Toyota Corolla 2014 selhlala v novém crash testu IIHS, rok po jeho zavedení

(+ video) Struktura japonského sedanu při nárazu 25 procenty přídě neobstojí. Ohroženy jsou jak nohy, tak především hlava řidiče.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Toyota Corolla 2014 selhlala v novém crash testu IIHS, rok po jeho zavedení

9.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Toyota Corolla 2014 selhlala v novém crash testu IIHS, rok po jeho zavedení

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Struktura japonského sedanu při nárazu 25 procenty přídě neobstojí. Ohroženy jsou jak nohy, tak především hlava řidiče.

O nových nárazových testech amerického institutu IIHS, kdy se vůz střetává s překážkou jen 25procentní částí přídě, jsme poprvé hovořili již loni v létě. Na vlastní oči jsme se tak mohli přesvědčit, že automobily vyvíjené pro normované nárazy a oceněné tím nejvyšším hodnocením z crash testů evropského NCAPu nemusí být vždy naprosto bezpečné. Vždyť takové Audi A4 nebo Mercedes-Benz třídy C asi každý považuje za robustní modely, které by svou posádku měly nadstandardně ochránit za všech okolností. IIHS však prokázalo opak.

Od té doby uplynula spousta času, díky čemuž by se mohlo zdát, že automobilky již své výrobky danému testu přizpůsobily. Jenže jak dokazuje Toyota s novou generací sedanu Corolla (je tedy třeba zdůraznit, že jde o americkou verzi, ta evropská není totožná), k ničemu takovému nedošlo. V rámci testu nárazu malou částí přídě si totiž vůz odnáší velmi špatné hodnocení, kde se kritiky dočkala hlavně konstrukce kabiny. Její spodní část se totiž po nárazu posunula o 32 cm směrem k řidiči, ve vrchní části pak o 20 cm.

Toto narušení kabiny navíc vedlo k vychýlení volantu o 11 cm doprava, díky čemuž čelní airbag sice v první fázi hlavu testovací figuríny zachytil, ta po něm však sklouzla na tvrdou strukturu boku dveří, od čehož jí nedokázal uchránit ani airbag boční. Test přitom probíhal při rychlosti 64 km/h, čímž by dotyčnému řidiči vznikla vážná poranění - při nárazu ve vyšší rychlosti (nutno dodat, že takové nehody se stávají velmi zřídka, před nehodou stihne naprostá většina řidičů z devadesátky nebo i stotřicítky zabrzdit na rychlosti citelně nižší) by následky byly pochopitelně ještě vážnější.

Daný test je ovšem pouze jednou kategorií, kterou institut IIHS monitoruje. Tou další jsou nárazy větší částí přídě, boční náraz, převrácení a náraz zezadu. Ve všech těchto oblastech již nová Toyota Corolla obstála na jedničku, čímž si nakonec vysloužila hodnocení Top Safety Pick. To by mohlo na první pohled působit dostatečně bezpečně, hned šest nejbližších konkurentů (třeba Honda Civic sedan nebo Ford Focus sedan) ale získalo lepší vizitku Top Safety Pick+.

Je tedy zjevné, že pokud chcete nejbezpečnější vůz ve své kategorii, po nové Corolle v Americe asi nesáhnete. Neznamená to, že by se japonský sedan dal přirovnat k pojízdné rakvi, předpokládali jsme ale, že automobilky v současné době už nebudou novými crash testy zaskočeny, jakkoli prvotní vývoj dnešních novinek pochopitelně začínal citelně dříve. Tušíme, že s tímhle něco Japonci udělají až při facleiftu...


Toyota Corolla 2014 selhlala v novém crash testu IIHS, rok po jeho zavedení - 1 - Toyota Corolla IIHS test 01Toyota Corolla 2014 selhlala v novém crash testu IIHS, rok po jeho zavedení - 2 - Toyota Corolla IIHS test 02Toyota Corolla 2014 selhlala v novém crash testu IIHS, rok po jeho zavedení - 3 - Toyota Corolla IIHS test 03Toyota Corolla 2014 selhlala v novém crash testu IIHS, rok po jeho zavedení - 4 - Toyota Corolla IIHS test 04Toyota Corolla 2014 selhlala v novém crash testu IIHS, rok po jeho zavedení - 5 - Toyota Corolla IIHS test 05
Při nárazu Toyoty Corolly malou částí přídě do překážky je ve velkém ohrožení hlava i nohy řidiče

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.