VW Golf R32 Turbo s výkonem 501 koní je sleeper svého druhu

I když Golf R32 nedává svůj výkon příliš na odiv, za typického spáče byste jej nejspíš neoznačili. Ale co když má výkon supersportu?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

VW Golf R32 Turbo s výkonem 501 koní je sleeper svého druhu

10.4.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek

VW Golf R32 Turbo s výkonem 501 koní je sleeper svého druhu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

I když Golf R32 nedává svůj výkon příliš na odiv, za typického spáče byste jej nejspíš neoznačili. Ale co když má výkon supersportu?

Snad neuběhne týden, během něhož bychom se nepřiznali k lásce k autům, která svou dynamikou dalece překonávají očekávání pramenící z jejich vzhledu. Nemusí hned jít o extrémní stroje jako VW Golf I s výkonem 1 056 koní, který si zrychlení na 300 km/h dává jako rozcvičku, nebo za stejný vůz převlečené Porsche 928. Bohatě postačí „jen” 485koňová Toyota Corolla nebo klidně i Škoda Superb 3,6 V6 Turbo o podobném výkonu, pochopitelně bez oné křiklavé kamufláže. Tedy auto, které je sice hodně silné a hodně rychlé, ani výchozí verze ale není vyslovený beránek.

Příběh dnešního spáče je podobný. Jde o VW Golf páté generace ve verzi R32, tedy jednoho z předchůdců současného 300koňového eRka. Ačkoli nejde o auto, které by křičelo, co dovede, znalí v něm podle ne až tak nenápadných vizuálních detailů snadno objeví velmi rychlý stroj - však má pod kapotou ještě poctivý, 3,2litrový vidlicový šestiválec s výkonem až 250 koní, s nímž zrychlí na stovku za 6,2 sekundy a rozjede se až na 248 km/h. S touhle technikou a dynamikou vás za brzdu bude považovat málokdo, jenže co když do motorového prostoru napěchujete stádo podobné tomu, které hostí nový Mercedes-AMG GT S zrychlující na 300 km/h raketovým stylem? Přesně takový vůz stvořil jeden z holandských majitelů.

Motoru nechal u firmy TVS Engineering nadělit přeplňování, které výkon šestiválce posunulo až za hranici 500 koní. Přesně 501 kobyl míří na všechna čtyři kola přes automat DSG se závodními spojkami a dynamika bude jistě odpovídající. Konkrétní hodnoty neznáme, dvoustovka pod 15 sekund a maximální rychlost okolo 300 km/h ale bude takřka jistotou. A jak už asi tušíte, tohle auto si nyní můžete koupit.

Vůz z roku 2008 dostal tuto úpravu až v roce 2013 a nyní má najeto necelých 93 tisíc kilometrů. Samotné vyladění motoru přišlo na 18 000 Eur, tedy přes půl milionu Kč, celý vůz ale nyní - údajně ve výborném stavu - můžete mít za 24 950 Eur, tedy necelých 690 tisíc Kč. Konkrétní stav pochopitelně neznáme, pokud je ale takový, jaký prodávající udává, jde v poměru „výkon za peníze” o docela jedinečnou koupi. A také skutečně zvláštního sleepera - vypadá na něco silného, je ale něčím ještě podstatně silnějším.

Pokud byste o tento vůz měli zájem, víte, kde jej hledat. Zajet si pro něj do Holandska jistě nebude větší problém...


VW Golf R32 Turbo s výkonem 501 koní je sleeper svého druhu - 1 - VW Golf R32 Turbo 501 koni prodej 01VW Golf R32 Turbo s výkonem 501 koní je sleeper svého druhu - 2 - VW Golf R32 Turbo 501 koni prodej 02VW Golf R32 Turbo s výkonem 501 koní je sleeper svého druhu - 3 - VW Golf R32 Turbo 501 koni prodej 03VW Golf R32 Turbo s výkonem 501 koní je sleeper svého druhu - 4 - VW Golf R32 Turbo 501 koni prodej 04VW Golf R32 Turbo s výkonem 501 koní je sleeper svého druhu - 5 - VW Golf R32 Turbo 501 koni prodej 05VW Golf R32 Turbo s výkonem 501 koní je sleeper svého druhu - 6 - VW Golf R32 Turbo 501 koni prodej 06VW Golf R32 Turbo s výkonem 501 koní je sleeper svého druhu - 7 - VW Golf R32 Turbo 501 koni prodej 07VW Golf R32 Turbo s výkonem 501 koní je sleeper svého druhu - 8 - VW Golf R32 Turbo 501 koni prodej 08VW Golf R32 Turbo s výkonem 501 koní je sleeper svého druhu - 9 - VW Golf R32 Turbo 501 koni prodej 09VW Golf R32 Turbo s výkonem 501 koní je sleeper svého druhu - 10 - VW Golf R32 Turbo 501 koni prodej 10
VW Golf R32 je výkonným strojem už z výroby. Tento se ale přesto tváří nevinně ve srovnání s tím, co ve skutečnosti skrývá...

Zdroj: Markplaats přes Autoblog.nl

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.