Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Top Gear zvolil nejlepší auta pro rok 2020 ve 14 kategoriích, vybere si skoro každý
23.12.2019 | Petr Prokopec
Britové mají jasno v mnoha kategoriích a bez ohledu na zaměření vozu dali přednost peprnějším volbám. Nejvíce kontroverze asi vzbudí výběr automobilky roku.
Letošek se pomalu blíží ke svému závěru, nastal tedy čas na bilancování i udílení cen. K obojímu se uchýlil britský Top Gear, který na základě vlastních zkušeností ze silnic i okruhů vybral nejlepší auta pro rok 2020, tedy do značné míry nejlepší auta letošního roku. Jde přitom o poměrně rozmanitou sbírku aut, mezi kterými se několikrát opakují hned dvě značky. Pouze jedna však byla odměněna pohárem jako nejlepší výrobce, přičemž vás nejspíše překvapí, kam trofej putuje. K tomu se ovšem dostaneme až za moment, nejprve je třeba probrat vítěze jednotlivých kategorií.
Fyzikální lekce roku - Bugatti Chiron Super Sport 300+
Právě redakce Top Gearu byla u toho, když se Chiron v létě rozjel pomalu až na metu 500 km/h. Na první pohled se zdá, že vůči standardnímu provedení toho nebylo změněno až tak mnoho, nicméně Bugatti muselo přepracovat podstatnou část auta a k tomu si povolat na pomoc specialisty od Dallary a Michelinu, aby následně Andy Wallace mohl na okruhu Ehra-Lessien zašlápnout plynový pedál až nadoraz.
![Top Gear zvolil nejlepší auta pro rok 2020 ve 14 kategoriích, vybere si skoro každý - 1 - Top Gear Auto roku 2020 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Rodinné auto roku - Audi RS6 Avant
Německý über-kombík se podle Britů oproti předchozí generaci změnil. Už to není osmiválcová raketa s nalepeným kufrem, místo toho nabízí mnohem větší šíři talentů. Pokud tedy chcete vůz, který by byl rychlý, praktický a komfortní, přičemž zároveň ani zdaleka nezapadne do davu, pak víceméně nemáte jinou možnost.
Luxusní auto roku - Bentley Flying Spur
Jen málo limuzín můžete řídit vy osobně, aniž byste přitom nepůsobili jako šofér někoho daleko bohatšího. Britská novinka však bezesporu je jednou z nich. Top Gear dokonce naznačuje, že jde o vůz, který by mohl vrátit slávu luxusním čtyřdveřovým sedanům, které momentálně nahrazují spíše luxusní SUV. S maximální rychlostí 333 km/h jde o noblesní raketu k pohledání, rychlejší sedan v tuto chvíli svět nezná.
Hot hatch roku - Ford Focus ST
Pro modrý ovál je vítězství v této kategorii definitivním potvrzením, že se Focus vrací na výsluní. Verze ST totiž prý nemá jedinou chybu a dokáže obstát naprosto všude. Kombinaci výkonného 2,3litrového přeplňovaného čtyřválce a šestistupňového manuálu pak ideálně doplňuje vyladěný podvozek a silné brzdy.
Muscle car roku - Ford Mustang Shelby GT500
K modrému oválu míří i další ocenění, nicméně na vítězství mezi značkami to nestačilo. A to přesto, že vrcholný Mustang dokáže zaútočit na veškeré vaše smysly a jízda v něm je prudce návyková. Předek je přitom jako přisátý k zemi a dokáže ve vás vzbudit sebevědomí, ač vás obklopuje nemalá masa kovu.
Off-road roku - Lamborghini Sterrato
Sterrato je naprostým protipólem moderních supersportů - bylo totiž stvořeno, aby se s nám jezdilo, a to opravdu tvrdě. Neexistuje přitom pomalu nic, co by se dalo rovnat se zážitkem, kdy se řítíte bokem po šotolinovém povrchu, a za vámi hřmí desetiválcový motor. Nevadí tak vlastně, že to není sériové auto, zatím.
Sportovní auto roku - Renault Mégane RS Trophy-R
Je otázkou, nakolik se liší tato kategorie od hot hatche auta roku, neboť v obou zvítězily kdysi rodinné hatchbacky. Každý však u výrobce prošel jinou úrovní ladění, přičemž Francouzi neváhali sáhnout ani po karbonových kolech a karbon-keramických brzdách. Rázem tu tak máme Renault za cenu Porsche.
Nejočekávanější auto roku 2020 - Land Rover Defender
Zatímco zbytek světa není z nového Defenderu úplně odvázaný, Britové na svou ikonu nedají dopustit. A dodávají, že tohle je auto, které dokáže v terénu věci, s jakými se nedokáže vypořádat ego 99 procent řidičů. Objevit přitom může nové skupiny zákazníků, i proto se Top Gear již těší, až příští rok usedne za volant.
Závodní auto roku - Porsche 935
Tohle není pouze Porsche 911 GT2 RS osazené slicky, jde o zcela nový druh, který se vám zcela nesmazatelně vryje do paměti. Stačí jen postupovat dle klasické formule a před zatáčkou jít tvrdě na brzdy a podřadit. V té chvíli budete mít pocit, že se vaše tvář snaží oddělit od zbytku hlavy. A vy si to budete maximálně užívat. Navzdory dojmu, který dělá z oficiálních obrázků, se prodává, jen na veřejné silnice nesmí.
Sedan roku - Tesla Model 3
Vzhledem k tomu, že si Chris Harris přesně tohle auto pořídil, není překvapivé, že Tesla letos v Top Gearu zabodovala. Redakce přitom mezi kvalitami zmiňuje také infrastrukturu, s čímž by na českém trhu jistě narazila. Mimo to vůz táhne nahoru čistota interiéru, kvalita jízdy či skutečnost, že změnil přístup k elektromobilům.
Auto měnící pravidla hry - Porsche Taycan
Úspěchem novinky ze Zuffenhausenu není skutečnost, že neskutečnou měrou zrychlilo dobíjení baterií, ale fakt, že za každé situace budete vědět, že řídíte Porsche. Stačí jen nalézt kus hladké silnice se zatáčkami a rovinkami a Taycan vám ukáže, že je to vlk v rouše beránčím. To, v co všichni doufali, se tedy stalo realitou.
Městské auto roku - Renault Zoe
Druhý zářez do francouzské pažby nemůže být vzdálenější od toho prvního, jakkoliv se spekuluje, že by si divize Renaultsport podala také elektrické Zoe. Zda k tomu dojde či nikoliv, zatím není jasné. Nicméně standard prošel modernizací, kdy Renault opravil vše, co mělo být opraveno, a ponechal na svém místě to, co bylo chváleno.
Automobilka roku - Renault
Jak jste asi vytušili, cena pro nejlepšího výrobce míří do Francie. Top Gear přitom svou volbu ospravedlňuje honbou za dokonalostí, ke které Renault přistupuje jako nikdo jiný. Jak jsme tedy zmínili v úvodu, zrovna tato volba bude zdrojem debat.
Auto roku - Porsche Taycan
Tím jsme se dostali do finále, a sice k vozu, o kterém již byla řeč. Britové přitom dodávají, že postačí jen tři minuty za volantem, abyste naprosto přehodnotili svůj vztah k elektromobilů a auta se spalovacím motorem poslali do šrotu. Pokud je to skutečně pravda, pak si Taycan své místo na piedestalu plně zaslouží.
Zdroj: Top Gear
Bleskovky
Bugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024Teslu Cybertruck v přímém klání porazil 28 let starý spalovací sporťák, stačilo místo na rovině soutěžit na oválu
23.7.2024
Nové na MotoForum.cz
- MotoGP 2025: 14 potvrzených, 8 míst je volných včera 17:30
- IDM Superbike: Bez čtyř stabilních jezdců včera 15:00
- Zdravotní problémy nepustily Königa do závodu IDM nebo superbiků v Mostě včera 11:00
- Míří šampionát World Superbike na Slovakia Ring? včera 09:00
- Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku včera 08:00
Nejnovější články
Nové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před hodinouUpadlý řezník VW Golf je dnes v bazarech ignorovanou cestou k levnému modernímu autu, dvouletý stojí míň než nová Fabie
včeraMuž se vydal na 1 300 km dlouhou cestu s elektromobilem, z obyčejné dovolenkové jízdy se stal hon na nabíječky
včeraNový VW Transporter poprvé ukázal svůj interiér, uvnitř nabídne dosud nevídané věci
včeraGM po fiasku pokusů s taxíky bez řidiče odkládá celý projekt „na neurčito”, asi už ví, jaká utopie to dnes je
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva