Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volkswagen Race Touareg 2: extrémista
1.12.2009 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Slavná Rally Dakar se rychle blíží, proto si vám pokusíme představit po technické stránce letošního favorita kategorie automobilů, speciál race Touareg, na který čeká stejně jako na ostatní účastníky ostrých 9 000 km terénem Argentiny a Chile.
Nejtěžší automobilová zkouška na světě a nový sportovní cíl pro Volkswagen v podobě obhajoby celkového prvenství. Aby Volkswagen obhájil dakarské prvenství spoléhá na pět posádek. Kromě loňských vítězů Giniela de Villierse s Dirkem voz Zitzewitzem a druhých Marka Millera s Ralphem Pitchfordem se za volantem Race Touaregu zúčastní nadcházejícího Dakaru další tři nově sestavené dvojice: Španělé Carlos Sainz a Lucas Cruz, Katařan Nasser Al-Attiyah s německým navigátorem Timo Gottschalkem a brazilské duo Mauricko Neves a Clécio Maestreli.
Účastníci Rally Dakar 2010 se mohou připravit na ještě těžší závod, než kdy dříve. V hlavní roli druhého Dakaru na jihoamerické půdě bude jedna z nejsušších oblastí světa: čtyři z celkových 14 etap povedou pouští Atacama. Kromě vysokých dun, hlubokého písku, či dvou přejezdů And ve výšce okolo 4 700 metrů nad mořem čekají na závodníky také rychlé etapy po šotolině nebo obtížné traverzy skalnatým terénem.
Vraťme se ale k technice. Volkswagen Race Touareg 2 (během vývoje značen projektovým číslem 586) připomíná sériový vůz jen zdánlivě, a to pouze svou robustní karbonouvou karoserií o váze pouhých 50 kilogramů. Race Touareg je s váhou 1787,5 kg danou pravidly lehčí, než vozy bezprostředních soupeřů? Zároveň je však limitován objem motoru na 2,5 litru. Jeho dvojité turbodmychadlo dosahuje během práce teploty až 800 stupňů Celsia. Podvozek tohoto speciálu kategorie T1 je omezen na 250 milimetrů, přičemž zdvih pérování ostatních vozů, např. terénních speciálů, může být až 1000 mm.



Technické údaje
Volkswagen Race Touareg 2
Motor: řadový vznětový pětiválec TDI, dvoustupňové přeplňování turbodmychadlem s mezichladičem stlačeného vzduchu, podélně uložený za přední nápravou. Objem 2 500 cm3, největší výkon 206 kW (280 k), největší točivý moment přes 600 N.m. Restriktor sání 38 mm (FIA/ASO omezení), řídicí jednotka Bosch
Hnací ústrojí: podélně uložená sekvenční pětistupňová převodovka, stálý pohon všech kol, tři mechanické diferenciály s volitelným viskózním uzamykáním, hydraulicky ovládaná spojka s keramickým obložením
Podvozek: dvojité závěsy, dva tlumiče a dvě pružiny na kolo, zdvih 250 mm, dle omezení, hřebenové řízení s posilovačem, kotoučové brzdy z vnitřním chlazením (Ø 320 mm), hliníkové brzdové třmeny (vpředu: šest pístků; vzadu: čtyři pístky). Ráfky 7 x 16“, pneumatiky BFGoodrich “All Terrain” 235-85/16
Karoserie: ocelový rám, dvoudveřový karbonový kokpit
Rozměry a hmotnost: délka/šířka/výška:4 171/1 996/1 762 mm, rozchod kol 1 750 mm vpředu/vzadu, rozvor:2 820 mm, minimální hmotnost 1 787,5 kg
Jízdní výkony: zrychlení z 0-100 km/h za 6,1 s, nejvyšší rychlost kolem 190 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Přelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje na něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
včeraUnikla podoba nástupce Audi TT a R8 v jednom, je to ještě o hodně větší tragédie, než jsme doufali
2.9.2025Zapomeňte na Škodu Octavia RS Combi, nejlepší rychlé auto na prázdninové výlety je teď tohle
31.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
VW začal prodávat jeden ze svých největších bestsellerů v novém, auto velké skoro jako Škoda Superb nabízí od 350 tisíc Kč
před 5 hodinamiTesla potichu vyřešila problém, na který si majitelé stěžovali roky, teď už je nemůže ignorovat
před 7 hodinamiRusové ukázali nový všudychod jako z dob SSSR. Stroj zvaný Hvězda nezastaví nic, ujede až 1 000 km v kuse klidně i bažinami
před 8 hodinamiFiat dramaticky otočil, nově zákazníkům v Evropě prodá i čistě spalovací Pandu s manuálním řazením
před 10 hodinamiŠkoda se levných čínských aut nebojí, jsou prý nedodělaná a ušitá horkou jehlou. „Ve skutečnosti jsou lepší,” říká jiný konkurent
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 09.04. 20:55 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.04. 17:03 - pavproch
- Hybrid nebo klasický benzín pro městský provoz? 09.04. 15:27 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 09.04. 13:46 - pavproch
- Sněh. řetězy Thule K-summit K23 + K45 09.04. 12:31 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.04. 09:27 - Eda
- Politický koutek 09.03. 21:01 - Stepan
- BMW Divize 09.03. 15:06 - pavproch