Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla Model 3 vyzvala na souboj nové Porsche 911, vzala si moc velké sousto
19.1.2020 | Petr Miler
Konečné skóre je otázkou interpretace, při níž Britové stojící za tímto srovnáním snad až moc míchali kartami. Z hlediska akcelerace většiny typů ale Model 3 Performance na 911 Carrera S nestačí.
Tesly se v uplynulých letech staly králi sprinterských klání všech typů, takže už pokus prezentovat jakékoli vítězství auta této značky jako „šokující” zavání snahou o falešnou senzaci. A platí to tím spíše, když vlastně žádného podstatného vítězství nedosáhla.
Přesně tento pocit mám ze souboje Tesly Model 3 ve verzi Performance s novým Porsche 911 generace 992 ve verzi Carrera S, o které se postaral Mat Watson s kolegy z britského Carwow. Už volba 911 ve variantě s pohonem zadních kol zavání snahou vše postavit tak, aby David porazil Goliáše, jenže on ho ani tak neporazil. Asi proto bylo výsledky následně zamícháno takovým způsobem, aby se to přece jen stalo.
Než se dostaneme k podstatě věci, shrňme si základní fakta. Jak jsme již zmínili, 911 přijela do souboje ve verzi S, což znamená 450 turbokoní posílaných na zadní osu skrze 8stupňový dvouspojkový automat. Hmotnost auta činí 1 590 kg. Tesla Model 3 má až 490 elektrokoní bez převodovky na všech kolech, navíc není zase o tolik těžší - váží 1 847 kg. V klání je tedy přes méně slavnou značku jasným favoritem, zvláště když vidíme, že letištní plocha je částečně mokrá, což u přeplňované 911 i s motorem vzadu hraje roli nejen při akceleraci z místa, ale také z vyšších rychlostí.
Navzdory těmto handicapům dokáže Porsche Teslu porazit s časem 11,5 vs. 11,8 sekundy, Mat ale bůhvíproč přibere do party dvě další klání, ve kterých má 911 horší čas, zatímco Model 3 zůstává na 11,8 sekundy. A ještě hovoří o konzistenci amerického model. Tak to je, ale hlavně díky pohonu 4x4 - 911 C4S by jistě zopakovala stejný čas 150krát za sebou též, výsledky C2S ale zkrátka závisí na tom, jak se řidiči nebo autu podaří odstartovat, a to zkrátka u zadokolky není vždy stejné. Mat to jistě ví a pokud chtěl srovnávat jablka s jablky, měl zvolit Model 3 se zadním pohonem, nebo 911 s pohonem 4x4, obojí je dostupné.
V soubojích jiných aut navíc obvykle vidíme jedno klání, to nejlépe povedené ze strany všech zúčastněných, tady najednou hrají roli nepovedené pokusy? Hovořme zde o překvapivém vítězství 911.
V klání s letmým startem Tesla Model 3 opět prohrála, a to bez ohledu na to, zda 911 startovala z 50 mph (80 km/h) s automatem v režimu D nebo z 30 mph (necelých 50 km/h) se zařazenou dvojkou. Pochopitelně, Model 3 zkraje ujel, později byl ale dohnán a předehnán. Zde o překvapení hovořit nelze, elektromobilům to ve vysokých rychlostech nejde, instantní nástup výkonu v rychlostech nízkých je naopak jejich předností. Ovšem, vítězství podle Mata dvakrát připadlo Tesle, protože řekl, že se bude počítat výsledek ve 110 mph (177 km/h), neboť vyšší rychlosti jsou ve Velké Británii nelegální. Ale to je 110 mph též. Ve 120 až 130 mph se karta obrátila.
Klání v brzdění ze 70 mph (113 km/h) skončilo remízou, což lze označit za úspěch Tesly, nejsme si ale po všem zmíněném jisti, jestli šlo opravdu o ten nejlepší výsledek obou zúčastněných. Porsche jsou proslulá svými brzdnými schopnostmi už kvůli rozložení hmotnosti, které je za normálních okolností neoptimální, ale při deceleraci vhodně zatěžuje obě nápravy. Ale budiž, přesto je to jediný reálný úspěch Tesly.
Neberte výše zmíněné jako pohled uraženého fanouška Porsche - nejsem jím a je mi upřímně ukradené, kdo v tom či onom klání zvítězí, nechť je to ten lepší. Jak už ale zaznělo, byl to Model 3, kdo byl v tomto klání skutečným favoritem a překvapením je, jak dobře mu 911 s nižším výkonem a pohonem pouze zadních kol dokázala vzdorovat. Pokus vše prezentovat naopak jen proto, že neinformovaní lidé vnímají situaci jako „Porsche = závoďák”, zatímco „Tesla = hračka z autodromu” a následně vše uměle převracet, aby se odehrálo překvapení, které překvapením není... To považuji za nešťastnou snahu o senzaci za každou cenu.
Tesla si podle mě v tomto případě vzala moc velké sousto, a to přesto, že ji byl vybrán soupeř ve verzi s pohonem zadních kol, i když mezi novinářskými auty je tradičně snáze dostupná varianta 4S s pohonem 4x4. Ale posuďte výsledek sami, tak či onak jsou to zajímavá auta a vzájemná klání dobře poukazují na výhody i nevýhody technických řešení zvolených jejich konstruktéry.

























Tesla Model 3 byla favoritem a v podstatě v ničem nevyhrála, Britové ale vše prezentují jako její „šokující” vítězství
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
- Zaseknutí obří lodi Ever Given má následky i v oblastech, kde by vás to ani nenapadlo
včera - Nové Rychle a zběsile ukázalo v upoutávce víc ze svého děje, je čím dál absurdnější
15.4.2021 - Nejdrsnější Lamborghini dějin řádící na sněhu je neobvyklá podívaná za miliony korun
14.4.2021 - Fotky z paluby nejdelšího linkového letu světa ukazují mizérii současného létání
14.4.2021 - Superdiesel, který pohřbila nová pravidla EU, se po své smrti ukázal na Autobahnu
13.4.2021
Nejnovější články
- Toto je nejsilnější osobní diesel v prodeji. Má 610 koní a 1 340 Nm, nestojí až tak moc
včera - Legendární konstruktér Formule 1 ukázal sbírku svých aut, jinou takovou nikdo nemá
včera - Luxusní německý hotel na kolech i s garáží nemusí být předražené monstrum
včera - Rus za muzeem nafotil, jak smutně končí unikátní prototypy nových aut Lady
včera - Automobilky znovu zavírají další a další továrny, řítí se na ně nový problém
včera - Legendární muzikant ukázal své nové auto, prý to byla láska na první pohled
včera - Zaseknutí obří lodi Ever Given má následky i v oblastech, kde by vás to ani nenapadlo
včera - Mercedes překvapivě dal ruce pryč od jednoho z velkých nesmyslů moderních aut
včera - Luxusní BMW se „zakázaným” dieselem ztratilo na ceně 3,5 milionu, i když je po králi
16.4.2021 - Brit otestoval novou nejdražší Škodu, stejné problémy ji zjevně trápí všude
16.4.2021
Živá témata na fóru
- Petice proti zavedení normy Euro 7 04:07 - Sovovic
- Chlubítko univerzální 23:28 - Stepan
- Přituhuje 20:58 - ctrl_j
- Politický koutek 20:01 - řidičBOB
- Rapid 1.0 TSI - oprava v autorizovaném servise - NÁZOR 19:50 - Ben
- Cyklistické vlákno 13:26 - pavproch
- Onboard videa 13:14 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 16.4.2021 - řidičBOB
- Rychlodotazy 16.4.2021 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 16.4.2021 - M.Z.