Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
V prodeji se objevilo Ferrari, které je stejně ošklivé, jako vzácné, levné není ani trochu
17.9.2020 | Petr Miler
Vypadá jako nepovedená replika, je to ale Ferrari schválené samotným zakladatelem značky. Vzniklo v pouhých dvou kusech, z nichž jeden jediný je v Evropě, kde je dnes také možné ho koupit.
Musíte být velcí fanoušci Ferrari, pokud v tuto chvíli máte tušení, co před vámi stojí. Auto vypadá jako nepříliš povedená replika pokoušející se napodobit více modelů italské značky naráz, a to zvenčí i zevnitř, není ale ničím takovým. Jde současně o jedno z nejvzácnějších i nejošklivějších aut vůbec, která mohou legálně nosit na své karoserii znáček Ferrari.
Je pochopitelně zajímavé v obou ohledech, neboť Italové nepustili do prodeje mnoho vozů, kterým by šlo označit za nehezké. Takové Ferrari 400i není zrovna nádherné a ani Mondial nebo 612 Scaglietti mnoho krásy nepobraly, za vyloženě ošklivé bychom ale tyto modely neoznačili. Typ 365 GT NART Spyder, na který se právě díváte, ošklivý skutečně je.
S posvěcením samotného Enza Ferrari se o jeho zrod postaral Luigi Chinetti, svého času klíčová osoba při rozšiřování aktivit automobilky ve Spojených státech. Model 365 GT NART Spyder tak měl zvýšit povědomí o USA za Atlantikem a k přehlédnutí opravdu nebyl, jen ne v dobrém smyslu slova. Problémem ostatně bylo už to, jak celé auto vzniklo.
Chinetti s Ferrarim vzali v 80. letech šasí tehdy 20 let starého modelu 365 GTB/4, poslepovali jej s díky z novějších vozů a přidali styl těch starších. Už tohle zní divoce a poslechněte si detaily - auto je v zásadě Ferrari 365 s dvanáctiválcovým motorem o 358 koních a manuální převodovkou, které dostalo čelní sklo z mnohem novější 308, k němuž se přidal design přídě odkazující na první Ferrariho model 125. A protože vůz měl zaujmout v USA, vše bylo zaobaleno do karoserie připomínající tehdejší Corvette.
Na každé auto se snažíme dívat se zalíbením, ale... tady to prostě nejde. Je to paskvil, slepenec, auto proporčně nevyvážené, vzhledově nekonzistentní a v řadě designových detailů nehezké. A nakonec ani interiér není zrovna nápaditý. Se stovkou za 6 sekund a krásným zvukem dvanáctiválcového motoru jistě nebude k zahození ani tak, výsledek ale skutečně vypadá spíše jako napodobenina postavená na základech Corvette než vzácné Ferrari snažící se okouzlit americkou klientelu.
Vznikly jen dva kusy, červený a černý, z nichž ten druhý nyní jezdí po USA. Černý je ten jediný, který je nyní legálně provozován v Evropě, i když provozován... S 9 500 km na tachometru si za 32 let - rok první registrace 1969 odpovídá datu výroby původního šasí - si skutečně moc neužil. Zde je také na prodej, konkrétně v Německu, a pokud byste si mysleli, že ošklivý design stlačí jeho cenu dolů, tak ne. Jako velká vzácnost je vůz prodáván za 1,3 milionu Eur, tedy skoro 35 milionů Kč.
Proti gustu žádný dišputát, zde ale koupí zcela vážně riskujete, že zaplatíte 35 milionů za to, že se vám lidé budou smát za to, jak nepovedenou repliku Ferrari jste si asi za 35 tisíc korun postavili ze staré Corvette...













Zdroj: Autogalerie
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 9 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejčtenější články
Obří loď se 746 elektrickými auty na palubě vzplála uprostřed oceánu, teď jen bezvládně čeká na svou poslední hodinu
5.6.2025Nové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
5.6.2025VW se rychle zbavil 20 tisíc zaměstnanců, další čekají omezení. Litovat nemusí, na cestu dostávají pohádkové peníze
5.6.2025Ve své době nejlevnější 400koňové auto Evropy jde dnes koupit sotva jeté prakticky za babku, jede až 295 km/h
5.6.2025Vyhozený šéf Stellantisu uznal chybu, bojovat proti velkým motorům byl fatální omyl. Jeho nástupci ho rychle napravili
5.6.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 15:14 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch