Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle není Porsche 911 Turbo, ale kopie k nerozeznání z auta za zlomek jeho ceny
7.11.2018 | Mirek Mazal
Nejsme příznivci podobných přetvářek, tato ale působí neskutečně věrohodně. Zvláště vzhledem k tomu, o kolik levněji než originál vyjde.
Zdravý rozum velí, že člověk by si měl koupit takové auto, na které skutečně má a před okolím nic nepředstírat. Jenže emoce s tím ne vždy souhlasí, však prestiž spojená s vlastnictvím dražšího vozu je velmi lákavá. Život sice může v lecčem zkomplikovat (policista vám asi neuvěří, že pokuta v řádu tisíců korun vás bude bolet, když vás zastaví ve sporťáku za miliony...), ale také v mnohém zpříjemnit. Už jen pro domnělý snazší úspěch u žen by mnozí muži byli ochotni udělat kde co.
V tomto kontextu není divu, že se lidé rádi tváří, že jsou majiteli lepšího auta, než které opravdu mají. Docílit toho lze s pomocí všemožných kitů, které dovolí třeba udělat Ferrari z Peugeotu. Zní to chytře, věrohodnost výsledku ale bývá obvykle přímo úměrná tomu, kolik taková přestavba stojí - viděli jsme i kvalitně postavené repliky Bugatti Veyron, jenže byly ve výsledku tak drahé, že by jejich cena postačila na koupi hezkého Porsche. A ruku na srdce, raději bychom jezdili ve skutečném Porsche než ve falešném Bugatti.
Dnes vám ale ukážeme něco, co se výše popsané logice trochu vymyká. Jde o přestavbu, která není zase tak drahá, přitom působí natolik věrohodně, že výsledek je na první pohled skoro k nerozeznání od originálu. Navíc vám nepřisoudí poněkud zoufalou roli člověka, který sedí za volantem obyčejného auta a tváří se, že třímá v rukou něco extra. Posadí vás za volant Porsche, akorát to bude vypadat, že máte lepší Porsche. O hodně lepší Porsche.
Základem je tu první generace Porsche Boxster, která poprvé spatřila silnice před dvaadvaceti lety. Od roku 1996 patří mezi vstupní modely pro nováčky ve vybrané společnosti zákazníků Porsche a dnes na trhu ojetin představuje jasně nejlevnější cestu k modernímu sporťáku značky. Roadster s motorem uprostřed koupíte v použitelném stavu už za 150 až 200 tisíc Kč, klidně i v silnější verzi S. Celý příběh? Kdepak, právě Boxster je v tomto případě jen odrazovým můstkem k přestavbě na o hodně modernější, rychlejší, prestižnější a nesrovnatelně dražší model 911 Turbo generace 991.
Může se zdát, že něco takového není reálné a pokud, tak za cenu obrovských nákladů. Ani jedna z těchto představ ale nereflektuje realitu. Britská firma jménem A Nu Dimension (tedy fonetičtější pojetí slov A New Dimension, Nová dimenze) nabízí tzv. GT Boxster Conversion Kit, s jehož pomocí přetvoříte až pozoruhodně věrnou kopii jedné z vrcholných verzí současné 911.
Za cenu od 5 300 liber (156 tisíc Kč) firma nabízí kompletní sadu dílů vyrobenou po jejím vzoru. Všechny aerodynamické součásti karoserie jsou okopírované z pravého Turba - nárazníky, přídavná křidélka, kola, nasávací průduchy i zadní výsuvné křídlo dokonale ladí. A pokud vás zaráží, že se z roadsteru stalo kupé, vězte, že součástí kitu je i střešní panel dávající Boxsteru siluetu 911. Jsou tu drobné nedokonalosti, například koncovka výfukového systému odpovídá atmosférickému vrcholu jménemGT3. Na první pohled si toho ale stěží všimnete a zbylé změny zdařile hrají jeden malý potěmkinovský part.
Sada je určena pro domácí kutily schopné ohánět se základními nástroji. Výměna veškerých dílů trvá odhadem 8 týdnů, není potřeba žádného svařování a jiných složitých akcí. Pro zainteresované zákazníky je připravena neomezená telefonická podpora. Kit pasuje na původní varianty s motory o objemech 2,5, 2,7 a 3,2 litru, tedy na všechny kdy vyráběná provedení.
Nabídnutí této sady předcházelo desetileté sbírání zkušeností s kompletací individuálních napodobenin rychlých automobilů. Je znovu nutné uznat, že výsledek vypadá překvapivě dobře a najde se jen hrstka lidí, kteří vám hru na majitele 911 Turbo neuvěří. Ti zbylí budou uznale hledět na váš nový sporťák za miliony, který vás ovšem reálně mohl přijít klidně na méně než 400 tisíc Kč. Že tak úplně jako 911 Turbo nepojede, je věc jiná, ani svezení s původním Boxsterem, zejména s tím s motorem 3,2 H6, není vůbec k zahození.
Konverze Porsche Boxster na 911 Turbo vypadá zdařile, to se musí uznat
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nová pravidla od roku 2027 včera 17:19
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje včera 09:45
- Zanáška si spravil chuť, ve Starém Městě si vyjel podium včera 09:21
- König v prvních závodech IDM nebodoval 6.5.2024
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side 6.5.2024
Nejnovější články
- Kdysi nejlevnější sportovně laděné auto v Česku se dá pořád koupit nejeté, teď už nestojí skoro nic
včera - Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
včera - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 05.08. 00:37 - HondaMan
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.07. 23:55 - volfi
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.07. 23:16 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 05.07. 21:47 - Spectral
- Volkswagen obecne 05.07. 21:13 - řidičBOB
- Politický koutek 05.07. 21:00 - řidičBOB
- BMW Divize 05.07. 20:10 - Vrooom
- Onboard videa 05.07. 20:00 - M.Z.