Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Fanoušek vyměnil svou starší Teslu za novější a lituje toho, je zjevně ošizená a méně kvalitní
8.12.2021 | Petr Prokopec
Pokud máte pocit, že kvalita amerických elektromobilů se po tolika stescích nad ní může jen zlepšovat, mýlíte se. Majitel Modelu 3 vám to dokáže - koupil si auto modelového roku 2022 místo o rok staršího a dostal ještě horší vůz.
Od nových aut tak nějak automaticky čekáme, že budou lepší než ta starší. V posledních letech ovšem stále více lidí čeká hořké zklamání, neboť výrobci začínají šetřit, což se pochopitelně projevuje na výbavě i kvalitě vozů. Dobrým příkladem je třeba osmá generace Volkswagenu Golf, jež ve srovnání s tou sedmou přišla o plynovou vzpěru kapoty. To zní jako banalita, jde ale jen o nejviditelnější projev toho, na čem všem se také šetřilo. Množství dříve měkčených plastů nahrazeno tvrdými a i další materiály působí méně kvalitně než dříve. Z pohledu zákazníka se o posun vpřed rozhodně nejedná.
Jelikož Herbert Diess a Elon Musk jsou nyní pomalu nerozlučnou dvojkou, začíná být zjevné, že různé rady nemíří přes oceán pouze jedním směrem, ale oběma. Šetřit totiž začíná i Tesla, u které jde vskutku o nevítaný krok. Americká automobilka byla totiž i dosud kvůli nekvalitě svých aut pravidelné na pranýři, načež by člověk očekával, že se pokusí kritiku umlčet zlepšením. Jenže na to nedošlo, místo toho došlo na posun opačným směrem.
Nejde jen o naši domněnku, hovoří o tom jeden z fanoušků značky, který si na Youtube říká Legend17 a dosud byl majitelem Tesly Model 3 Long Range modelového roku 2021. Tento vůz koupil za 47 tisíc dolarů (cca 1 060 000 Kč), po několika měsících ježdění však dostal nabídku, jaká se neodmítá - firma mu za něj v době nedostatku nových vozů nabídla výkupní cenu 55 000 USD (1 240 000 Kč), tedy o dost víc peněz. A tak jej s chutí prodal a sáhl po něčem jiném.
Dotyčný chtěl od začátku Model 3 ve verzi Performance, a tak jeho volba byla jasná - i díky výdělku na svém předchozím voze si nyní vrcholné provedení mohl konečně dovolit. Koupil jej jako úplně nové auto modelového roku 2022, nadšený z něj ale rozhodně není, neboť spáry mezi jednotlivými panely karoserie mají k dokonalosti daleko. To je u Tesly skoro standard, ostatně jeho starší auto bylo pro změnu mizerně nalakované, nedostatky tím ale jen začínají.
Uvnitř totiž nejde zlehka zaklapnout středová loketní opěrka, musí se s ní pořádně praštit. Nedostačující je na magnetický úchyt sluneční clony před řidičem. A všiml si také, že došlo na nahrazení spodních panelů palubní desky - ty jsou nově z tvrdého plastu, dříve byly měkčené. Některé problémy Tesla přislíbila odstranit, použité materiály ale pochopitelně nezmění.
Právě na této části je patrné, že Tesla najela na úsporný program, což je přesně to, na co kupec upozorňuje - podle něj jde ve srovnání s dřívějším provedením o ošizené auto. Cena Tesel jde přitom neustále nahoru, jen za letošní rok byla u Modelu 3 navýšena o takřka 10 tisíc dolarů (225 600 Kč). Varianta Long Range tak nyní startuje na 52 490 USD (1 184 000 Kč), za provedení Performance pak Američané musí dát dokonce již 58 990 USD (1 331 00 Kč). Je obecně fascinující, co Tesla z kvalitativního hlediska prodává za takové peníze. A ještě více zaskočí, že jde postupem času o horší, nikoli lepší zboží.






Tesla šetří, kde se dá, a tak zákazníci musí u nově vyrobených aut počítat s tvrdšími plasty než dříve, přičemž celková kvalita zůstává mizerná. Cena amerických elektromobilů souběžně rychle šplhá nahoru. Foto: Tesla
Zdroj: Legend17@YouTube
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
dnesStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Itálie od čtvrtka znovu mění pravidla pro provoz radarů, za vším stojí pokuty za 693 tisíc Kč pro jediného řidiče
8.6.2025Automobilky představují stále méně nových aut, rok 2025 bude novým dnem. O úpadku celého oboru nic nesvědčí líp
9.6.2025Čech předělal Škodu Elroq na spalovací pohon, ukázal automobilce cestu k o poznání zajímavějšímu autu
9.6.2025Francie překvapivě končí s nízkoemisními zónami ve městech, z ekologie se prý stal jen sport pro bohaté
9.6.2025Porsche pro jediného člověka na světě postavilo závoďák z Le Mans homologovaný pro běžný provoz, dotyčnému je 88 let
9.6.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 07.07. 22:55 - rhinos
- Video a Nordschleife, the best of 07.07. 22:30 - Spectral
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan