Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla Model 3 vyzvala na souboj nové Porsche 911, vzala si moc velké sousto
19.1.2020 | Petr Miler
Konečné skóre je otázkou interpretace, při níž Britové stojící za tímto srovnáním snad až moc míchali kartami. Z hlediska akcelerace většiny typů ale Model 3 Performance na 911 Carrera S nestačí.
Tesly se v uplynulých letech staly králi sprinterských klání všech typů, takže už pokus prezentovat jakékoli vítězství auta této značky jako „šokující” zavání snahou o falešnou senzaci. A platí to tím spíše, když vlastně žádného podstatného vítězství nedosáhla.
Přesně tento pocit mám ze souboje Tesly Model 3 ve verzi Performance s novým Porsche 911 generace 992 ve verzi Carrera S, o které se postaral Mat Watson s kolegy z britského Carwow. Už volba 911 ve variantě s pohonem zadních kol zavání snahou vše postavit tak, aby David porazil Goliáše, jenže on ho ani tak neporazil. Asi proto bylo výsledky následně zamícháno takovým způsobem, aby se to přece jen stalo.
Než se dostaneme k podstatě věci, shrňme si základní fakta. Jak jsme již zmínili, 911 přijela do souboje ve verzi S, což znamená 450 turbokoní posílaných na zadní osu skrze 8stupňový dvouspojkový automat. Hmotnost auta činí 1 590 kg. Tesla Model 3 má až 490 elektrokoní bez převodovky na všech kolech, navíc není zase o tolik těžší - váží 1 847 kg. V klání je tedy přes méně slavnou značku jasným favoritem, zvláště když vidíme, že letištní plocha je částečně mokrá, což u přeplňované 911 i s motorem vzadu hraje roli nejen při akceleraci z místa, ale také z vyšších rychlostí.
Navzdory těmto handicapům dokáže Porsche Teslu porazit s časem 11,5 vs. 11,8 sekundy, Mat ale bůhvíproč přibere do party dvě další klání, ve kterých má 911 horší čas, zatímco Model 3 zůstává na 11,8 sekundy. A ještě hovoří o konzistenci amerického model. Tak to je, ale hlavně díky pohonu 4x4 - 911 C4S by jistě zopakovala stejný čas 150krát za sebou též, výsledky C2S ale zkrátka závisí na tom, jak se řidiči nebo autu podaří odstartovat, a to zkrátka u zadokolky není vždy stejné. Mat to jistě ví a pokud chtěl srovnávat jablka s jablky, měl zvolit Model 3 se zadním pohonem, nebo 911 s pohonem 4x4, obojí je dostupné.
V soubojích jiných aut navíc obvykle vidíme jedno klání, to nejlépe povedené ze strany všech zúčastněných, tady najednou hrají roli nepovedené pokusy? Hovořme zde o překvapivém vítězství 911.
V klání s letmým startem Tesla Model 3 opět prohrála, a to bez ohledu na to, zda 911 startovala z 50 mph (80 km/h) s automatem v režimu D nebo z 30 mph (necelých 50 km/h) se zařazenou dvojkou. Pochopitelně, Model 3 zkraje ujel, později byl ale dohnán a předehnán. Zde o překvapení hovořit nelze, elektromobilům to ve vysokých rychlostech nejde, instantní nástup výkonu v rychlostech nízkých je naopak jejich předností. Ovšem, vítězství podle Mata dvakrát připadlo Tesle, protože řekl, že se bude počítat výsledek ve 110 mph (177 km/h), neboť vyšší rychlosti jsou ve Velké Británii nelegální. Ale to je 110 mph též. Ve 120 až 130 mph se karta obrátila.
Klání v brzdění ze 70 mph (113 km/h) skončilo remízou, což lze označit za úspěch Tesly, nejsme si ale po všem zmíněném jisti, jestli šlo opravdu o ten nejlepší výsledek obou zúčastněných. Porsche jsou proslulá svými brzdnými schopnostmi už kvůli rozložení hmotnosti, které je za normálních okolností neoptimální, ale při deceleraci vhodně zatěžuje obě nápravy. Ale budiž, přesto je to jediný reálný úspěch Tesly.
Neberte výše zmíněné jako pohled uraženého fanouška Porsche - nejsem jím a je mi upřímně ukradené, kdo v tom či onom klání zvítězí, nechť je to ten lepší. Jak už ale zaznělo, byl to Model 3, kdo byl v tomto klání skutečným favoritem a překvapením je, jak dobře mu 911 s nižším výkonem a pohonem pouze zadních kol dokázala vzdorovat. Pokus vše prezentovat naopak jen proto, že neinformovaní lidé vnímají situaci jako „Porsche = závoďák”, zatímco „Tesla = hračka z autodromu” a následně vše uměle převracet, aby se odehrálo překvapení, které překvapením není... To považuji za nešťastnou snahu o senzaci za každou cenu.
Tesla si podle mě v tomto případě vzala moc velké sousto, a to přesto, že ji byl vybrán soupeř ve verzi s pohonem zadních kol, i když mezi novinářskými auty je tradičně snáze dostupná varianta 4S s pohonem 4x4. Ale posuďte výsledek sami, tak či onak jsou to zajímavá auta a vzájemná klání dobře poukazují na výhody i nevýhody technických řešení zvolených jejich konstruktéry.
Tesla Model 3 byla favoritem a v podstatě v ničem nevyhrála, Britové ale vše prezentují jako její „šokující” vítězství
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Fermín Aldeguer na 2 roky za Ducati včera 22:08
- Pre WorldSSP300: 5 favoritů a 5 ev. překvapení o titul WorldSSP300 v roce 2024 včera 16:00
- V Portimau také bez Davida Almansy včera 10:35
- Harley-Davidson Tobacco Fade Enthusiast: rock´n´roll pod sedlem včera 08:00
- Brit Jake Dixon opouští Katar a letí domů: konečně je to v pořádku 17.3.2024
Nejnovější články
- Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
před 2 hodinami - Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
včera - Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
včera - Rakouský architekt se nemůže zbavit sbírky nejlepších Porsche i s kamionem na jejich převoz, jeho dětský sen si jiní splnit nechtějí
včera - Šéf Rimacu si převzal svou vlastní Neveru. Je to odměna? Anebo projev toho, že auto nikdo jiný nechce?
včera