Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla řeší nečekané problémy. Model 3 už teď ohrožuje její prodeje, snižuje cíle
5.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V říši Elona Muska nejdou věci tak úplně podle plánu. Zákazníci si špatně vyložili význam Model 3, navíc dodavatelé s Teslou nespolupracují tak, jak si vysnila.
Momentálně pomalu není dne, abychom nezmínili automobilku Tesla. Je to logické, značka se chystá na spuštění výrobu dlouho očekávaného Model 3, který ji má „udělat nebo oddělat”, a tak o ní asi jen tak mluvit nepřestaneme. Zejména příznivci automobilky jistě očekávají první scénář, sama automobilka ale nyní překvapivě rozvíjí úvahy spíše v druhém smyslu. A to ve vztahu k budoucnosti i současnosti.
Dle původních plánů měl Model 3 napomoci Tesle k výrobě půl milionu aut už v příštím roce, což ve srovnání s loňskou produkcí znamená šestinásobné vzedmutí. V roce 2020 by pak značka ráda dosáhla dokonce milionu. Zdá se vám to až příliš odvážné? Pak vítejte na jedné lodi s Elonem Muskem, který už začíná produkční cíle týkající se Model 3 snižovat.
Včera uvedl, že jej „překvapuje, jak je tam venku stále spousta lidí, kteří naivně smýšlejí o výrobě a zásobování. V tomto ohledu vážně není snadné cesty, jak navýšit produkci, opravdu ne.“ To lze těžko vnímat jinak, než jako nářek nad neřešitelnými obtížemi s tak rychlým navýšením výroby. Přímo o snížení cíle 500 tisíc aut vyrobených v příštím roce nemluví, už z dalších slov je ale patrné, že nebude naplněn. Dále totiž uvedl, že výroby 10 000 aut týdně „bude dosaženo někdy v roce 2018“. A nemusíme být geniální matematici, abychom si spočítali, že pokud výroba takto rychle nepojede od samotného počátku roku, za 51 týdnů příštího roku půlmilionová meta vyrobených vozů nepadne.
Pro letošek se máme dočkat maximálně pěti tisíc aut vyprodukovaných během jednoho týdne, ovšem nikoliv již od samotného července, kdy má výroba Tesly Model 3 naběhnout, ale znovu až od neurčitého data. Zda se tak ale skutečně stane či nikoliv, to je ve hvězdách. A ví to vlastně nejen Musk, ale také investoři. Ti ostatně již na nejistotu a horší čtvrtletní výsledky zareagovali tak, že cenu akcií poslali dolů, byť v případě Tesly podobné racionální faktory obvykle nehrají velkou roli.
Značku ale nesužují jen problémy s budoucností, potíže kvůli příchodu Model 3 má už nyní. Začíná se totiž potýkat s poklesem zájmu o dosud klíčový Model S, jehož objednávky totiž poklesly o 7 procent. Za tím má stát čekání zákazníků na Model 3, o němž většina lidí má smýšlet jako o vylepšeném Modelu S, i kvůli jeho jméno. Prý jej zákazníci vnímají jako třetí evoluci aut Tesly, tak tomu ale není už proto, že novinka bude stát zhruba polovinu.
Za nižší peníze tedy nelze čekat pokrokovější techniku, delší dojezd či lepší jízdní dynamiku. bude to horší auto, konstatuje sám Musk. „Chceme dát velice jasně najevo, že Model 3 není třetí evolucí našeho vozu. Model 3 je ve své podstatě menší a dostupnější variantou Modelu S, která má ve vínku méně technických fines. Model S tedy bude i nadále lepší než Model 3. Mělo by tomu tak ostatně být, neboť je to dražší vůz,“ řekl doslova po zveřejnění finančních výsledků za první kvartál.
Zda ale Muskova slova budou zákazníky plně vyslyšena a pochopena, to je sporné. Navíc výsledek se hned tak nedozvíme, Tesla chce totiž s dalším oznámením o produkci vyrukovat až poté, co z montážních linek začnou sjíždět první sériové exempláře Modelu 3. To je vlastně i pochopitelné, s účetními výkazy totiž novinka může jaksepatří zamávat - v dobrém i ve zlém.
Vypadá to tedy, že pro Teslu se nyní opravdu začíná lámat chleba. S příchodem masového elektromobilu je zkrátka spojeno mnoho otázek, na které teprve musíme dostat odpovědi. Hodnota automobilky byla vystavěna i na velikášských prohlášeních Elona M., kterým nyní firma musí dostát. A buď se to podaří a poletí dále vzhůru, nebo bude naplněna vize o bublině, která může náhle splasknout...








Model 3 je pro Teslu skutečným mezníkem. Není proto divu, že se o něm stále mluví. Dosud jsme si jej přitom mohli ukázat v černém provedení, na níže přiloženém videu máme ovšem i bílý exemplář
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními včera 20:23
- Kdo je Mattia Rato? včera 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky včera 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje 1.11.2025
- ESRR: Nová Road-Racingová série - 2x Hořice 31.10.2025
Nejnovější články
V dalším státě po sérii útoků zrušili všechna pevná měření rychlosti, přiznali, že jimi jen dojí řidiče
před 2 hodinami
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 3 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
