Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Uber se s tím nemaže, přečtěte si jak bojuje s konkurenčním Lyftem
29.8.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Uber neleží v žaludku jen taxikářům, ale i největšímu konkurentovi, společnosti Lyft. Verbuje jí řidiče a běžně objednává odvoz a pak ho ruší. Ani Lyftu ale není agresivní marketing cizí.
Sanfranciská společnost Uber, která vznikla teprve před několika lety, je terčem protestů tradičních taxikářů a už si nachází cestu i do českých měst, není jedinou takovou společností na americkém trhu. Jednou z dalších, a nutno říci největším konkurentem Uberu, je Lyft, jehož auta se dají poznat podle velkého růžového kníru na masce chladiče. Lyft funguje od roku 2012, zatím jen ve městech Spojených států, a neuhodli byste, kde vznikl - v San Francisku.
Obě dvě firmy operují na podobném principu - řidič se zaregistruje a pak vlastním autem vozí zákazníky podobně jako taxíky, jen neskládá někdy až nesmyslně náročné zkoušky, které musejí podstupovat tradiční taxikáři. Mezi Uberem a Lyftem tedy vře ostrá konkurenční bitva.
V průběhu uvádění Lyftu do ulic New Yorku údajně Uber vytvořil tým deseti lidí, kterým rozdal mobily a kreditní karty. Měli si vytvořit několik účtů u Lyftu, jezdit s nimi a přesvědčovat řidiče, aby zanechali spolupráce s Lyftem a raději přešli k Uberu. A za každého přesvědčeného řidiče měli dostat bonus ve výši údajně až 750 dolarů (15 500 Kč). Zároveň si měli navzájem poskytovat informace o řidičích, se kterými mluvili, aby se nestalo, že to na ně bude některý kolega zkoušet znova.
Nyní se Uber rozhodl tuto taktiku rozšířit po celých Spojených státech. Tomuto rozšíření říká Operace SLOG, kterážto zkratka znamená něco ve smyslu zajištění dlouhodobého růstu společnosti. Informoval o tom na svém uzavřeném blogu ve chvíli, kdy začala média do praktik Uberu trochu šťourat. "Verbující" zaměstnanci údajně dostali e-mail, že nemají o své práci detailně hovořit, protože by tím porušili podepsanou dohodu.
Tento měsíc se na televizi CNN objevil report, že od října loňského roku zaměstnanci Uberu objednali a pak zrušili celkem 5 560 jízd s Lyftem. Číslo pocházelo od Lyftu, který na to přišel tak, že porovnal telefonní čísla objednaných a zrušených jízd s telefonními čísly lidí, kteří se snažili přesvědčit řidiče Lyftu, aby přešli pod Uber. Důvod k takovému rušení jízd je jasný - pokud jedete pro jednoho zákazníka, musíte jiného odmítnout a dopředu o zrušení pochopitelně nevíte.
Uber to samozřejmě označil za nepravdivé, jeden z jeho zaměstnanců ale uvedl, že stížnosti Lyftu nestály tak úplně na vodě. "Nejenže o takových praktikách Uber ví, dokonce je na běžné denní bázi podporuje. Jak zákazíkům, tak médiím a investorům tedy lže," řekl webu The Verge nejmenovaný zdroj.
Uber podle vlastních slov považuje za nejlepší způsob verbování přímý marketing, čímž de facto přiznává snahu o přetáhnutí řidičů od jiné společnosti osobní přepravy. Nabízí také různé výhody řidičům, mezi něž patří například možnosti pořídit si novější auto s pomocí Uberu po stránce financování.
Takto agresivní snahou o expanzi se však nevyznačuje jen jedna strana těchto sporů. Lyft údajně v minulosti také verboval řidiče Uberu podobným, i když možná ne tak propracovaným systémem. Také nabízel velké bonusy nově příchozím řidičům a dokonce organizoval recepce s jídlem v době oběda na parkovištích přímo naproti centrálám Uberu, na kterých se snažil naverbovat nové řidiče, mimo jiné i z řad Uberu.
Obě firmy za sebou údajně mají kapitál v řádech stamilionů dolarů, proto si mohou dovolit nákladný marketing jak na straně rekrutování řidičů, tak i pro zákazníky. Obě firmy také chtějí být tím prvním, na co Američan pomyslí, když si bude chtít zavolat taxi. A k tomu se budou snažit dostat co největším plošným pokrytím svými službami, očividně klidně i na úkor konkurence takovýmito způsoby.

Vozy Lyftu lze poznat podle růžového knírku na masce chladiče, třebaže to vypadá jako fotomontáž
Přímo naproti centrále Lyftu na rohu Šestnácté a Vermontské ulice v San Francisku si Lyft otevřel stánek, kde verbuje řidiče z řad Uberu. Všimněte si růžového knírku
Zdroje: The Verge, Uber Blog, Forbes
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 8 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včera
Nejčtenější články
EU vyměřila automobilkám na pokutách přes 11 miliard Kč, největší ránu schytal Volkswagen
2.4.2025Hezké Volvo? Kdeže, tohle je supersportovní kombík. Sen náruživých českých chalupářů si říká Nissan GT-R Wagon
2.4.2025Čerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
2.4.2025S čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
2.4.2025Pro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
2.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva