Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW e-Golf má „americký dojezd”. Zvládne jen 134 km na nabití, pořád podle norem
25.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Podle EPA zvládne e-Golf ujet jen 134 km oproti 190 km v Evropě. Nemá menší baterie, jen je předpoklad střízlivější. Pořád je to ale jen předpoklad.
Zatímco Volkswagen e-Golf nabízený v Evropě má podle údajů výrobce ujet na jedno nabití až 190 kilometrů, jeho varianta nabízená ve Spojených státech zvládne jen 134 kilometrů. Není to tím, že by byla americká verze těžší nebo měla větší baterie, jen je „měření” EPA na rozdíl od NEDC blíže realitě.
Dojezdem se tak téměř vyrovná jednomu z největších konkurentů, kterému bude čelit - Nissanu Leaf, jehož se do letošního září prodalo skoro dvaadvacet tisíc kusů a na nějž třeba takový Ford Focus Electric zoufale ztrácí. Hodnota MPGe byla u e-Golfu vypočtena na 116, což by znamenalo, že na 100 km e-Golf spotřebuje ekvivalent 2 litrů benzínu. Ani to není zcela reálná hodnota, třebaže je opět blíže skutečnosti než ta evropská - podle místních norem je spotřeba e-Golfu jednoduše nulová.
Že se se 190 kilometry dojezdu evropského e-Golfu nedá počítat, je většině světa asi známo. Volkswagen komentuje nové hodnocení dojezdu od EPA slovy, že podle jeho výpočtů by měli lidé skutečně na jedno nabití ujet vzdálenost mezi 110 a 145 kilometry. Náš odhad by byl někam k dolnímu konci tohoto rozpětí, třebaže kapacita akumulátorů e-Golfu činí 24,2 kWh, což je ekvivalent cca 9 litrů benzinu v nádrži, pokud vezmete v potaz rozdílnou účinnost spalovacího a elektrického motoru.
Naše zkušenosti s elektromobily takto hovoří a sám Volkswagen to nakonec nerozporuje. A mimochodem tím sám podkopává i reálnost zmiňovaného MPGe - pokud by spotřeba auta byla ekvivalentem k benzinovému apetitu dvoulitrová a „akumulátorová nádrž” měla stejným ekvivalentem objem 9 litrů, nemohl by dojezd na nabití činit jen 116 km, byl by asi čtyřnásobný. MPGe je zkrátka vadný údaj, který vůbec nebere v potaz to, že efektivita spalovacího motoru je asi třetinová zatímco v případě elektrického se pohybuje okolo 90 procent.
Na americký trh přijde VW e-Golf se základní cenou 35 445 dolarů (asi 762 tisíc korun) před daňovým zvýhodněním, po něm to bude 27 945 dolarů (lehce přes 600 tisíc korun). Oproti tomu konkurenční Leaf je po zvýhodnění k mání za 21 510 dolarů (asi 462 tisíc korun) a čerstvě zlevněný Focus Electric za 22 495 dolarů (cca 483 tisíc korun), takže e-Golf nebude mít na růžích ustláno. Nelze ani vyloučit, že si za rok přečteme o tom, že jeho cena klesla na úroveň těchto dvou konkurentů kvůli slabým prodejům.














Volkswagen e-Golf má v americké specifikaci nejen červené zadní směrovky, ale také výrazně kratší dojezd
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 11 hodinamiAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejčtenější články
Výroba aut v Evropě čelí riziku téměř okamžitého zastavení, varují Němci, tak moc jsme se vydali na milost Číně
2.6.2025Škoda si po 30 letech splnila sen. Auto české značky ve srovnávacím testu jasně porazilo její někdejší vzor, drahé Volvo
2.6.2025Mini SUV od Dacie pro ty, kterým přijde i Duster moc drahý, jako ojeté boduje. Hlavně diesely si znamenitě drží hodnotu
2.6.2025Elektrický Mercedes G je totální propadák. „Auta leží u dealerů jako kusy olova,” říká manažer, i v Číně ho koupilo jen 58 lidí
3.6.2025Další silniční Formule 1 Mercedesu lehla popelem, při jízdě začala hořet. Pro automobilku je stále větším prokletím
3.6.2025