Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
To byste nevymysleli: Aktivisté si vynutili elektromobily, teď je zapalují coby hrozbu pro planetu
16.9.2023 | Petr Prokopec
Pokud se mluví o nařizování elektrických aut, ve stejné větě padají slova o tom, že jde o politický akt vynucený ekologickými aktivisty. Fakt, že ekologičtí aktivisté nyní elektromobily zapalují s tím, že představují hrozbu pro planetu, je snad až směšný.
Na ekologický aktivismus lze pohlížet z různých úhlů. Obecně vzato není nic špatného na tom, že někteří upozorňují na problémy, které si pozornost zaslouží. Taková snaha by ale měla vést ke konstruktivní debatě, na jejímž konci se nachází racionální kroky vedoucí k nápravě problematického stavu. Jenže nic takového se neděje. Ekologický a zejména pak klimatický aktivismus je dlouhodobě velmi agresivní a na cestě za jediným cílem se neohlíží na nikoho a nic jiného. V extrému tedy dochází i na poškozování cizích věcí, stejně jako je třeba omezován svobodný pohyb jiných. S něčím takovým souhlasit prostě nelze.
Lidem s aktivisty v poslední době dochází trpělivost, a tak lze každou další jejich akci vnímat jako potenciálně výbušnou. Společnost je podrážděná i bez toho a může stačit málo, aby si lidé začali na aktivistech vylévat svou frustraci. Ostatně si pusťte snímek Volný pád s Michaelem Douglasem. O klimatické změny v něm sice nejde, lidské frustrace je ale v tomto filmu spousta. Spouštěčem vlny násilí fiktivního D-Fense je pouhá dopravní zácpa. Těch přitom dnes máme více než dříve, a to i kvůli lidem lepícím se k vozovce či kráčejícím jízdními pruhy s hesly jako „Třicítka pro Prahu“.
Hnutí Poslední generace a jemu podobné organizace nicméně neobtěžují své okolí pouze u nás, ale rovněž v zahraničí. A zatímco v Česku zatím jedinými protireakcemi kromě nadávek a pár facek či kopanců bylo zformování skupiny „Třístovka pro Prahu“, která je spíše než cokoli jiného recesí, v Německu může být snadno mnohem hůř. V úterý večer bylo ve Fechenheimu ležícím na úpatí Frankfurtu zapáleno deset Tesel. Dalších pět pak bylo poškozeno, přičemž k akci se přihlásili poněkud militantnější ekologičtí aktivisté. Těm se zjevně znelíbilo to, co dříve sami prosazovali.
„Potřebné suroviny pro baterie elektromobilů, třeba lithium a kobalt, se těží v Jižní Americe a Africe za otřesných podmínek. Při výrobě a dopravě jsou navzdory všem příslibům používána fosilní paliva. Proto je Tesla jedním z našich největších nepřátel,“ uvedli v anonymním dopisu doprovázejícím celou akci. Zároveň poukázali na to, že zatímco na IAA v Mnichově se všichni opájejí novými elektromobily, svět je zachvácen záplavami či požáry. „Proto jsme dnes flambovali pár nových Tesel,“ stojí dále v dopise.
Hasiči požár zlikvidovali během jedné hodiny, nicméně shořelé či poškozené vozy zůstávají nadále pod dohledem kvůli riziku opětovného vznícení. Škoda byla odhadnuta na zhruba 12,5 milionu korun, přičemž na půl hodiny musel být pozastaven provoz na přilehlé železniční trati. Policie pak celý případ vyšetřuje jako žhářství, zatím však nejsou k dispozici žádné výsledky.
Bez ohledu na závěry vyšetřování se vzniklá situace jeví být důsledkem liknavého přístupu k samotným aktivistům, jejichž rostoucí agresivitě bylo jen přihlíženo tak dlouho, až si začali připadat jako nedotknutelní. Ať už ale bude přístup zbytku společnosti k nim jakýkoli, přístup samotných aktivistů je směšný. Nejdříve horují za elektromobily a pak je zapalují jako zlo? Co čekali, že se budou vyrábět z obláčků lásky a štěstí? Výroba těchto aut je průmyslovou výrobou jako každá jiná a její špinavá tajemství dávno tajemstvími nejsou. Je to zase jednou ukázka jejich naprosto nekoncepčního jednání.

Ve Frankfurtu lehlo popelem deset Tesel, dalších pět bylo poškozeno. Za touto akcí stojí ekologičtí aktivisté, kterým se nelíbí neekologická výroba elektrických aut, i když si jejich nástup sami vymohli. Foto: Indymedia, tiskové materiály
Zdroj: Indymedia, Feuerwehr Frankfurt am Main, Hessenschau@YouTube
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
dnesMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
včeraPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nejnovější články
Zatímco majitelé nejlepších předchozích M5 prodávají svá auta se ziskem, kupec nového „parníku” BMW přišel za 320 km o 400 tisíc
před 5 hodinamiFord už v krizi chystá náhradu za zaříznutý Focus. Zkuste se nesmát. Anebo nebrečet
před 7 hodinamiČíňané prodávající auta i v Česku ukázali svůj Rolls-Royce pro chudé, je to velký luxus za cenu obyčejné Škody Superb
před 8 hodinamiNení velký, se srazí... Se zdí. Do té posílají své majitele auta vietnamského nudlového miliardáře, všechna teď musí do servisů
před 10 hodinamiJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva