Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
To byste nevymysleli: Aktivisté si vynutili elektromobily, teď je zapalují coby hrozbu pro planetu
16.9.2023 | Petr Prokopec
Pokud se mluví o nařizování elektrických aut, ve stejné větě padají slova o tom, že jde o politický akt vynucený ekologickými aktivisty. Fakt, že ekologičtí aktivisté nyní elektromobily zapalují s tím, že představují hrozbu pro planetu, je snad až směšný.
Na ekologický aktivismus lze pohlížet z různých úhlů. Obecně vzato není nic špatného na tom, že někteří upozorňují na problémy, které si pozornost zaslouží. Taková snaha by ale měla vést ke konstruktivní debatě, na jejímž konci se nachází racionální kroky vedoucí k nápravě problematického stavu. Jenže nic takového se neděje. Ekologický a zejména pak klimatický aktivismus je dlouhodobě velmi agresivní a na cestě za jediným cílem se neohlíží na nikoho a nic jiného. V extrému tedy dochází i na poškozování cizích věcí, stejně jako je třeba omezován svobodný pohyb jiných. S něčím takovým souhlasit prostě nelze.
Lidem s aktivisty v poslední době dochází trpělivost, a tak lze každou další jejich akci vnímat jako potenciálně výbušnou. Společnost je podrážděná i bez toho a může stačit málo, aby si lidé začali na aktivistech vylévat svou frustraci. Ostatně si pusťte snímek Volný pád s Michaelem Douglasem. O klimatické změny v něm sice nejde, lidské frustrace je ale v tomto filmu spousta. Spouštěčem vlny násilí fiktivního D-Fense je pouhá dopravní zácpa. Těch přitom dnes máme více než dříve, a to i kvůli lidem lepícím se k vozovce či kráčejícím jízdními pruhy s hesly jako „Třicítka pro Prahu“.
Hnutí Poslední generace a jemu podobné organizace nicméně neobtěžují své okolí pouze u nás, ale rovněž v zahraničí. A zatímco v Česku zatím jedinými protireakcemi kromě nadávek a pár facek či kopanců bylo zformování skupiny „Třístovka pro Prahu“, která je spíše než cokoli jiného recesí, v Německu může být snadno mnohem hůř. V úterý večer bylo ve Fechenheimu ležícím na úpatí Frankfurtu zapáleno deset Tesel. Dalších pět pak bylo poškozeno, přičemž k akci se přihlásili poněkud militantnější ekologičtí aktivisté. Těm se zjevně znelíbilo to, co dříve sami prosazovali.
„Potřebné suroviny pro baterie elektromobilů, třeba lithium a kobalt, se těží v Jižní Americe a Africe za otřesných podmínek. Při výrobě a dopravě jsou navzdory všem příslibům používána fosilní paliva. Proto je Tesla jedním z našich největších nepřátel,“ uvedli v anonymním dopisu doprovázejícím celou akci. Zároveň poukázali na to, že zatímco na IAA v Mnichově se všichni opájejí novými elektromobily, svět je zachvácen záplavami či požáry. „Proto jsme dnes flambovali pár nových Tesel,“ stojí dále v dopise.
Hasiči požár zlikvidovali během jedné hodiny, nicméně shořelé či poškozené vozy zůstávají nadále pod dohledem kvůli riziku opětovného vznícení. Škoda byla odhadnuta na zhruba 12,5 milionu korun, přičemž na půl hodiny musel být pozastaven provoz na přilehlé železniční trati. Policie pak celý případ vyšetřuje jako žhářství, zatím však nejsou k dispozici žádné výsledky.
Bez ohledu na závěry vyšetřování se vzniklá situace jeví být důsledkem liknavého přístupu k samotným aktivistům, jejichž rostoucí agresivitě bylo jen přihlíženo tak dlouho, až si začali připadat jako nedotknutelní. Ať už ale bude přístup zbytku společnosti k nim jakýkoli, přístup samotných aktivistů je směšný. Nejdříve horují za elektromobily a pak je zapalují jako zlo? Co čekali, že se budou vyrábět z obláčků lásky a štěstí? Výroba těchto aut je průmyslovou výrobou jako každá jiná a její špinavá tajemství dávno tajemstvími nejsou. Je to zase jednou ukázka jejich naprosto nekoncepčního jednání.

Ve Frankfurtu lehlo popelem deset Tesel, dalších pět bylo poškozeno. Za touto akcí stojí ekologičtí aktivisté, kterým se nelíbí neekologická výroba elektrických aut, i když si jejich nástup sami vymohli. Foto: Indymedia, tiskové materiály
Zdroj: Indymedia, Feuerwehr Frankfurt am Main, Hessenschau@YouTube
Bleskovky
Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.20251914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025
Nejnovější články
Média tu kdysi byla od toho, aby kritizovala automobilky za to, co dělají. Teď kritizují vás za to, že nekupujete jejich auta
před hodinouK mání je dodnes kompletně originální a krásně zachovalá Škoda 100 po teprve 2. majiteli, je to stroj času přímo do roku 1976
včeraNová motorka oslavující nejlepšího motocyklového jezdce všech dob má výfuky jako z rakety. Je to ale klíček, co ji činí výjimečnou
včeraTrvalo 32 let, než se nejprodávanějším autem Volva stalo něco jiného než „krabice”. Navíc s poznámkami pod čarou
včeraMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včera
Živá témata na fóru
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom