Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla Cybertruck už se dá koupit v Evropě, za kousek schválený pro provoz v EU ale budete muset rozprodat ledviny celé rodiny
9.2.2024 | Petr Prokopec
Cybertruck není levným zbožím ani v Americe, jeho tamní multimilionové ceny ale nejsou ničím oproti tomu, kolik dnes za vůz musíte dát v Evropě. V Německu reálně dostupný kousek stojí víc jak 12 milionů.
Poslední listopadový den loňského roku Tesla rozjela dodávky dlouho očekávaného pick-upu Cybertruck. První auta sice zamířila pouze ke spřízněným duším, následně však začaly být uspokojováni i běžní zákazníci. Elon Musk nicméně dlouhodobě mluví o náročné montáži, kvůli níž se má produkce naplno rozjet až v roce 2025. Do té doby tedy Cybertruck nejspíše bude hodně žhavým zbožím. Toho si Tesla ostatně byla vědoma, a proto do kupní smlouvy zařadila klauzuli, dle které majitelé pick-up nesmí během prvního roku vlastnictví prodat.
Pokud se kupci k tomuto kroku přesto odhodlají, měli by vůz v prvé řadě nabídnout samotné automobilce. Či se s ní musí podělit o případný zisk. Jinak riskují soudní při a dodatečné náklady s tím spojené. Možná i proto dnes v USA nemá Cybertruck na trhu ojetin tak valnou hodnotu, jak nedávno naznačilo i ocenění auta sítí autobazarů Carmax. „Americká Áčka“ totiž jednomu youtuberovi za vůz nabídla jen 76 000 USD (cca 1 759 000 Kč), tedy o hodně méně, než kolik stál nový.
Neznamená to však, že by ojetý Cybertruck nemohl lidem vydělat více, než na kolik si klidně i za pár let přijdou ve své práci. Pick-up totiž aktuálně někdo nabízí v Německu za neskutečných 485 tisíc Eur, tedy za víc jak 12,2 milionu Kč. Podle prodávajícího se ve vysoké ceně odráží náklady nutné na individuální homologaci. Vůz tak může legálně na evropské silnice, což je poněkud překvapivé.
Tesla totiž v roce 2022 oznámila, že Cybertruck bude ryze americkou záležitostí, neboť upravit jej pro provoz v Číně by dle Muska bylo „velmi obtížné“. Šéf automobilky pak sice Evropu nezmínil, protože zde ale pick-up ani nehodlá nabízet, předpokládalo se totéž. Už jen proto, že ocelová karoserie plná ostrých hran bude velmi nebezpečná pro chodce. Nesmíme pak ostatně ani zapomínat na skutečnost, že Cybertruck je skutečným monstrem, neboť při délce 5,5 metru váží přes 3 tuny.
I přesto všechno nicméně bylo nevyhnutelné, že se pick-up přes oceán dostane. Tesla má totiž velké množství fanoušků také v Evropě, přičemž každý z nich je v podstatě ochoten za vůz vyměnit i svou ledvinu. Nyní jeden z nich bude mít příležitost rozprodat ledviny celé rodiny, přičemž ve srovnání s americkou verzí může počítat s novými světlomety, zvýšenou ochranou vpředu a nahrazením amerického dobíjecího portu za evropský.
Lze už jen dodat, že vůz s 1 011 kilometry na tachometru je rezervován, čemuž se přes onu cenu vlastně ani nedivíme. Spíše než nový majitel nás přitom zajímá, jaká bude nyní reakce Tesly. Pokud ovšem prodávající bude spokojen, dá se předpokládat, že podobných cest přes oceán se bude odehrávat stále více. Souběžně s tím pak nejspíše budou klesat požadované částky.
![Tesla Cybertruck už se dá koupit v Evropě, za kousek schválený pro provoz v EU ale budete muset rozprodat ledviny celé rodiny - 1 - Tesla Cybertruck 2024 dobijeci port 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Tesla Cybertruck už se dá koupit v Evropě, za kousek schválený pro provoz v EU ale budete muset rozprodat ledviny celé rodiny - 2 - Tesla Cybertruck 2024 dobijeci port 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Tesla Cybertruck už se dá koupit v Evropě, za kousek schválený pro provoz v EU ale budete muset rozprodat ledviny celé rodiny - 3 - Tesla Cybertruck 2024 dobijeci port 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Cybertruck je oficiálně pouze americkou záležitostí, značka považovala homologaci pro Evropu nebo Čínu za náročnou. Nemožná ale evidentně není. Foto: Tesla
Does anyone want a @cybertruck in Germany? Only 485k€ :D
— Tesla_Adri (@tesla_adri) February 7, 2024
Apparently registered and road legal due to modificationshttps://t.co/u0PHE4YjvF pic.twitter.com/5PcOKAaOqx
Zdroj: eBay Kleinanzeigen přes tesla_adri@X
Bleskovky
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před hodinouBugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024
Nové na MotoForum.cz
- MotoGP 2025: 14 potvrzených, 8 míst je volných včera 17:30
- IDM Superbike: Bez čtyř stabilních jezdců včera 15:00
- Zdravotní problémy nepustily Königa do závodu IDM nebo superbiků v Mostě včera 11:00
- Míří šampionát World Superbike na Slovakia Ring? včera 09:00
- Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku včera 08:00
Nejnovější články
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před hodinouOmezovače rychlosti nařízené v EU jsou pro lidi tak otravné, že Korejci museli jinde umožnit jejich rychlé vypnutí
před 2 hodinamiVolvo to přepísklo s přechodem elektromobily, naříkají dealeři. „Musí to změnit, jinak zemřeme,” říkají
před 4 hodinamiNové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před 5 hodinamiUpadlý řezník VW Golf je dnes v bazarech ignorovanou cestou k levnému modernímu autu, dvouletý stojí míň než nová Fabie
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva