Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla zrušila objednávky a zakázala další nákupy aut lidem, kteří se pokusili prodat Cybertruck dřív, než měli dovoleno
13.3.2024 | Petr Prokopec
Už to vypadalo, že americká automobilka dala spornou klauzuli do kupních smluv na Cybertrucky jen tak, ale nakonec skutečně jedná. Dokonce ji ani nezajímá, zda prodej proběhl, samotný pokus o něj je pro ni něco jako smrtelný hřích.
Za poslední zhruba čtyři měsíce neuplynul týden, aby se nemluvilo o Tesle Cybertruck. Z toho by americká automobilka mohla mít radost, jenže to by ony zmínky musely být pozitivní. A to obvykle nejsou, většinou se jedná o kritiku. I jindy věrní novináři nevelebí vůz v testech, zákazníkům pak vadí mj. rezivění údajně nerezavějící karosérie, otřesná kvalita, horší než udávaný, natož pak původně slibovaný dojezd nebo nedomyšlené tovární příslušenství.
Jablkem sváru se ale stala i klauzule ve smlouvě, která lidem zakazuje zbavit se vozu během 12 měsíců od jeho pořízení pod hrozbou pokut a dalších trestů. Odpor k tomuto ustanovení je pochopitelný, i podle nás by měl každý mít právo si se svým autem dělat, co chce. Na druhou stranu je třeba říci, že Tesla stanovila podmínky takto, nebyly nijak netransparentní a každý zájemce, kterému nevyhovovaly, měl možnost si auto nekoupit. Nevíme, zda to někteří udělali, zcela jistě ale víme, že mnozí toto ustanovení začali ignorovat a vůz prodali v podstatě obratem.
Sám Elon Musk o tom prokazatelně věděl, přesto se zdálo, že automobilka nic nedělá a klauzule ve smlouvě je jen bezzubý strašák. Není tomu tak. Aktuálně se na fóru majitelů Cybertrucků začalo hojně debatovat o případech, kdy automobilka zasáhla. A s vlastními klienty se jako obvykle nemaže.
Mj. muž s přezdívkou Malinecentral potvrdil, že mu Tesla zakázala prodej dalších aut. „Jakékoli budoucí objednávky budou stornovány bez navrácení rezervačního poplatku ve výši 100 USD nebo bez vrácení objednávacího poplatku ve výši 250 USD,” stojí ve sdělení firmy. Jiným hříšníkům byly zrušeny i dříve učiněné objednávky, s takovými lidmi prostě Tesla dál nechce nic mít.
Pozoruhodný je na celé věci fakt, že Malinecentral svůj vůz neprodal, pouze jej nabídl k prodeji na některých webech. Za elektrický pick-up v inzerátech požadoval (numericky, ale nakonec i výší částky) komických 242 069 dolarů (cca 5 595 000 Kč), tedy 2,5krát vyšší sumu, než jakou za úvodní edici Foundation Series zaplatil. Nikdo svolný k jejímu zaplacení se nenašel, sám fakt, že vůz prodat chtěl, ale Tesle přijde jako dostatečný motiv pro přerušení dalších vztahů s ním. Pokuta za předčasný prodej v takovém případě ve hře pochopitelně není.
Je otázkou, jak moc je v tomto ohledu Tesla důsledná. A jak moc jde o exemplární případ, který má ostatní odradit. Na každý pád je zjevné, že koná, na druhou stranu je ale otázkou, zda ještě konat musí. Zájem o vůz při očekávání cen, jako je ta výše zmíněná, evidentně dál neexistuje, což ukázal nejen onen neúspěšný prodej, ale i výsledek víkendové aukce v Glendale v Arizoně. Ani tam si jeden ze Cybertrucků - ten na fotkách níže - nového majitele nenašel. Nejvyšší příhoz činil 200 tisíc dolarů (asi 4 623 000 Kč), což je tedy pořád dost, na dosažení rezervní ceny to ale nestačilo.
Nabízený kousek měl najeto pouhých 21 kilometrů a ze záběrů poskytnutých aukční společností Mecum se zdá, že slícování jednotlivých panelů ocelové karoserie nebylo tak tragické jako u některých jiných kousků. Přesto na transakci nedošlo. Lidí, kteří chtějí pick-up Tesly vlastnit mezi prvními a za každou cenu, tak už očividně tolik není - nerovnováha mezi nabídkou a poptávkou postupně mizí.















Není tomu dlouho, co se Cybertruck prodával na aukcích za více než 5,5 milionu korun. Tento kousek s pouhými 21 kilometry ovšem nového majitele nenašel, tomu stávajícímu byl i maximální příhoz ve výši 4,6 milionu Kč málo. S přemírou zájmu je zjevně konec, Tesla sama ostatně bojuje proti tomu, aby se s vozem moc nekupčilo. Foto: Mecum Auctions, tiskové materiály
Zdroje: Cybertruck Owners Club, Mecum Auctions
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 3 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejčtenější články
Za nejslavnějšími kreacemi Top Gearu stojí nenápadný manželský pár, který auta stlouká pomalu doma za stodolou
5.10.2025
Peugeot 308 po faceliftu nabízí v levných provedeních to, po čem majitelé těch drahých marně touží
5.10.2025
Sympatické kompaktní Hyundai si jako ojetina velmi dobře drží cenu, navzdory jeho velikosti ho totiž hned tak něco nerozhází
6.10.2025
K mání je exportní Škoda Rapid 136 ve stavu nového auta, jedna z posledních vyrobených. I z jejího motoru by šlo svačit
6.10.2025
Firma začala v roce 2025 nabízet brutální motor 9,4 V8, prodává ho dokonce i ve verzi s turbem
6.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
