Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla zrušila objednávky a zakázala další nákupy aut lidem, kteří se pokusili prodat Cybertruck dřív, než měli dovoleno
13.3.2024 | Petr Prokopec
Už to vypadalo, že americká automobilka dala spornou klauzuli do kupních smluv na Cybertrucky jen tak, ale nakonec skutečně jedná. Dokonce ji ani nezajímá, zda prodej proběhl, samotný pokus o něj je pro ni něco jako smrtelný hřích.
Za poslední zhruba čtyři měsíce neuplynul týden, aby se nemluvilo o Tesle Cybertruck. Z toho by americká automobilka mohla mít radost, jenže to by ony zmínky musely být pozitivní. A to obvykle nejsou, většinou se jedná o kritiku. I jindy věrní novináři nevelebí vůz v testech, zákazníkům pak vadí mj. rezivění údajně nerezavějící karosérie, otřesná kvalita, horší než udávaný, natož pak původně slibovaný dojezd nebo nedomyšlené tovární příslušenství.
Jablkem sváru se ale stala i klauzule ve smlouvě, která lidem zakazuje zbavit se vozu během 12 měsíců od jeho pořízení pod hrozbou pokut a dalších trestů. Odpor k tomuto ustanovení je pochopitelný, i podle nás by měl každý mít právo si se svým autem dělat, co chce. Na druhou stranu je třeba říci, že Tesla stanovila podmínky takto, nebyly nijak netransparentní a každý zájemce, kterému nevyhovovaly, měl možnost si auto nekoupit. Nevíme, zda to někteří udělali, zcela jistě ale víme, že mnozí toto ustanovení začali ignorovat a vůz prodali v podstatě obratem.
Sám Elon Musk o tom prokazatelně věděl, přesto se zdálo, že automobilka nic nedělá a klauzule ve smlouvě je jen bezzubý strašák. Není tomu tak. Aktuálně se na fóru majitelů Cybertrucků začalo hojně debatovat o případech, kdy automobilka zasáhla. A s vlastními klienty se jako obvykle nemaže.
Mj. muž s přezdívkou Malinecentral potvrdil, že mu Tesla zakázala prodej dalších aut. „Jakékoli budoucí objednávky budou stornovány bez navrácení rezervačního poplatku ve výši 100 USD nebo bez vrácení objednávacího poplatku ve výši 250 USD,” stojí ve sdělení firmy. Jiným hříšníkům byly zrušeny i dříve učiněné objednávky, s takovými lidmi prostě Tesla dál nechce nic mít.
Pozoruhodný je na celé věci fakt, že Malinecentral svůj vůz neprodal, pouze jej nabídl k prodeji na některých webech. Za elektrický pick-up v inzerátech požadoval (numericky, ale nakonec i výší částky) komických 242 069 dolarů (cca 5 595 000 Kč), tedy 2,5krát vyšší sumu, než jakou za úvodní edici Foundation Series zaplatil. Nikdo svolný k jejímu zaplacení se nenašel, sám fakt, že vůz prodat chtěl, ale Tesle přijde jako dostatečný motiv pro přerušení dalších vztahů s ním. Pokuta za předčasný prodej v takovém případě ve hře pochopitelně není.
Je otázkou, jak moc je v tomto ohledu Tesla důsledná. A jak moc jde o exemplární případ, který má ostatní odradit. Na každý pád je zjevné, že koná, na druhou stranu je ale otázkou, zda ještě konat musí. Zájem o vůz při očekávání cen, jako je ta výše zmíněná, evidentně dál neexistuje, což ukázal nejen onen neúspěšný prodej, ale i výsledek víkendové aukce v Glendale v Arizoně. Ani tam si jeden ze Cybertrucků - ten na fotkách níže - nového majitele nenašel. Nejvyšší příhoz činil 200 tisíc dolarů (asi 4 623 000 Kč), což je tedy pořád dost, na dosažení rezervní ceny to ale nestačilo.
Nabízený kousek měl najeto pouhých 21 kilometrů a ze záběrů poskytnutých aukční společností Mecum se zdá, že slícování jednotlivých panelů ocelové karoserie nebylo tak tragické jako u některých jiných kousků. Přesto na transakci nedošlo. Lidí, kteří chtějí pick-up Tesly vlastnit mezi prvními a za každou cenu, tak už očividně tolik není - nerovnováha mezi nabídkou a poptávkou postupně mizí.















Není tomu dlouho, co se Cybertruck prodával na aukcích za více než 5,5 milionu korun. Tento kousek s pouhými 21 kilometry ovšem nového majitele nenašel, tomu stávajícímu byl i maximální příhoz ve výši 4,6 milionu Kč málo. S přemírou zájmu je zjevně konec, Tesla sama ostatně bojuje proti tomu, aby se s vozem moc nekupčilo. Foto: Mecum Auctions, tiskové materiály
Zdroje: Cybertruck Owners Club, Mecum Auctions
Bleskovky
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
dnesSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program GP Francie v Le Mans 15:07
- Divoké karty pro Most včera 22:00
- Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix včera 16:25
- Wild card pro Taku Nakagamiho včera 13:30
- Mitas Enduro Trail-ADV 2: na silnici i do terénu včera 13:20
Nejnovější články
Škoda masivně, až o 110 tisíc zdražila Octavii, měsíc lásky si představuje zvláštně. Pod psychologickou hranicí už nekoupíte nic
před 8 hodinamiZákazník poznává, co to je koupit si elektromobil od začínající automobilky, z její „skvělé péče” má dnes noční můry
před 9 hodinamiKrásné BMW 3 ze zlatých časů značky nemusí stát tolik, tohle světově unikátní kupé postavili na přání prvního a jediného majitele
před 11 hodinamiFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
dnesNový Mercedes CLA nejde nabíjet u většiny veřejných dobíjecích stanic, to už se Němci dočista zbláznili?
dnes
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.06. 21:29 - Vrooom
- Dacia Duster - nové vlákno 05.06. 20:02 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 05.06. 16:27 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 05.06. 16:27 - pavproch
- Rychlodotazy 05.05. 18:50 - Kavis
- BMW Divize 05.05. 14:56 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.05. 08:16 - Truck Daškam
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.05. 06:21 - tomkathy