Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toto je skutečně volič převodovky, v novém GMC. Znovu zkouší vynalézt kolo
11.1.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Klasický volič automatu nikoho neurazí, ale také nikoho nenadchne. Výrobci aut ale nadchnout chtějí, a tak vymýšlejí vymyšlené, ke své vlastní škodě.
Koncern FCA vloni čelil kritice za zbytečně komplikovaný a neintuitivní volič automatu v Jeepu Grand Cherokee a dalších modelech. Nápad, že se bude volič vždycky vracet zpátky do původní polohy, měl i jednu slavnou oběť. Tentokrát to je General Motors, které hledá komplikované řešení neexistujícího problému.
Říká mu „Electronic Precision Shift” a montuje ho do GMC Terrain, luxusnější verze crossoveru Chevrolet Equinox. Je to v podstatě volič automatické převodovky, rozdělený do tří tlačítek a dvou táhel. Nebezpečné jako v případě kritizovaného voliče FCA to asi není, ale nesmyslné a uživatelsky nepřívětivé to je v každém případě.
Jsou značky, u nichž se převodovka ovládá tlačítky, zmiňme zejména Lincoln nebo Aston Martin; tlačítka k ovládání převodovky obecně nejsou novinkou. Jenže tady tlačítky volíte jen P, N a L, tedy Park, Neutral a Low. R a D, Reverse a Drive, jsou táhla, za která musíte potáhnout k sobě, stejně jako když chcete „zatáhnout” elektronickou ruční brzdu. A tlačítko L u sebe navíc má další dvě malá tlačítka se symboly + a -, kterými řadíte kvalty manuálně - skutečně.
To stále není všechno. Tahle tlačítka jsou, jak se můžete přesvědčit na fotografiích níže, umístěna dole u odkládacího prostoru. Ne že by nějak trčela ven, zmáčknout je nechtěně asi nebude na denním pořádku, ale že by byla na očích, se opravdu říct nedá. Navíc, proč jsou tlačítka k manuální volbě rychlostních stupňů takhle malá a takhle špatně přístupná? Pádla pod volanty na fotkách nevidíme.
Pokud vám už teď v hlavě rezonuje jedno velké „Proboha, proč?”, ještě to trochu „vylepšíme”. Zmíněný Chevrolet Equinox, dvojče Terrainu, má na středovém tunelu normální volič automatu, normální páku, kterou přesouváte z jedné pozice do druhé a podle toho se auto chová.
Úzkostlivé držení se mantry „co není rozbité, nespravuj” sice znamená omezení inovací, ale zrovna volič automatu inovovat opravdu nepotřeboval. Místo „Electronic Precision Shift”, nás v tomto případě napadá „Electronic Precision Stupidity”. Nebo možná i „Shift” bez toho „f”...




Electronic Precision Shift je na první pohled hloupost
GMC Terrain 2018 je lepší Chevy Equinox, odlišení zrovna voličem automatu je zvláštní nápad
Equinox má normální volič. Maximálně tu hůř dosáhnete na kelímek s kávou...
Zdroj: Motor1.com, AutoEvolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž se zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
před 5 hodinamiMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nejnovější články
Americké prodeje elektrických aut se po měsících uvadání náhle propadly, ukazují křehkost složitě vybuzeného zájmu o ně
před 33 minutamiDědic Fiatu říká, že čtvrtinu jeho techniků už zaměstnává jen vyhovění předpisům EU. Zlomit to chce radikálně novým typem aut
před 2 hodinamiMalá elektrická Honda byla takové fiasko, že skončila po čtyřech letech, proto značka přichází s další
před 3 hodinamiAudi po letošním roce už nikdy nebudou vypadat stejně, šéf se snaží umlčet kritické hlasy
před 4 hodinamiMuž se zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 06.18. 14:56 - PepaSFI
- Policejní kontroly a měření 06.18. 14:46 - Předseda
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.18. 14:00 - budik
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 23:01 - Truck Daškam
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 22:56 - Vojta1988
- kola e89+Tiguan+Scout 06.17. 14:48 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.17. 14:29 - pavproch
- IT poradna 06.17. 12:18 - pavproch