Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla má stále potíže s kvalitou. Podívejte se, v jakém stavu dodala majiteli Model S
7.4.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
O tom, že Tesly mají potíže s kvalitou, se mluví již déle, kde kdo ale měl za to, že po létech produkce jsou tyto problémy minulostí. Nejsou.
Představte si, že si koupíte auto za 2,5 milionu korun. V tu chvíli oprávněně očekáváte, že bude kvalitně postaveno. Jednoho dne vám ho náklaďák před domem složí a vy se těšíte, až se poprvé projedete. Chodíte kolem něj, prohlížíte si ho ze všech stran. Pár dní jezdíte a máte ze svého auta radost. A pak si všimnete několikacentimetrové praskliny v A-sloupku.
Přesně to se stalo jednomu čerstvému majiteli Tesly Model S P90D v Kanadě. Prasklina není jeho vinou, všimněte si barvy, která je i ve zlomu, takže se to nemohlo stát ani při doručování, nýbrž mnohem dříve. "Jak to mohli v dealerství při připravování na doručení přehlédnout? Muselo to být očividné, když auto myli. Nevím ani, jak by se mohl tenhle díl vyměnit, aniž by se rozebrala spousta věcí. Kdybych si toho všiml hned, auto bych nepřebral," píše majitel na fóru Tesla Motors Clubu.
A-sloupek je u Modelu S tvořen dlouhým kusem hliníku, který pak přes střechu pokračuje až k C-sloupku a tvoří tak strukturální součást auta. Otázkou samozřejmě je, jesli je prasklý "jen" vnější krycí panel, anebo jestli je poškozen i sloupek samotný. Podle majitele to vypadá na druhou možnost a podle jiného člověka na zmíněném fóru, který daný vůz viděl, jsou oboje přední dveře špatně slícovány, což by mohlo ukazovat na vážnější strukturální problém.
V každém případě je prasklina v takovémto místě, navíc takhle velká, povážlivý problém. Ze strany Tesly by měla být samozřejmostí výměna celého auta. Boční panel šasi je jeden hliníkový výlisek, jehož součástí jsou všechny sloupky i práh. Nedovedeme si představit, že by se jeho výměna vůbec dala uskutečnit aniž by se to zásadně neprojevilo na výsledném chování vozu.
Majitel, vystupující jako Snowstorm, si převzal svůj vůz v pátek 31. března. To znamená konec prvního kvartálu a podle některých odpovědí na fóru Tesla Motors Clubu je možné, že se automobilka snažila dodat co nejvíc aut. Proto mohla ošidit kontrolu kvality a výstupní inspekci - a výsledek vidíme na fotografiích.
Člověk by čekal, že u typu vyráběného skoro pět let budou podobné chyby vychytány, popř. že se nedostanou ven přes kontrolu kvality. Zejména, když stojí tolik, kolik Tesla Model S. Očividně to tak ale není. Někteří z diskutujících dokonce navrhují, aby majitel informoval úřady. Jiní ovšem říkají, že kdyby to byl přetrvávající problém, už by se to dávno vědělo. Považme také další věc - Tesla chce už příští rok vyrobit 500 tisíc aut za rok, zatímco letos je na cestě ke 100 tisícům. Když nyní vypadá kontrola kvality takhle, jak to bude vypadat, až se bude vyrábět levnější Model 3 ve velkých počtech?
Vůz je zatím stále v servisu a poškození je zkoumáno. "Nechci jezdit novým, ale opraveným 'vrakem'," píše majitel na fóru. Internet, zejména diskusní fóra, samozřejmě zveličuje; v několika stránkách diskuse si člověk může přečíst názory mnoha karosářských odborníků, kteří říkají, že by požadovali nové auto. A jednoho, kterému podobně praskl A-sloupek na DeTomasu Pantera z roku 1972, když s ním závodil na okruhu Laguna Seca. Říká, že to zavařil a že se problém už nikdy nevrátil.
Jaký bude vývoj, se zatím nechme překvapit. Je možné, že Tesla bude po majiteli chtít podepsat dohodu o mlčenlivosti, v minulosti jsme byli něčeho takového svědky v souvislosti se zavěšením kol. Pokud se tak stane, na informace můžeme zapomenout, ale majitel možná dostane celé nové auto.
Obecně vzato to ale ukazuje, že Tesla se stále nedokázala plně poprat s problémy v kvalitě montáže aut. V tomto ohledu má bohatou historii u obou vyráběných typů. Model S na začátku provázela celá řada závad, ani dlouhodobě na tom není úplně dobře. Po letech jeho výroby přišel na trh větší Model X. Už u něj bylo očekáváno, že Tesla zúročí své zkušenosti a přešlapům se vyhne. Realita ale byla jiná. Opravdu je tedy na místě optimismus ohledně příchodu Modelu 3, u kterého bude přeskočena celá jedna vývojová, na kvalitu produktu zaměřená fáze?




Tohle je ona prasklina. Něco takového bychom nechtěli vidět na novém autě za 250 tisíc, natož za 2,5 milionu

Tohle je pravý boční panel šasi Modelu S, který se možná bude muset vyměnit


Takhle vypadá zdravý sloupek na jiném autě
Zdroj: TeslaMotorsClub.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
včera
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nové na MotoForum.cz
- Petronas Honda: Velké změny se blíží včera 16:00
- Konec Michaela Rinaldiho v MS-Superbike včera 14:51
- Kdy bude Bulega testovat Ducati MotoGP? včera 09:43
- Zbude jedno místo pro Salače? 27.10.2025
- Update Noah Dettwiler 27.10.2025
Nejčtenější články
Kolaps německého automobilového průmyslu nekončí, tyhle firmy působící i v Česku propustí do roku 2030 nejmíň 100 tisíc lidí
30.9.2025
Jezdec Formule 1 se upsal tuningovému ďáblu, „za trest” teď musí jezdit s jedním z jeho aut
30.9.2025
Šéf Bugatti ukázal svou soukromou sbírku aut. Je to smečka k pohledání, závidět mu budete jedno každé z nich
30.9.2025
Ford dokoná své sebezničení, i kdyby cokoli, bez fanfár utnul výrobu auta, na které se do poslední chvíle stály fronty
30.9.2025
Digitální přístrojovka nového Audi Q3 je další nepochopitelný nesmysl, vypadá jako laciná napodobenina z Temu
30.9.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 10.28. 20:58 - M.Z.
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
