Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW dál šetří, jak to jen jde. V Německu propustí přes čtvrtinu zaměstnanců
18.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá automobilka dosáhla překvapivého kompromisu s odbory. Značku tak opustí 30 tisíc lidí, jiných devět tisíc ale VW pro změnu nabere.
Německý koncern pokračuje v opravdu razantním utahování opasků. Po odchodu Audi z Le Mans a Volkswagenu z WRC tu máme další krok, jenž možná až překvapivě souvisí s pracovní silou. Odbory VW totiž souhlasily s propuštěním 30 000 zaměstnanců, což představuje více než čtvrtinu ze 114 000 lidí pracujících pro Volkswagen v Německu. Kromě toho dojde k redukcím pracovních sil v Severní Americe, Brazílii a Argentině, v těchto ohledech ale podrobnosti prozatím chybí.
V případě Německa ovšem můžeme o celé záležitosti poinformovat mnohem obšírněji. Odbory totiž souhlasily s aktuálním propouštěním hned z několika důvodů, kdy ten první se týká navyšování zisku Volkswagenu. Po odchodu lidí, které by jinak automobilka musela držet zcela zbytečně, má totiž být ročně ušetřeno 3,7 miliardy Eur (cca 100,02 miliardy korun). Provozní zisk by tak do roku 2020 měl být navýšen ze stávajících 2 na 4 procenta.
Ve srovnání s Renaultem či Peugeotem a Citroënem, jenž cílí na šestiprocentní ziskovou marži, které chtějí dosáhnout v roce 2021, stále nejde o nic světoborného. Volkswagen ovšem již dříve uvedl, že 4 % jsou pouze začátkem. V příští dekádě bychom se tedy měli dočkat dalšího růstu, jenž bude souviset i s elektromobily. Ty jsou přitom dalším důvodem, proč odbory s aktuálním propouštěním souhlasily.
Volkswagen totiž souhlasil, že pro změnu vytvoří 9 000 nových pracovních míst v rámci výroby elektrických vozů. Vzniknout přitom mají převážně v Německu, neboť značka má tyto modely vyrábět v továrnách ve Zwickau a ve Wolfsburgu. Elektromotory budou pro změnu montovány v Kasselu, stejně jako v Braunschweigu. Továrna v Salzgitteru je pak určena pro výrobu a vývoj baterií.
Na tyto změny již zareagovaly akciové trhy, které poslaly hodnotu koncernu o dvě procenta nahoru. Chválu na Volkswagen pěje dokonce hedgeový fond TCI, který byl k managementu automobilky v poslední době nadmíru kritický. „Jsou to čisté úspory - tedy úspory, které nejsou vyváženy navýšením nákladů v jiné části organizace,“ říká Ben Walker z TCI. Dodává však, že „nyní je třeba vše vykonat. Mluvit je totiž snadné.“
Dle šéfa odborářů Bernda Osterloha je pak nejdůležitější, že „zachovány jsou především místa dělníků. Souhlasili jsme proto s tím, že do roku 2025 nebude nucený přebytek pracovních míst. Když vidím, co se děje v ostatních společnostech, považuji to v těchto těžkých časech za velký úspěch.“ My pak jen dodáme, že 23 tisíc zaměstnanců se dočká odstupného nebo předčasné penze. Kromě toho řada z nich pracuje jen na částečný úvazek.






Volkswagen může po dohodě s odbory propustit 30 tisíc lidí
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nadšenec koupil od starší dámy 15 let neježděný Golf v naprosto nechutném stavu, byl plný plísně. Podívejte se, co se z něj vyklubalo
včeraFernando Alonso se po trati GP Monaka prohnal v tisícikoňovém silničním Astonu, zabodoval tak víc než v samotné Velké ceně
26.5.2025Jediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot
24.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Bulega v novém rekordu včera 18:53
- Ukončí Iannone kariéru? včera 15:40
- V Misanu pokračují testy Superbike, na čele je Toprak včera 15:10
- Yamaha Tricity 125: v novém kabátu včera 13:13
- Misano 1. den testů Superbike 27.5.2025
Nejnovější články
BMW se chystá změnit design úplně každého auta, které vyrábí, dokonce i nedávno představených novinek
před hodinouPokus Mazdy o nové řešení elektromobilu předčasně skončil jako totální propadák. U nás se loni prodalo 6 aut, letos 0
před 2 hodinamiPřijela pouť, ale pekelně rychlá: Nejnovější BMW vypadá opravdu podivně, nic lepšího ale v jeho třídě prostě nekoupíte
před 4 hodinamiPoužití jména Favorit pro tuto novou Škodu je absurdní kastrací slavného jména. A nepovedený vzhled je ten nejmenší problém
před 5 hodinamiOjetý Opel Corsa má podle Němců smysl koupit v jedné generaci. Elektrické verzi se ale vyhněte za každou cenu, sežere vás zaživa
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 05.29. 11:22 - GeneHawkins
- BMW Divize 05.29. 11:02 - pavproch
- Kodování Mercedes aut. AMG Menu atd. 05.29. 10:59 - Dan11
- Elektromobily a vse kolem nich 05.28. 20:53 - M.Z.
- Detektory policejních radarů 05.28. 18:07 - Carrert93
- Lampárna (stěžovatelna) 05.28. 15:25 - Stepan
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.27. 10:43 - pavproch
- Auto bebechy (kola a nosiče) 05.27. 10:40 - pavproch