejnou motorizaci velmi slušná, ostatně je to prodloužené provedení, ve kterém si někdo hověl hlavně vzadu.
Asi to nebude nejlepší koupě, ale může to být velmi i zajímavá zkušenost. Mercedes S se skoro 650 tisíci km na tachometru se vídá velmi zřídka - vůz je na světě 15 let, každý rok si musel odkroutit skoro 50 tisíc kilometrů bez ohledu na cokoli. A je skutečně pozoruhodné, jak svěže i po takovém zápřahu vypadá. Pokud máte vyhlédnuté nějaké dobře opečovávané eSko W221 tohoto typu s 200 tisíci km, může to být ještě s mohutnými vyhlídkami na další existenci...














Provoz Mercedesu třídy S se obvykle stane ekonomicky nerentabilním mnohem dřív, tenhle ale ukázal, že vydrží. Podívejte se, jak vypadá po 645 tisících najetých km, pro nás je to hrdina. Foto: Automeile Berlin, publikováno se souhlasem
Zdroj: Automeile Berlin@Mobile.de
Bleskovky
I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
včeraPři veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
7.7.2025Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Konec pohádek: Mercedes přišel ve druhém kvartálu o další desetinu zákazníků, prodeje elektromobilů se propadly o čtvrtinu
před hodinouMuž vydělává miliony korun ročně tím, že ostatní řidiče „práská” za jejich dopravní přestupky. A ještě se tím chlubí
včeraSvět aut vedle Číňanů dobývají i Indové, jejich nové SUV je na západě tak levné, že se i Škoda Fabia červená studem
včeraJaké automobilky pořád nenabízí ani jeden elektrický model? Kupodivu nejde jen o výrobce sporťáků
včeraI levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva