Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volkswagen potichu vyklízí trh s kabriolety, v prodeji zůstává jediný model
5.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Po modelu Eos teď skončil ve výrobě také Golf Cabriolet. Jeho místo na linkách ve Wolfsburgu zabere mnohem žádanější Tiguan.
Kabriolety mainstreamových značek nemají jednoduchý život. Z kapes zákazníků musí vytáhnout více peněz než jejich sourozenci s pevnou střechou, přitom obvykle nabízí méně praktičnosti a vyšší provozní náklady, jež jsou dány vyšší hmotností. Pochopitelně to nejsou faktory, které by měly rozhodovat o koupi kabrioletu, jenže emoce nezmůžou vše. A když si ke zmíněnému přidáte jen omezenou míru využitelnosti takových aut na většině míst světa, není z racionálního hlediska překvapením, že zájem o ně vytrvale klesá.
To bere do úvahy i Volkswagen, zvláště v této době, kdy se snaží uspořit náklady, kde to jen jde. Postup německé automobilky tak asi nepřekvapí, byť pro milovníky jízdy se sluncem ve tváři a větrem ve vlasech příznivá zrovna není - kabriolety z její nabídky mizí a další „pánem na holení” se nyní stal Volkswagenu Golf Cabriolet, i když pro letošek zkoušel zaujmout v inovovaném balení.
Nezaujal a z nabídky mizí. Nelze říci, že překvapivě, neboť šlo o poslední existující karosářskou verzi stojící na základech předchozí generace Golfu a už nerozhodnost VW v případě razantnější modernizace dávala tušit, že něco takového jednou přijde.
Tento krok Volkswagenu přichází poté, co v loňském roce bez přímého i nepřímého nástupce poslal do důchodu model Eos. Momentálně tedy zůstává jediným vozem značky, u kterého je možné stáhnout střechu, Beetle Cabriolet. Ten přitom na českém trhu startuje na sumě 521 900 Kč, za kterou dostáváte základní úroveň výbavy, motor 1,2 TSI o výkonu 105 koní a šestistupňový manuál.
Ceníkem se samozřejmě můžete prokousat i výše, byť milovníky ostřejšího svezení asi „skalpovaný“ Beetle příliš nepotěší. V rámci benzinových motorů je k dispozici maximálně přeplňovaná jedna-čtyřka naladěná na 150 koní. Stejným výkonem pak přední nápravu zásobuje i dvoulitrový turbodiesel, s ohledem na jeho zvuk ovšem nejde zrovna o nejlepší motor pro kabriolet.
Změna k lepšímu se hned tak neočekává. Mluvčí automobilky totiž naznačil, že Golf Cabriolet se možná vrátí, ovšem až po příchodu zcela nové generace evropského bestselleru. Do roku 2020 žádný jiný kabriolet s logem VW než zmiňovaný Beetle Cabriolet nepořídíte. A je otázka, jaké šance na přežití má Beetle, který byste též nenazvali prodejním trhákem.
Automobilka dodává, že ukončení výroby stávající generace je pozitivním rozhodnutím, neboť díky tomu dojde k uvolnění kapacity montážních linek ve Wolfsburgu. To hodlá Volkswagen vykompenzovat navýšením produkce modelu Tiguan, po němž je poptávka momentálně mnohem vyšší než v případě kabrioletů.









VW Eos je po smrti...
Volkswagen Beetle je momentálně jediným kabrioletem, jaký německá automobilka nabízí. A daný stav se hned tak nezmění
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězství lokalmatadora Zarca včera 15:51
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač včera 15:28
- Vítězem Moto3 Rueda včera 11:58
- Mokrý warm-up pro Joana Mira včera 09:58
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu 10.5.2025
Nejnovější články
Porsche stále chystá elektrické nástupce svých menších sporťáků, i když prodeje jasně ukazují, že je skoro nikdo nechce
před hodinouČíňané zajdou ještě dál, upřesnili podstatné detaily ke svému novému velkému dieselu pro osobní auta
před 3 hodinamiNejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včeraKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva