Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volvo nepostaví konkurenta BMW řady 7, prý by kazil jeho „tříválcový image”
22.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zdálo se hotovou věcí, že Volvo s Číňany za zády zamíří výše a pokusí se sebrat více zákazníků německým prémiovkám. Symbol tohoto posunu je ale u ledu.
Volvo už nějaký čas hovoří o tom, že budoucnost pohonných jednotek svých aut spatřuje pouze v tří- a čtyřválcích, o cokoli silnějšího se pak má postarat leda hybridní pohon. Jsou to pro tradiční příznivce značky jistě znepokojivá slova, pokud jste ale sledovali reálné kroky švédské automobilky, mohli jste zůstat v klidu. I do kompaktních modelů jako je nová V40 automobilka montuje silné pětiválce, do větší S60 dokonce šestiválce. A nedá se říci, že by to jejím vozům nesvědčilo.
O úplně prázdná slova ze strany Švédů ale očividně nešlo, jen na konkrétní činy směřující tímto směrem jsme si museli počkat o něco déle, než jsme předpokládali. Že to Volvo myslí s extrémním downsizingem myslí vážně, potvrdil jeho šéf Hakan Samuelsson na takřka domácím autosalonu v Šanghaji. Nešlo přitom o další avízo, ale o dosti jednoznačný zásah do původních záměrů společnosti.
Vše se točí kolem konceptu Volvo You a studie Universe, které měly být předobrazy budoucí vlajkové lodi značky konkurující BMW řady 7 a dalším německým limuzínám podobného ražení. To přitom nebyla domýšlivost novinářů, sami majitelé značky z holdingu Geely po převzetí firmy od Fordu v roce 2010 zmiňovali, že Volvo by mělo přímo soupeřit s produkty Audi, BMW a Mercedesu a to by bez adekvátního luxusního modelu, který u všech tří značek představuje vrchol jejich dovedností, prostě nešlo. Časy se ale mění a plány též a „švédská sedma” je rázem v šuplíku.
To by se s ohledem na nelehkou dobu a pevné pozice německých značek dalo i pochopit, podle slov Hakana Samuelssona ale důvodem není obava z neúspěchu, nýbrž fakt, že taková cesta vývoje by pro Volvo nebyla dostatečně zelená. „Nemáme žádné ambice vstoupit do segmentu, kde bychom soupeřili s vozy vybaveným motory V8 nebo V12. Nevěříme, že by to korespondovalo s image naší značky,” řekl doslova Samuelsson.
Volvo tak myslí svou downsizingovou strategii ještě vážněji, než jste si mohli myslet. Jeho přesvědčení o správnosti této cesty je tak velké, že ji nehodlá narušovat ani zcela adekvátními výjimkami. Raději kvůli motoru zapomene na celý velký model, aby před zákazníky nevypadalo nedostatečně ekologicky, vrcholem jeho nabídky tak jednoho dne skutečně budou čtyřválce s turbem i kompresorem a dál nic.
Je to pochopitelně suverénní rozhodnutí svébytné firmy, nám se ale tato strategie zdá být poněkud přehnaná, když více než co jiného připomíná ekologickou přetvářku. Však co špatného je na efektivním osmiválci, který pohání přiměřeně velkou limuzínu nejvyšší třídy?





















Z konceptu You mohl být zajímavý konkurent německých stálit. Mohl být, nebude, s adekvátním motorem by kazil zelenou image Volva
Zdroj: Autonews
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
včeraFascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Hasiči ani záchranáři nechápou, jak mohl někdo z této nehody vyváznout až do té míry, že beze stopy zmizel z místa
14.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
„Průlomový” a „revoluční” druhý Model T Fordu je ve skutečnosti ještě větší nic, než se zprvu mohlo zdát
před 2 hodinamiOjeté elektromobily propadají u německých STK, jeden je dokonce nejhorší ze všech aut
včeraElektromobily přišly o další umělou a vpravdě nesmyslnou výhodu, jejich koupě dává ještě menší smysl
včeraUž se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
včeraVW zkouší okouzlit zákazníky tím, že je nechá každý měsíc znovu platit za výkon, který jim už jednou prodal z výroby
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva