Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toto LaFerrari má být sešrotováno. Jen proto, že jej někdo propašoval do JAR
31.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Pašuje se kde co a automobily nejsou výjimkou, však Petr Mach by o tom mohl vyprávět. Toto LaFerrari ale může stihnout snad ještě krutější osud.
Přes státní hranice můžete se pašuje kde co. Zbraně, drogy, peníze a jiné cennosti, lidé, zvířata, prostě vše, u čeho to stojí za risk. V některých zemích to platí i u aut. Důvodem samozřejmě jsou clo, DPH či registrační daně. Ostatně ani v Evropě nemusíme chodit daleko. Už na Slovensku se člověk docela opotí, natož v Dánsku či dokonce Norsku. Podobné to asi bude v JAR, jinak by tam teď jednomu červenému LaFerrari nehrozilo zničení.
Fanouška téhle italské hybridní rakety to jistě zabolí, a nejen jeho - jakékoliv zničení vzácného auta je vždycky škoda, zejména bylo-li odvratitelné. V tomto případě rozhodně bylo. Jeho majitel ho chtěl importovat do Jihoafrické republiky v roce 2014. Bylo zadrženo na celnici, dokud majitel nezaplatí clo a DPH. Jeden by si řekl, že to bude maximálně otázka týdnů pro někoho, kdo si může dovolit LaFerrari, třebaže cla a daně v JAR neznáme.
Vůz ovšem stál na celnici tři roky. Majitel clo a daň nezaplatil a v únoru letošního roku přišel s exportní deklarací, že vůz vyveze do Konga. Naložil ho na náklaďák a vyvezl do Zimbabwe přes hraniční přechod Beitbridge. Chtěl pokračovat přes Zambii do Konga - tedy, podle oficiálního plánu.
Jenže v Zimbabwe se otočil a během následujícího dne chtěl vůz převézt zpátky do JAR, jenže už nelegálně. Použil stejný hraniční přechod a na něm byl vůz zadržen. V takových případech jsou dovážené věci běžně ničeny a i tomuto LaFerrari reálně hrozí sešrotování kvůli nelegálnímu zpětnému dovozu. Jediným únikem pro něj může být nepodání rozumného vysvětlení majitele, proč k tomuto kroku přistoupil.
Doufáme, že majitel vymyslí něco důvěryhodného a nebude se vymlouvat na to, že se mu nechtělo platit daně. Pokud by ovšem vůz do JAR legálně importoval, čeká ho další překážka - jezdí se tam vlevo, což vyžaduje volant vpravo, stejně jako v Británii. Údajně není možné tam přihlásit auto s volantem vlevo - a všechna LaFerrari byla vyrobena s volantem vlevo.
Na tomto příběhu je pozoruhodných několik věcí. Jednak, proč onen majitel čekal tři roky, než s vozem začal něco dělat. A jednak, nespočítal si předem, že bude muset zaplatit clo a DPH, dováží-li vůz individuálně? O volantu na „špatné straně” ani nemluvě, i když je pochopitelně možné, že jej chtěl třeba jen jako okruhovou hračku. Další strana mince je postup úřadů - opravdu je nutné vůz ničit? Nebylo by lepší ho - když už - zabavit a nabídnout na prodej v aukci? Třeba mimo JAR? Dostatečně majetný zájemce by se jistě našel a jistě solidní výtěžek by někomu na jihu Afriky jistě pomohl více než hromada karbonových trsátek...


Tomuto konkrétnímu LaFerrari hrozí lis
Naprostou většinu z 500 vyrobených kusů potkalo díky bohu více štěstí. Tento matně černý exemplář patřík jedněm z nejdražších prodaných
Zdroj: Fin24
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
včeraNejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nové Lamborghini Fenomeno fenomenálně bledne vedle novinky doslova garážové firmy, i na skutečná Lamba navazuje nesrovnatelně líp
před 2 hodinamiDrahé německé značky pláčou, náhlý krok Číňanů je tvrdě zasáhl ve chvíli, kdy to nejmíň potřebují
před 4 hodinamiItalové začali používat nový typ radaru. Zaznamená i přestupky, na které byla dosud technika krátká
před 5 hodinamiMercedes dál střílí naslepo, i po všech přehmatech a strojených obratech sází na stejně slabou kartu
před 7 hodinamiBugatti začalo prodávat hodinky s „šestnáctiválcem”, s největší pravděpodobností stojí víc než váš dům
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva