Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Úplně poslední ostrý kombík Volva je na prodej sotva jetý v parádní specifikaci, parádní je i cena
28.12.2022 | Petr Miler
Na první pohled může vypadat jako nudná černá krabice, ve skutečnosti je to ale výjimečně specifikovaný superkombík, který připomíná skoro neuvěřitelný příběh o tom, že švédská automobilka ještě nedávno vyráběla něco, co se dalo řídit.
Volvo je dnes automobilkou, která nadšené řidiče zaujme leda tím, že pro ně nenabízí vůbec nic. Byl to postupný proces, který vyvrcholil eliminací všech zajímavějších motorů a zavedením příkrých omezovačů rychlosti pro každý model, začal ale mnohem dřív. Psal se rok 2007 a švédská automobilka se rozhodla udělat tlustou čáru za ostrými modely R ve znaku. Později sice ještě nechala na některých typech vyřádit nejprve nezávislého a nakonec jí pohlceného úpravce jménem Polestar, už to ale nikdy nebylo ono. Nemluvě o tom, že značku Polestar dnes využívá pro označení elektromobilů, které nadšeným řidičům znovu neříkají vůbec nic a i představení jednoho z nich na německé dálnici bylo docela smutnou podívanou.
Pokud vám časy ostrých Volv chybí, je třeba se vrátit do předminulé dekády, kdy éra modelů R končila. Tim úplně posledním se stal kombík V70, který měl pod kapotou napříč uložený benzínový pětiválec o objemu 2,5 litru, který díky turbodmychadlu nabízel až 221 kW (300 koní) výkonu a 400 Nm točivého momentu. Posílal je na všechna čtyři kola, a to přes pěti- a později šestistupňový automat, nebo přes šestistupňovou manuální převodovku. Auto bylo dále standardně osazeno nastavitelným podvozkem vyvinutým ve spolupráci s firmou Öhlins a brzdy od Bremba.
To zní zajímavě, navíc je to vůz, který ještě neztratil nic ze svých švédských kouzel. Byl pochopitelně prostorný, pasivně velmi bezpečný a velmi, velmi odolný - v někdejším žebříčku největších držáků posledních dekád byla V70 na špici a vydrželo to i nástupci. Problém je, že je to auto staré nejméně 15 let, které obvykle dost jezdilo, a tak koupit dnes nepříliš opotřebovaný kousek není vůbec snadné, pořád je to ale snazší než u legendárního předchůdce. A tak jsme na jeden moc pěkný narazili v Nizozemsku.
Bohužel nejde o vůz s manuální převodovkou i její výjimečnou kulisou, v takovém případě byste se museli smířit s nájezdem okolo 250 tisíc km a odpovídajícím vizuálním stavem zahrnujícím mimo jiné značně opotřebované sedačky. Stroj na fotkách níže ale pomalu vyjel z království garáží, neboť za 17 let má najeto jen 63 249 km a působí opravdu mimořádně zachovale. Je téměř netknutý a prodávající garantuje, že není po nehodě, nerezne a má kompletní servisní historii.
Pozoruhodná je rovněž specifikace, zejména pak uvnitř. Nemáme nyní na mysli stav, ten je tedy prvotřídní, ale hlavně kožené sedačky ve velbloudí béžové, které vozu dávají nádech mimořádnosti. Černá barva karoserie je přesně tak nenápadná, aby provokovala leda velká znalce. Máme před sebou nenápadné, ale rychlé auto se spoustou místa, výkonu, výdrže i jisté nadčasové atraktivity, kdo vám dnes něco takového prodá? Volvo to nebude zcela určitě.
Takový kousek je v posledních letech zcela mimořádná věc, parádní nabídka, stejným slovem by ale šla označit i cena. Požadovaných 24 995 Euro, tedy asi 605 tisíc Kč, je na 17leté auto opravdu dost. Na druhou stranu je to dnes exot, jehož výjimečnost časem jen bobtná. Však už dnes bude spousta lidí hledět s otevřenými ústy na to, že Volvo něco takového dělalo. A až bude v roce 2030 nabízet jen elektromobily přes internet, jak nyní přibližně plánuje, to bude teprve něco.














Ostré Volvo není fata morgana, model V70 R byl posledním z takových. Jeden z mála originálních, skoro nejetých exemplářů v krásném stavu i pozoruhodné specifikaci je nyní na prodeji v Nizozemsku. Foto: VS Automotive, publikováno se souhlasem
Zdroj: Markplaats
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 8 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejčtenější články
Nová elektrická platforma VW od začátku počítá s tím, že může použít i spalovací motor
8.6.2025K mání je dokonalý symbol německé automobilové nestřídmosti 80. a 90. let, bizár v každém směru je dnes vzácností skoro za milion
8.6.2025Honda chystá nové nejefektivnější motory světa. Mají reálně jezdit za 4 litry na sto a ještě zlevnit
8.6.2025Jinak nepříliš ceněné Ferrari postavené na míru prezidentovi firmy se prodalo za pořádný ranec, interiér má jako žádné jiné
8.6.2025Data z technických kontrol ukazují, jaké ojeté Hyundai i30 se nejvíc vyplatí. Ideální volba se už pár let nevyrábí
8.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva