Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toyota GT 86 nedosahuje očekávaných prodejů, ostřejší verze asi nebude
20.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Japonská značka možná věřila v dosatatek entuziastů, kteří model GT 86 koupí. Bohužel se jich nenašlo tolik, kolik by si přála, prý na všech velkých trzích.
Toyota GT 86 má být vzpomínkou na minulost, kdy auta ještě nebyla zkažená vysokou hmotností a přeplňováním, kdy ještě zábava za volantem znamenala více než bezpečnost a emise. Měl to být lék na krizi středního věku. Jenže podle posledních informací přímo od automobilky GT 86 nesplňuje na důležitých trzích očekávání, což může v konečném důsledku dokonce způsobit, že se nějaké silnější, otevřené či další verze prostě nedočkáme. Důvod je jednoduchý. Toyota na základě nedostatečného odbytu usuzuje, že by byl zájem po dalších variantách ještě nižší. Zda má i dvojče Subaru BRZ stejné problémy, netušíme, ale víme, že Subaru je kabrioletu nakloněno.
Víceprezident Toyoty pro Evropu potvrdil, že japonská značka vlastně neví, co je důvodem nevalných tržeb GT 86, protože většina motoristických novinářů byla z tohoto vozu nadmíru nadšená. My jsme ale svého času vyjádřili jisté pochybnosti ohledně toho, jak se Toyota rozhodla zamířit proti času a zdá se, že se naše slova naplňují. Autu sice nechybí výkon, motor je ale v jiných než nejvyšších otáčkách nevýrazný a uspokojí leda puristy schopné dolovat z vozu téměř neustále maximum. To je ale velmi úzká skupina lidí a je paradoxem, že by právě silnější a poněkud lidštěji se projevující verze mohla oslovit více lidí. Tu se ale nyní Toyota nabídnout zdráhá.
Připomeňme, že zadní kola GT 86 pohání plochý dvoulitr vyvinutý ve spolupráci se Subaru, který disponuje výkonem 200 koní. Vůz s manuální převodovkou zrychluje na stokilometrovou rychlost za 7,6 sekundy a rozjede se na 226 km/h. Bude tedy vůbec nějaká příští generace, facelift s vyšším výkonem? Těžko říct, ale pojďme raději na pozitivnější zprávy.
V budoucnu se Japonci chystají využívat ve větší míře motory mnichovské automobilky BMW, ke kterým mají právo díky uzavřené dohodě. Pro letošní rok je v této souvislosti v plánu uvedení modelu Verso se šestnáctistovkovým turbodieselem z Mnichova, který bude produkovat 112 koní a točivý moment 270 Nm. Vůz dostane označení 1,6 D4-D a bude vybaven stejným motorem jako nové Mini nebo jedničkové BMW.
Brzy údajně dojde k dalšímu přebírání naftových motorů, avšak samozřejmě takových, které se budou hodit i pro příčnou zástavbu. V jiných případech bude Toyota dbát při vývoji na to, aby mohla motor implantovat, což se týká například Aurisu nebo nebo crossoveru RAV4. Některé zdroje hovoří o tom, že se v nových Toyotách objeví také dvoulitr a ten by se kvůli evropským prodejům Toyotě jednoznačně zamlouval.















GT 86 není špatným nápadem, ale podle našeho názoru mu k dokonalosti prostě něco chybí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side včera 15:40
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou včera 08:00
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný 15.6.2025
Nejnovější články
Studie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
před 2 hodinamiTo to trvalo: Audi až teď, po nespočtu fiasek a mlžení oficiálně zrušilo plán zaříznout spalovací auta v roce 2033
před 3 hodinamiStellantis má nový plán, jak zachránit živořící Alfu Romeo a Maserati, konec italských klasik prý není na pořadu dne
před 5 hodinamiFord říká, že lidem už na motorech aut nezáleží, touhy s nimi spojené prý odezněly do nenávratna
před 6 hodinamiDalší selhání Audi. Zákazníci volali po návratu fyzických ovladačů, firma jim sebrala i páčky pod volantem
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 13:48 - GeneHawkins
- IT poradna 06.17. 12:18 - pavproch
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 11:56 - Fičák
- Policejní kontroly a měření 06.16. 21:07 - Truck Daškam
- Jednostopé okénko 06.16. 19:48 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 18:15 - jerry
- OBD diag pro moje brmbrmbrm 06.16. 17:23 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.16. 14:30 - pavproch