Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volkswagen odhalil rozsah problému se zadními pásy. Jejich dodavatel nepřekvapí
15.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Firma, která stojí za jedním z největších skandálů na poli bezpečnosti aut, má na svědomí i konstrukci problematických zadních pásů některých vozů koncernu VW.
Před několika málo dny finský magazín Tekniikan Maailma shodou náhod přišel na velký problém, který se týká některých modelů koncernu VW. Při testu Seatu Arona zjistil, že když je španělské SUV osazeno pěti lidmi a řidič musí provést ostrý úhybný manévr, může dojít k nechtěnému odepnutí levého zadního bezpečnostního pásu. Jeho západka je totiž usazena o trochu níže, než je tomu u středového, který tak v podstatě funguje jako spouštěč veškerých problémů.
Magazín uvedl, že během ostatních testů nebyla závada odhalena, neboť zadní lavice nebyla osazena třemi pasažéry - pokud není pás prostředního cestujícího zapnut, k potížím dojít nemůže. Záhy se začalo mluvit, s jakými dalšími vozy je toto riziko spojeno - Tekniikan Maailma hovořil o Seatu Ibiza a Volkswagenu Polo, neboť jde o koncernové vozy postavené na stejném základu, tedy na platformě MQB A0, a disponují stejnou koncepcí bezpečnostních pásů. A teď už také víme, kolik dotčených vozů se již pohybuje na silnicích.
Obě značky již minulý týden konstatovaly, že jsou problému vědomy a pracují na jeho řešení. Zároveň majitelům radí, aby do doby, než budou inkriminované vozy opraveny, raději vzadu nevozili tři pasažéry. Nyní tu máme dodatečné prohlášení, dle kterého je problém spojen s Ibizou modelových roků 2017 a 2018, Aronou modelového roku 2018 a Polem 2018. Do servisů tak míří 219 tisíc exemplářů Pola a 191 tisíc Seatů. Zasaženo je tedy celkem 410 tisíc vozů, což není vůbec málo. Všichni majitelé přitom budou obesláni dopisem.
Zajímavé je, že do servisů nemusí majitelé Volkswagenu T-Roc, ačkoliv i ten užívá stejných základů, dodavatel zadních pásů je ale jiný. Ještě pikantnější je, že podle Tekniikan Maailma je dodavatelem pásů pro zasažené vozy firma Takata - ta firma, která má na svědomí největší svolávací akci v dějinách automobilismu kvůli vadným airbagům.
„Důvodem, proč dochází k nechtěnému rozepnutí pásů vyrobených firmou Takata, je kombinace rozložení západek a příliš citlivých uvolňovacích tlačítek,“ uvádí magazín. Japonská firma tak má na kontě další skandál, který navíc zasáhl i její dosud „čisté“ divize. Zmíněná bilance by na každý pád měla být konečná, další modely koncernu VW by problematické komponenty používat neměly.







Za problémy Volkswagenu Polo, Seatu Ibiza a Arona se zadními bezpečnostními pásy má stát firma Takata. Japonská firma tak má na krku další skandál
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Autodrom Most bude hostit WorldSBK dalších pět let až do roku 2030 včera 14:00
- Yamaha Tracer 7 a Tracer 7 GT 2026: zážitkové cestování včera 13:22
- Stav šampionátu Superbike před Mostem včera 10:00
- Testy Moto3 a Moto2 v Le Mans 13.5.2025
- Honda CB125F 2026: s novým displejem 13.5.2025
Nejnovější články
Ford zkouší zachránit svůj elektrický propadák s pomocí kdysi slavného fotbalisty. Ví ale ještě někdo, kdo to vůbec je?
včeraJakou ojetou Škodu Octavia zvolit? Podle detailních dat TÜV se ta vůbec nejlepší už pár let nedělá
včeraItalové odhalili protijed na moderní auta. Má motor V8 bez turba, manuál a dokonce zapalovač s popelníkem
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včeraNissan je na tom skutečně zle. Po rekordní ztrátě vyhodí 20 tisíc lidí, zavře 10 továren, zastavil téměř veškerý vývoj
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva