Tesla po čase prohrála sprint s autem ze staré školy, na frak dostala už na startu

Elektromobily mají maximum točivého momentu k dispozici už od nula otáček, takže s pohonem všech kol hledají ve sprintech soupeře obtížně. Audi RS3 ale bylo i tak Model 3 AWD příliš tvrdým oříškem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Tesla po čase prohrála sprint s autem ze staré školy, na frak dostala už na startu

31.5.2019 | Petr Prokopec

Tesla po čase prohrála sprint s autem ze staré školy, na frak dostala už na startu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Elektromobily mají maximum točivého momentu k dispozici už od nula otáček, takže s pohonem všech kol hledají ve sprintech soupeře obtížně. Audi RS3 ale bylo i tak Model 3 AWD příliš tvrdým oříškem.

Elektromobily, stejně jako auta se spalovacími motory, mají řadu výhod i nevýhod. Do druhého ranku zcela jistě patří třeba omezený dojezd, zatímco ten první je spojen s akcelerací, jíž se jinak srovnatelné benzinové a dieselové vozy víceméně nemohou rovnat. Dáno je to tím, že elektromobily mají maximum točivého momentu dostupné již od nulových otáček, zatímco u spalovací jednotky si na pořádný nápor Newtonmetrů musíte nějakou tu chvíli počkat. Pokud má navíc výkonnější elektromobil pohon všech kol, je na krátkých sprintech skoro neporazitelný.

Auta se spalovacími motory mají dnes díky turbům k dispozici též spoustu výkonu v relativně nízkých otáčkách, musí být ale hodně výkonné, aby relativně obyčejnému elektromobilu stačily. A pokud mají poháněnou jen jednu osu, nemusí stačit ani to. O tom se nedávno přesvědčili kolegové z Throttle House, kteří na letištní dráhu BMW M2 Competition a Teslu Model 3, aby si střihnly závod ve sprintu. A jak se dalo očekávat, řidič mnichovského vozu po celou dobu jen hleděl na záď toho kalifornského.

Podobná situace se opakovala také o pár týdnů později, Tesla u toho však nebyla. Místo toho bylo BMW poraženo Audi RS3 Sedan, které disponuje o trochu nižším výkonem (400 versus 410 koní), toto manko ale kompenzuje pohonem všech kol. A jelikož způsob, jakým čtyři kruhy prohnaly bavorskou vrtuli, byl podobný, jako tomu bylo během předchozího testu, James s Thomasem se rozhodli, že proti sobě nastoupí oba vítězové.

Než se přitom k nejnovějšímu verdiktu dostaneme, v rychlosti dokončíme představení obou soupeřů. V elektrickém rohu tedy stojí Model 3 s pohonem všech kol a prodlouženým dojezdem, který by pod kapotou měl počítat s 350 koňmi a 529 Nm, jenž, jak již bylo řečeno, jsou k dispozici od nulových otáček. Audi pak disponuje 400 koňmi a 480 Nm, kvůli jejich dosažení je ale třeba dostat červenou ručičku otáčkoměru minimálně na 1 950 ot./min.

Tesla byla i zde papírovým favoritem, přestože její hmotnost je o nějakých 250 kilo vyšší. Realita však překvapila oba testery, neboť Audi nechalo Model 3 v prachu již na startu. A po celou dobu nedovolilo elektrickému vozu, aby se vůbec přiblížil. Tesla tak po čase prohrála sprint se srovnatelným autem, pro milovníky Tesly ale ještě jiskřička naděje dřímá. James a Thomas totiž slibují srovnání s verzí Performance, která je ještě rychlejší a vypadá to, že bude mít navrch...


Tesla po čase prohrála sprint s autem ze staré školy, na frak dostala už na startu - 1 - Audi RS3 Sedan vs Tesla Model 3 2019 sprint videoscreen 01Tesla po čase prohrála sprint s autem ze staré školy, na frak dostala už na startu - 2 - Audi RS3 Sedan vs Tesla Model 3 2019 sprint videoscreen 02Tesla po čase prohrála sprint s autem ze staré školy, na frak dostala už na startu - 3 - Audi RS3 Sedan vs Tesla Model 3 2019 sprint videoscreen 03Tesla po čase prohrála sprint s autem ze staré školy, na frak dostala už na startu - 4 - Audi RS3 Sedan vs Tesla Model 3 2019 sprint videoscreen 04Tesla po čase prohrála sprint s autem ze staré školy, na frak dostala už na startu - 5 - Audi RS3 Sedan vs Tesla Model 3 2019 sprint videoscreen 05Tesla po čase prohrála sprint s autem ze staré školy, na frak dostala už na startu - 6 - Audi RS3 Sedan vs Tesla Model 3 2019 sprint videoscreen 06
Na porážky ve sprintu Tesla Model 3 není zvyklá, Audi RS3 Sedan jí však nedalo šanci ani na startu

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše